13 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn met de middag fles gewoon in 1x gestopt. De avond nog niet. Wel geprobeerd maar daar hecht hij hier dus echt nog teveel waarde aan. Ik weet ook dat de meeste kdv's na 1 jaar niet meer de voorkeur aan een fles geven. Maar om het advies te geven deze week ermee te moeten stoppen omdat ze volgende week start vind ik ook wat van.🙊 Je kindje gaat namelijk daar starten dus dat is voor haar best een grote verandering om dan in korte tijd iets vertrouwds weg te halen. Maaarrgoed wat hier werkte was uiteindelijk gewoon koude melk geven in een (open) beker. Werd prima gedronken. Wil ze dat niet kan je de fles ook afbouwen door minder te geven elke keer. Ze moeten aan 300 ml zuivel komen. Maar dat mag ook in de vorm van kwark/broodbeleg etc zijn. Dus dan zou ik een ander zuivelmoment geven ipv die fles. Overigens kreeg mijn zoontje met 1 ook nog de middag fles voor het slapen gaan thuis en starte toen op de opvang. Zij gaven de fles gewoon tijdens zijn boterham, en dit accepteerde hij prima. En ging daarna daar prima slapen. Tis soms ook wat ze per locatie gewend zijn die kleintjes. Hij wist snel genoeg dat hij daar niet op de slaapkamer een fles zou krijgen. 🤭

één jaar geleden

Reactie op xCriista

Wij zijn met de middag fles gewoon in 1x gestopt. De avond nog niet. Wel ge ...
Dankje voor de tip. Nou ik vindt het idd wel wat. Nieuwe omgeving, alles nieuw en dan ineens zonder je flesje. Maar goed ik ga kijken wat voor tips ik krijg via deze weg en wat dingen uit proberen. Het vervelende is, ze is verwend en zal ook niet zelf haar fles vast houden. Haha. Alle andere bekers en dingen wel. Maar dat flesje melk wat papa of mama dan vasthoudt en aan haar geeft ❤️. Moeten of mogen ze 300 ml melk? Ik dacht mogen maximaal. Ipv moeten…

één jaar geleden

Ik zou gewoon in 1 x stoppen. Is toch sowieso veel makkelijker. Waarom zou je bij 1,5 nog 2 keer een fles geven?! En misschien nieuwe gewoontes/rituelen bedenken. Zoals boekje lezen of liedje zingen. Dat werkte hier wel goed. Wij zagen bij 1 jaar ook op tegen de avond fles afbouwen omdat we dachten dat ze er zo aan gehecht was. Maar was blijkbaar helemaal niet zo want ze ging prima slapen zonder🤣

één jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Ik zou gewoon in 1 x stoppen. Is toch sowieso veel makkelijker. Waarom zou ...
Dit inderdaad! Het loslaten is vaak veel moeilijker voor de ouders dan voor het kind. Een fles melk voor het slapen is zó slecht voor het gebit (Google zuigflescariës) en de kaakontwikkeling en op deze leeftijd echt niet meer nodig. Gewoon stoppen, paar dagen doorbijten en dan gewoon een bekertje bij de boterham. Juist het drinken uit de fles maakt het schadelijk, en waarom zou je dezelfde inhoud niet in een bekertje doen?

één jaar geleden

Snap je gevoel heel goed. Ons zoontje krijgt smorgens bij wakker worden en savonds voor het slapen ook nog steeds een flesje melk. Ik weet niet hoeveel dagen jullie kindje naar de opvang gaat. Als dit 1 of 2x per week is zou ik het rustig afbouwen of nog wel geven op de dagen dat ze thuis is en er behoefte aan is. Waarom zou een kindje bijvoorbeeld wel nog de borst mogen drinken maar geen flesje als die behoefte er nog wel is. Ze zijn nog zo jong… dat stopt vanzelf. Ons zoontje was 1 toen die begon op het kdv. Net een week daarvoor waren we gestopt met zijn 3e fles van de dag, dat ging ook vanzelf. Er was weinig behoefte meer. Misschien kan de opvang ipv een flesje een extra drink momentje inlassen net voor het gaan slapen?

één jaar geleden

Reactie op babykamer

Snap je gevoel heel goed. Ons zoontje krijgt smorgens bij wakker worden en ...
Onze dochter gaat 1 dag naar de opvang. Haar gezondheid werkt op dit moment ook even niet mee, griepje..vandaag al bij de HA geweest voor uitdroging. Ben op dit moment heeeel blij dat ze nog twee flesjes drinkt, dan krijgt ze iig nog iets binnen op dit moment. Dus laat het voor nu even los…

één jaar geleden

Over de middag fles kan ik je eigenlijk geen advies geven. Wij zijn daar echt al heel vroeg mee gestopt en dit was voor ons zoontje ook helemaal niet moeilijk. Wij zijn afgelopen week wel pas gestopt met 120cc halfvolle melk geven voor het slapen gaan. Hij kreeg dit bij ons uit een beker en niet uit een fles. Ik heb 3 dagen dit gewoon beneden op de bank gegeven en daarna boven het ritueel starten. 4e dag klom meneer gewoon zelf de trap op zonder dat die de beker melk nog had gehad, dus gewoon mee gegaan in zijn volgorde en wat denk je? Zonder melk naar bed en tot vandaag geen kick meer om gegeven. Dus misschien kan je dat ook in de middag proberen?

één jaar geleden

Hier drinkt ze thuis geen melk meer smiddags, dronk ze erg slecht uit de beker en ze heeft het niet meer nodig. Op de opvang wel, maar meer omdat alle kindjes het daar dan krijgen, dus dan is het mee doen met de rest.

één jaar geleden

Wij hebben hier 2 aparte rietjes bekers Een voor zuivel en een voor overige drinken. Onze dochter kreeg ook warme melk voor het slapen gaan. Wij hebben dit verwisseld voor drinkyoghurt, en dan door de dagen heen verschillende smaken aangeboden. Onze dochter raakte hier snel aan gewend. En nu komt ze zelf al met de zuivel beker omdat ze wat wil. Weet niet of het wat voor je is hoor 🤭

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Over de middag fles kan ik je eigenlijk geen advies geven. Wij zijn daar ec ...
Dus je hebt eigenlijk thuis op de bank gewoon de warme melk gegeven uit een bekertje? En daarna was hij tevreden. Kan hij zelf al drinken uit een bekertje of hebben jullie hem daarbij geholpen?

één jaar geleden

Reactie op DSYX

Wij hebben hier 2 aparte rietjes bekers Een voor zuivel en een voor overige ...
Kreeg jullie dochter de warme melk ook gewoon uit een fles? En nu drinkt ze dus haar drinkyoghurt uit een rietjesbeker? Heel knap. Ik heb bij onze dochter ook geprobeerd melk aan te bieden uit haar rietjesbeker, maar dat accepteert ze niet. Ze heeft liever water daaruit blijkt uit haar aanwijzingen. 😂

één jaar geleden

Reactie op Patrice1207

Kreeg jullie dochter de warme melk ook gewoon uit een fles? En nu drinkt ze ...
Hij kan drinken uit een gewone beker, maar gaf hem gewoon 360° beker. Daar dronk die dan wat melk uit en dan was het goed (warme melk) dronk het daarvoor ook al bijna nooit meer op. Hij gaf ze beker dan aan me als die klaar was en liep dan zelf naar de trap om bed in te gaan. Dat dus 3 a 4 dagen gedaan en toen ging die zonder beker naar boven uit zichzelf en geen kick meer gegeven

één jaar geleden

Even een update: Na een paar dagen een ziek meisje gehad te hebben, dat we blij waren dat ze wat dronk, is zij inmiddels al 2 dagen zonder fles naar bed. Even lekker knuffelen in de stoel waar we normaal het flesje in geven en vervolgens in bed gelegd. Duurde iets langer dan normaal voordat ze sliep, maar wel zonder huilen of protest. Trotse mama, maar ook wel het gevoel dat het echte kleine meisje nu ‘groot’ wordt. Dankjulliewel voor alle tips!