12 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben op reis dezelfde structuur aan gehouden. Smiddags in bed, hetzelfde uur in bed, een kind kan niet goed hun dutje doen aan het zwembad in lawaai. Iedereen heeft zn eigen opvoeding ik zou nooit mn dochter in slaap wiegen ook niet op reis. Of dit thuis ook zo zal verder gaan zou ik niet kunnen zeggen kinderen kunnen in een week wel wat gewend geraken.
één jaar geleden
Vaak hangt de structuur vast aan de locatie. Zo wiegt mij schoonmoeder mijn dochter in slaap voor haar dutjes, terwijl ze hier en bij mijn ouders gewoon in bed inslaapt. Dus ik zou niet direct het ergste vrezen (als snap ik je volledig!)
Je doet nu alles wat je kan om haar
een goede nachtrust te bezorgen ♥️ En helaas voor je rug is dat wiegen maar ik denk dat dit echt iets tijdelijk is. Veel plezier nog op vakantie!
één jaar geleden
Wij hebben op reis dezelfde structuur aan gehouden. Smiddags in bed, hetzel ...
Dit klinkt wel een beetje hard en ontmoedigend zo..
Ik denk dat het wel meevalt. Als een kindje zo snel ergens aan gewend raakt, is het vast niet zo snel ‘ongewend’ aan de thuissituatie
straks weer ;-).
Wij hebben een redelijk lastige inslaper. Op vakantie was hij ook uit het gewone ritme en sliep hij bij ons op de kamer ipv eigen kamer. Dat vond ik ook wel even spannend of hij thuis dan nog wel goed zou herpakken op zijn eigen kamertje. Het was de eerste avonden thuis weer even wat meer tijd met inslapen, maar inmiddels weer op dezelfde manier als voor de vakantie. Dus mijn tip zou zijn ga nu gewoon lekker mee in de vakantieflow en dat trekt zich straks thuis vast wel weer recht. misschien niet meteen de eerste dag, maar het is ook niet niks allemaal zo’n veranderingen voor zo’n kleintjes. Het trekt daarna vast wel weer bij.
Fijne vakantie nog!
één jaar geleden
Misschien kun je iets meer terug in haar structuur?
Dus iets meer in haar ritme. Keer een dutje overdag in bed en gewoon rond ‘normale’ bedtijd gaan slapen s avonds.
één jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Misschien kun je iets meer terug in haar structuur?
Dus iets meer in haar ...
Dat was inderdaad vooraf het plan 😅 helaas is hier het restaurant juist open op tijden dat zij in bed zou moeten liggen dus dat betekent dat wij dan zowel in de middag als in de avond niet kunnen eten 😅
één jaar geleden
Wij hebben een vergelijkbare ervaring!
We zijn nu een week terug van vakantie. Thuis slaapt ze altijd binnen een paar minuten zonder problemen in. Op vakantie lukte dit echt niet, sommige dagen duurde het wel 2 uur. We hebben continu naast haar bedje moeten zitten en haar bedje bij ons op de kamer gezet, in een aparte kamer lukte echt niet. Terwijl ze thuis al sinds ze 3 maanden is altijd goed in haar eigen kamer slaapt. We hebben haar zelfs 2 nachten in ons bed gehad, wat we nog nooit gedaan hadden (en nooit meer willen, ik deed geen oog dicht 😅). Maar we voelden ook nog eens druk omdat we een huis deelden met vrienden met een baby, die kon ze anders wakker huilen/schreeuwen. Dus alles om haar zo snel mogelijk stil te laten zijn.
We waren heel bang dat we dit thuis ook zouden krijgen. Dat viel gelukkig mee! De eerste avond was echt moeilijk, maar elke dag ging het iets beter en gemakkelijker om zelf in slaap te vallen. We hebben haar iig niet meer op onze kamer of in ons bed gelaten. Gisteren gingen zowel het middagdutje als de avond weer als vanouds! Het heeft dus een kleine week geduurd voor het weer helemaal ‘normaal’ was.
Dus, geniet lekker van de vakantie, ik denk dat het thuis weer goed zal komen!
één jaar geleden
Lastig, heb je een partner bij je die kan ondersteunen?
Wij rijden net Nederland weer in en heb de ervaring dat vakantie voor een ander ritme zorgt.
Wij legden de meiden toch echt na de lunch in hun campingbed. Op een eigen kamer. Alleen de tijd schommelde, maar ze sliepen 2 tot 2,5 uur tussen de middag. Soms rond 20.00 uur voor de nacht op bed, soms later.
Als ze niet wilden of huilden dan kwam dat echt door oververmoeidheid. Toch weg leggen, deur open, sussen en in de buurt blijven. Denk ook aan jezelf
één jaar geleden
Denk ook dat het straks thuis wel mee gaat vallen! Bij ons zijn de vakanties ook altijd lastig met slapen, zelfs als we het ritme aanhouden. Thuis is dat al snel weer over.
Al zorgt oververmoeidheid hier ook altijd voor moeilijk inslapen en vaker wakker worden, wat bij jou misschien ook het geval is met wat meer onrustige middagdutjes en langere dagen?