11 Reacties

één jaar geleden

Precies dezelfde leeftijd (25-01 wordt hij 2) en bijna dezelfde problemen. Echt vermoeiend! Gelukkig ben ik niet de enige😅 wij zijn vanaf 5 ook weer wakker en gisteravond heeft hij zijn avondeten ook niet opgegeten (de groente dan natuurlijk😓) we komen er wel weer doorheen! 😘

één jaar geleden

Hier ook geen groenten eten en alles nee. Al een paar maanden heeft hij nee ontdekt!! Ook veel slaan. Maar niet echt woede uitbarstingen...tis zo moeilijk!! Dat je soms boos wordt herken ik... lastig he. Onze zoon wordt 31 Jan 2 jaar.

één jaar geleden

Herkenbaar met onze dochter wat ik wel merk is als ik uitvogel om strijd te voorkomen het gewoon een stuk relaxter is. Bv wil je je jas aan antwoord nee Oké dan neem ik hem mee en door dit soort kleine dingen voorkom ik strijd. Bepaalde dingen moeten gewoon zoals tandenpoetsen daar komt ze niet onderuit maar probeer het gewoon zo leuk mogelijk te houden en met zoveel mogelijk afleiding. Hopelijk heb je er wat aan

één jaar geleden

Heel herkenbaar!! Opeens weer onrustige nachten, en overdag veel boos en huilen. Merk ook dat ze wat roekeloos lijkt te worden, ze valt vaker, of stoot zichzelf. Echt een beetje baldadig. En ze moet niks van haar vader hebben, heel lastig. Heeft iemand een verklaring en een idee wanneer dit weer ophoudt?;-)

één jaar geleden

Reactie op Rbxx

Precies dezelfde leeftijd (25-01 wordt hij 2) en bijna dezelfde problemen. ...
Hier ook op 25 januari inderdaad dat hij 2 wordt. Ik vind het echt heel erg lastig.. vandaag ben ik vrij en heb hem net op bed gelegd hij is zo moe van al dat huilen. Hij zit zichzelf echt in de weg. Ben liever op mijn werk want deze dagen zijn pittig 😂 strijd voorkomen probeer ik ook maar niets is goed dus wordt steeds lastiger dan. Inderdaad die groentes haha en continu z’n hoofd wegdraaien en het op een brullen zetten. Ik ben benieuwd hoelang deze fase weer duurt

één jaar geleden

Reactie op R8M

Hier ook geen groenten eten en alles nee. Al een paar maanden heeft hij nee ...
Heel vermoeiend inderdaad! Bizar hoe sterk het eigen willetje is

één jaar geleden

Herkenbaar met onze dochter wat ik wel merk is als ik uitvogel om strijd te ...
Dat kan ik ook nog proberen inderdaad! Dank voor de tip

één jaar geleden

Reactie op leonie121212

Heel herkenbaar!! Opeens weer onrustige nachten, en overdag veel boos en hu ...
Dit allemaal precies hetzelfde ja! Heel veel boos en huilen. Daar raken ze zelf natuurlijk ook zo moe van.. maar dat is lastig duidelijk te maken aan ze 😅

één jaar geleden

Heel herkenbaar, maar bij ons is het nu weer rustiger. Een maand geleden was dit heel herkenbaar (medio januari word ze 2). Wat hier helpt is haar regie gev. Ze is vanaf baby af aan 'strong willed', maar nu merken we dat echt regie geven helpt. Zoals dat ze helpt met het eten maken en tafel dekken, ze zelf haar haren kamt (duurt een eeuwigheid en ziet er niet uit, maar oké haha), en zelf haar luier en doekjes haalt en een plekje uitkiest om te verschonen. En veel dingen uitleggen en haar rustig vertellen. Ze spreekt al heel goed, dus je kan haar goed en kort uitleggen wat en waarom het moet gebeuren en waar ze een keuze heeft. Zo heeft ze er afgelopen twee weken heel lang over gedaan om haar handschoenen aan te doen. Dat was volgens haar absoluut niet nodig. Toch kwam ze er na 2x koude handen op terug, en nu doet ze ze zonder problemen aan. Misschien ook maar laten ervaren? Bepaalde dingen moeten, zoals tandenpoetsen, en bepaalde dingen mogen echt niet, zoals heel de tijd met speelgoed gooien of lichamelijke agressie. Maar bij de rest zijn we wat luchtiger en dan blijft het gezelliger waardoor ze de strijd ook minder opzoekt.

één jaar geleden

Reactie op Frannie22

Heel herkenbaar, maar bij ons is het nu weer rustiger. Een maand geleden wa ...
Goede tip!! Misschien dat wij dat ook kunnen proberen. Ik hoop in ieder geval dat deze fase snel voorbij is 😀

één jaar geleden

Hier eten we al 2 weken weer potjes 😅 Dat is het enige. Verse groenten 2 hapjes dus prima nu die potjes. Dan gaat er wel een maaltijd in , denk dat het vanzelf wel weer komt