16 Reacties
één jaar geleden
Kwestie van doen. Ons zoontje liep al toen die 12 maanden was maar buiten lopen vond ik verschrikkelijk. Liep ook altijd weg en luisteren ho maar. Maar toch zoveel mogelijk blijven doen. Kies de plekken uit waar je hem los laat lopen. Plekken waar die niet opeens de weg over kan steken om mee te beginnen. Mijn zoontje is nu 19 maanden en het gaat nu echt veel beter. Hij weet dat die op de stoep moet blijven en als de stoep eindigt dat hij moet wachten en samen met mij moet 'kijken' of er autos aan komen. Ook weet hij dat hij in de buurt moet blijven. Tuurlijk is die echt nog wel eens eigenwijs en kan ik er nog wel is achteraan maar zoveel minder. Ohjaa en terug zetten in de kinderwagen blijft een ramp, Maja dan is het maar even huilen.. hij moet ook leren dat niet alles gaat zoals hij dat wilt
één jaar geleden
In het begin ging dat bij ons ook niet zo makkelijk. Maar omdat het echt lastig werd buitenshuis heeft hij maar 2 keuzes: of je loopt aan de hand mee of je gaat in de kinderwagen. Was in het begin echt wel even huilen als hij dan de wagen in moest terwijl hij wilde lopen maar na 2x zo te hebben gewandeld snapte hij wel dat als hij zelf wilde lopen dat hij moest luisteren en mijn hand vast moet pakken. Gaat nu perfect eigenlijk👌 hij laat mijn hand in principe pas los als ik zeg dat hij nu zelf mag lopen. En verder proberen we vast te zeggen dat we uit moeten kijken voor de auto's e.d. maar dat begrip of inzicht in gevaar is er nog niet (denk dat dat wel logisch is met 1.5 jaar)
één jaar geleden
Mijn zoontje loopt sinds zijn verjaardag. En ik kan beter rennen zeggen ipv lopen. Hij wilt graag zelf lopen op straat maar wil geen handje. Dan gaat hij boos zitten en huilen. Natuurlijk geprobeerd hem dan in de wagen te zetten zodat hij leert een handje te geven maar dit werkt niet. Wij hebben uiteindelijk een bandje aangeschaft voor de vakantie die gaat om zijn pols en om onze pols. Dit vind hij geweldig hij mag dan los lopen maar blijft in de buurt. Nu we dit een aantal weken doen, gaat het loslopen zonder bandje ook beter. Hij blijft in de buurt, wacht nu als we roepen en wacht met oversteken. Wellicht werkt zo'n polsbandje ook voor jullie. (Ik vond het er altijd zielig uitzien voor kinderen, maar daar ben ik op terug gekomen. Ik zie bij ons een heel vrolijk mannetje en blije ouders die er niet steeds achteraan hoeven te rennen. En hem nu die vrijheid geven) wij waren afgelopen vakantie in New York en zelfs daar kon hij heerlijk met het bandje door de stad lopen 🤗
één jaar geleden
Ohh herkenbaar! Drama om in de kinderwagen te zetten, het liefst zelf lopen en dan alle kanten op. Handje vasthouden doet hij ook niet aan als het aan hem ligt. Luisteren heel selectief, voor iets lekkers komt hij wel meteen 😅
Dus niet echt een goede tip nog helaas. Vooral oefenen in een beschermde omgeving of als we met z'n tweeën zijn en er makkelijker achteraan kunnen.
één jaar geleden
Hoi, herkenbaar! We lopen naar de winkel en daar gaat hij in winkelwagentje. Wat hij gelukkig leuk vind, zolang hij alles erin mag gooien.
We oefenen met hem in het park en in het bos. Daar kan hij alle kanten op zonder dat het gevaarlijk is.
Gaat al steeds beter! Waar hij eerst gewoon door rende zonder om te kijken waar jij bleef, kijkt hij nu om en wacht. Als hij de andere kant op loopt. Komt hij steeds vaker achter je aan gerend.
Handje geven bij oversteken, zijn we het dan weer niet mee eens, maar accepteert hij ook steeds meer.
één jaar geleden
Oh zo fijn dit te lezen! Hebben net hetzelfde. Ze wandelt echt kilometers mee 🫣
We denken erover na om een draagzak te kopen voor als we dit najaar op reis gaan. Er bestaan er vanaf 15kg en dan hoeven we niet altijd die buggy mee te nemen als we voor enkele uren weg zijn en kan ze als ze moe is in de zak.
één jaar geleden
Ja en nee als ik vraag om een hand krijg ik hem vaak wel maar niet altijd als E geen zin heeft blijft ze wel in mijn buurt
één jaar geleden
Hier pakt hij gelukkig vaak mijn hand en blijft wel redelijk in de buurt maar zodra hij iets ziet en afgeleid is, is dat zijn doel en wil hij niet meer mee. Ik leid hem dan af ‘kom we gaan naar papa’ of kom we gaan naar Lizzy (ons hondje) ook al zijn die er niet altijd bij, werkt wel 😂
één jaar geleden
Hij loopt hier 1 maand los. Daarvoor aan de hand of ter ondersteuning iets vast houdend. Toen zijn wij ermee begonnen je mag lopen maar je moet je wandelwagen of de kar in de winkel vast houden anders gaat hij terug vast. Bij oversteken een handje. Tot nu toe doet hij dit automatisch ondanks dat hij zelf kan lopen. Tijdens het boodschappen doen krijgt hij taken. Dingen die niet breekbaar zijn in de kar gooien. En bij de kassa vanuit de kar op de band leggen en hij mag 'pinnen'. Grotere afstanden zit hij in een draagzak soms ook ipv de buggy. Dat vind hij eigenlijk wel prima omdat hij dan alles kan bekijken.
één jaar geleden
Herkenbaar. Mijn zoontje kan ook kilometers meelopen (en rennen) maar soms moet hij gewoon in de kinderwagen. Dan spreek ik met hem af als we uit de winkel zijn ofzo dat hij er daar weer uit mag en dat pikt hij meestal wel. Verder heb ik vooral gemerkt veel herhaling en soms moet je ze even laten rennen, mijn zoontje is dan ook zo weer terug en luistert dan wel.
één jaar geleden
Oow ja herkenbaar hoor. Maar met alles wat ze net leren is het even helemaal los gaan. Even lekker ontdekken en als het uit z'n systeem is blijft hij vast wel wat beter bij je. Dus gewoon lekker laten doen en oefenen.
één jaar geleden
Ik begin er nu nog niet aan omdat ik 32 weken zwanger ben en ze nog prima in de wagen wil. Wel heb ik voor de afwisseling een driewieler die ik kan duwen. Maar ben bang dat als ik haar nu laat wandelen op straat, in de winkel oid, ik er achter aan moet, en dat doe ik mijn dikke buik liever niet aan nu 🤣🤣
één jaar geleden
Reactie op Mr92
Heb je toevallig een linkje van het bandje wat jullie gebruiken?
Ik had een oproepje op een verkoopgroep op facebook gedaan en heb er zo eentje heel goedkoop kunnen kopen. Ik heb dus geen linkje. Wellicht kun je hier iets vinden
https://jouw-baby.nl/polstuigje/