7 Reacties
één jaar geleden
Dat is bijzonder volgens mij! Dat heb ik leeftijdsgenoten in onze kringen nog niet zien doen.
Onze dochter is meer van het tellen. 1, 2, 4 en 6 maakt ze er vaak van 🤣 maar laatste dagen gaat het steeds beter. Ze snapt ook wat er met tellen bedoeld wordt.
Die ontwikkeling gaat zo snel ineens 🥰
één jaar geleden
Dat is mega knap als ze echt al letters leest meestal gebeurd dit pas met 4 a 5 jaar 🙈
één jaar geleden
Hier komt het nu een beetje. Ze herkent haar eigen naam en de nul. Alle letters O benoemt ze in boekjes als cijfer nul. En ze snapt sinds kort dat je kunt schrijven, ze kriebelt dan wat en zegt het woord dat ze zogenaamd geschreven heeft 😂. Maar de interesse is er echt inderdaad, zo leuk om die ontwikkeling te zien hè.
Tellen is ze hier ook erg mee bezig. ze snapt dat elk ding één is, maar ze benoemt heel veel dingen dan als ‘zes’ 🤣. Ach, het begin is gemaakt zullen we maar zeggen 😄
één jaar geleden
Hier ook een dochter van 22 maand die een aantal letters herkent. Haar broer (bijna 4) is er wel mee bezig en ze pikt best wat op merk ik. Zingt bijna het hele alfabet mee en herkent bepaalde letters (wijst dan aan: “O is van opa!”) of wijst letters aan en roept dan “abcd!” (Bedoelt ze: dit zijn letters!).
Ik weet ook niet zo goed of ik er echt wat mee moet/wil doen of haar het maar een beetje wil laten ontdekken zelf.
We hebben thuis iig het Woezel en Pip alfabet boek (voor haar broer eigenlijk) en die vindt ze fantastisch! Daar leest ze heel graag in, misschien vindt jouw dochter dat ook leuk😊
Denk wel dat 22 maand vrij snel is, al helemaal als ze geen oudere broer of zus heeft waarvan ze dat oppikt!
één jaar geleden
Jazeker :) ons zoontje heeft zo'n foam mat met het alfabet en cijfers. Hij kent 16 letters, de 0,1, 6 en 8. Weet ook dat de m van mama is, de p van papa, de d van zijn naam, de b van beer en de f van de naam van de hond. Hij leest nu ook de letters op van nummerborden bijvoorbeeld.
Zo knap allemaal 🥰🥰