10 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb geen totaalruptuur had dus kan niet meepraten over je situatie…
Maar heb je begeleiding gehad van een bekkenbodemfysio? Die kan helpen met de kracht in de spieren weer terugbrengen dmv oefeningen en/of helpen met juist ontspanning in het bekkenbodemgebied. Of anders in elk geval een check doen van de situatie daaronder ;)
2 jaar geleden
Ik heb een bijna totaalruptuur gehad en voel het ook nog elke dag. Ik zit nu wel bij de bekkenfysio en dit helpt me goed. Ook smeer ik de vele uitwendige littekens in met vaseline, zodat het minder trekt. Van haar kreeg ik ook te horen dat het zeker 6 maanden tot 1 jaar duurt voordat het weer wat natuurlijker aanvoelt.
2 jaar geleden
Bekkenfysio is inmiddels afgerond, echt wel iets verbeterd en littekens behandeld met een apparaat en hoop oefeningen meegekregen die ik uiteraard probeer te doen waar mogelijk is. Maar gaat mij gewoon te langzaam allemaal. Zou weer gewoon hele dagen willen werken, onbezorgd een dagje weg willen en normaal naar de wc kunnen...
2 jaar geleden
Vervelend he? Ik heb na ruim vier maanden ook nog steeds last al heb ik een knip gehad en geen totaalruptuur. Bekkenfysio is bij mij ook afgerond en heeft eigenlijk weinig gedaan behalve gecheckt of alles nog kon aanspannen/ontspannen en oefeningen mee gekregen. Zelf dacht ik aan het laten laseren van het litteken, maar blijkbaar kan dat niet ivm de vele zenuwuiteinden? Ben dus ook benieuwd wat voor apparaat je bedoelt.
2 jaar geleden
Reactie op chazinha
Met wat voor apparaat zijn de littekens behandeld?
Hoe het apparaat heet weet ik niet, is ook niet iets wat je zelf kan aanschaffen. Het was iets wat warm werd (leek beetje op zo'n ding die je op je buik krijgt als ze een echo maken). Daar masseerde ze mee over het litteken om de zenuwen en huid mee te prikkelen zeg maar. Om het gevoel in de huid terug te krijgen. Kan nou niet zeggen dat ik enorm verschil er in merk ofzo... maar wie weet dat het iets geholpen heeft
2 jaar geleden
Reactie op Manoe13
Vervelend he? Ik heb na ruim vier maanden ook nog steeds last al heb ik een ...
Zie hieronder 😊
2 jaar geleden
Reactie op chazinha
Met wat voor apparaat zijn de littekens behandeld?
Dat zal waarschijnlijk de indiba zijn geweest!