Mijn zoontjes doet sinds 2 weken ongeveer een middagdutje van 60-75 minuten. Hij is 28 juli 18 maand geweest. Ik kan hem er ‘s avonds eerder in leggen maar alsnog een uur kletsen en gek doen in bed 😅
Herkennen jullie dit ook?
Hier slaapt ie eigenlijk gewoon niet meer. In slaapzak staand in bed, kletsen met knuffels, maar slapen ho maar ..😅 ben benieuwd of het een fase is of dat we het middagslaapje echt vaarwel moeten zeggen😅 (18 mnd)
Hier heeft ze eigenlijk altijd zulke korte middagdutjes gedaan. Ik ben altijd in shock als ik lees 2,5 uur, 3 uur etc.
Bij ons slaapt ze meestal 75-90 minuten. En heel af en toe maakt ze ineens een uitschieter, die we ook nooit zien aankomen 😂.
Wij vinden het prima, ze is vrolijk en gezellig, dus het zal wel gewoon genoeg zijn voor haar ☺️
Hier ook… al tijden eigenlijk. Wij vinden het erg lastig. Vaak poept ze dan en dan wil het helemaal niet meer. Geen idee wat we er tegen kunnen doen:(. Geen tips helaas… wij willen ook echt niet terug naar 2 dutten.
Oh toch nog een aanvulling. Onze dochter kan voor haar leeftijd heel goed praten/aangeven wat er aan de hand is. Ze heeft verteld het eng te vinden in bed. We gaan nu als ze wakker wordt en begint te huilen naar haar toe. Aai over de bol en zeggen dat we bij haar blijven en alles oke is. We zitten dan gewoon in de slaapkamer. Afgelopen dagen sliep ze daarmee verder. Wellicht kun je zoiets proberen.
Vandaag een uur en 5 minuten 🤨 Hoe pakken jullie dit aan met bedtijd ‘s av ...
Hier gewoon om 19.00 uur. Wij laten de duur van het middagdutje eigenlijk niet van invloed zijn op de bedtijd. Extreme uitzonderingen als een dag zonder dutje wegens omstandigheden ofzo daargelaten.