4 Reacties

één jaar geleden

Hier ook nachtmerries. Niet zo heftig als jij omschrijft maar duidelijk wel nachtmerries. Hier helpt het tot nu toe wel om elke keer hetzelfde te doen. Binnen komen, even op schoot nemen liedjes zingen knuffelen en terug leggen. Rond 2 jaar gaan ze fantasie en werkelijkheid door elkaar halen waardoor angsten komen en ze gaan bewuster dromen. Dus ik weet niet of het bij de regressie hoort. Wel dat het bij de 2-3 jaar ontwikkeling hoort. Maar zoals alles zal dit ook een fase zijn dus tijdelijk.

één jaar geleden

Hier hebben we er ook last van sinds midden of eind oktober... 😔 toen ging ze 2 3 nachten achter elkaar heel veel huilen en schreeuwen en daarna pakten we haar bij ons in bed waar ook de baby slaapt in de cosleeper dus het was echt ff spannend allemaal... ze sliep heel lang niet en daarna pas deden we haar in der bed. Gisteren avond deed ze lettertjes van haar speelgoed in der mond en begon ze er op te kauwen waarna haar vader het van haar heeft afgepakt en haar speelgoed heeft opgeruimd (uiteraard na paar keer waarschuwen) vervolgens huilde ze ontzettend veel en werd ze erg boos, maar ze moest daarna gewoon naar bed. Je raadt het al, ze ging heletijd door met huilen ook in bed dus, vervolgens viel ze in slaap maar over 30 min werd ze huilend wakker en ging ze weer gillen! Dus ik herken alles in wat je verteld. Wij vinden het dus allemaal een beetje spannend als we haar naar ons kamer brengen want daar slaapt nu nog een baby, ze heeft geen peuterbedje waar wij dus ook in kunnen eventueel. Maar we zitten dan gewoon op de schommelstoel totdat ze stil is en veel troosten...

één jaar geleden

Lees ook ff de topic 'lastige fase 22 maanden' soortgelijke topic waar mama's hun ervaringen hebben gedeeld

één jaar geleden

Ja herkenbaar gisteren was ik zo moe en lichamelijk ook kapot door het sporten dat ik na 30 minuten mijn matras naar haar kamer heb gesleept ( voor het eerst) Omdat ik echt elke 5 minuten ernaast stond. Vorige keer had ik haar bij mij in bed genomen maar ja toen sliep mijn partner op de bank toen kon dat nog zo. Maar het is hier nog altijd beter dan haar babyfase.