4 Reacties
één jaar geleden
Hoi, wij hadden dit van de week ook. Ontroostbaar in de nacht en alleen maar mama roepen. (Dochter heeft 2 mama’s) wil volgens mij ons beide dan graag bij zich hebben.
Wij dachten ook aan nachtangst maar de avonden die volgden begon het al met naar bed brengen en lijkt het op verlatingsangst.
Pff echt een pittige fase. Hoe gaat het inmiddels bij jou?
één jaar geleden
Heb je al geprobeerd niet naar hem toe te gaan en even te wachten?
Ons zoontje heeft heel lang nachtangsten gehad, als we naar hem toe gingen om hem te troosten waren we uren bezig, precies zoals jij beschrijft. Tegen m’n gevoel in heb ik het eens laten gaan, en ben niet naar hem toegegaan. En zowaar viel hij na zo’n 5 minuten krijsen, zo weer in slaap. Dat zijn we vanaf dat moment blijven doen en het hielp echt. Als we erheen gingen raakte hij alleen maar overstuurder terwijl hij anders dus zo weer in slaap was.
Overigens zijn die nachtangsten ineens helemaal weg sinds hij overdag minder slaapt (naar 1 slaapje gegaan), kan toeval zijn…,. Maar lijkt er toch mee te maken te hebben.
één jaar geleden
Wij hebben hier 1x nachtangst gehad. Dat was echt afschuwelijk. Ontroostbaar krijsen, waarbij we ook niet mochten troosten. Ze duwde ons letterlijk weg, mochten haar niet aanraken, volledig overstuur. Wij begrepen van de huisarts dat het met oververmoeidheid te maken kan hebben. In ons geval kon dat kloppen want ze was heel erg ziek geweest ervoor en echt nog herstellende. Daarna nooit meer gehad.
Advies als het zo zou blijven was om haar net voor de tijd dat het zich voordoet (dat is dan steeds rond dezelfde tijd) even licht wakker te maken. Veel succes! Het is echt heel naar om te zien.
één jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Hoi, wij hadden dit van de week ook. Ontroostbaar in de nacht en alleen maa ...
Hier vannacht voordat ik naar bed ging even kort ‘wakker’ gemaakt. Niet helemaal wakker maar wel even een half oog open zeg maar. Had gelezen dat dat zou kunnen helpen om het te doorbreken… En ja hoor, eindelijk weer de nacht goed doorgeslapen zonder nachtangsten! Maar goed, dat was 1 nacht dus misschien toeval🙈. Merk wel dat hij overdag heel erg snel moe is en erg prikkelbaar. Snel boos, fel naar anderen etc. Ook heel erg aanhankelijk aan mij. Zou dus zeker iets te maken kunnen hebben met verlatingsangst. Bij de creche ook hard huilen en overstuur als ik weg ga… ik vertel mezelf zo’n 15x per dag dat het een fase is🫠