12 Reacties

één jaar geleden

Hier ook altijd een strijd. Ik zet Bumba aan en zeg op een leuk toontje “knip knip knip”. Z’n vingernagels lukken dan wel, maar z’n teentjes echt niet! Ik zet hem dan in de kinderstoel en pak z’n voet stevig vast. Ik geef hem dan iets te eten zodat hij enigszins is afgeleid. Geen pretje in ieder geval! Net als tandenpoetsen 🤯

één jaar geleden

Oh wat grappig dat ze zo verschillend zijn hè. Hier vindt ze het super leuk, ze pakt regelmatig zelf het doosje met het schaartje en komt dan naar me toe ‘tip tip tip’ waarmee ze ‘knip knip knip’ bedoelt 😂. Hier heeft het in het begin wel geholpen om eerst mijn eigen nagels te knippen en dat zij kon toekijken.

één jaar geleden

Mijn oudste vond het ook verschrikkelijk. Ik was niet zo van schermtijd onder de twee jaar, maar bij nagels knippen maakte ik een uitzondering 🙈. De jongste is zelfs boos als ik het niet doe omdat het de dag ervoor al is gebeurd.

één jaar geleden

Vanaf geboorte een nailsnail vanuit het buitenland besteld. Maar toen de nagels wat harder werden over gegaan op een electrische nagelvijl. Baby tv erbij aan en niets geen problemen meer. 👌

één jaar geleden

Als ze rustig op de commode ligt of zit dan doe ik het snel. Met een schaartje tot nu toe weinig problemen. Ik leid haar af door iets in haar andere hand te geven

één jaar geleden

Inderdaad je eigen nagels gaan knippen en bij een pop. Dan gaan ze het interessant vinden.

één jaar geleden

Gewoon op schoot voor de tv, werkt geweldig, en het liefst als hij een beetje moe is want dan stribbelt hij het minst tegen.

één jaar geleden

Als hij slaapt op mijn schoot. Duurt 2 minuutjes

één jaar geleden

Als hij net wakker is, direct uit het slaapje voor de tv met de speen nog in. En dan moet ik snel zijn, de tenen zijn alsnog drama. Maar ieder ander moment is sowieso hopeloos 😅

één jaar geleden

Wanneer hij slaapt, voor dat ik hem in zijn bedje leg.

één jaar geleden

Vanavond hier onder dwang. Hij wil het ook niet meer, tandenpoetsen net zo 😅 Mijn man heeft hem goed vastgehouden en ik heb snel alles geknipt… Hopelijk gaat het straks weer zonder moeite!

één jaar geleden

Ik vijl de nagels van mijn dochtertje met een elektrische vijl met van die verschillende opzetstukjes, vindt ze geen enkel probleem als ik het tijdens het eten doe (de hand die ze dan niet gebruikt), of soms zelfs tijdens boekje lezen. Haar teennagels vindt ze wel een stuk vervelender, althans, ze vindt het niet naar maar lijkt het te vinden kietelen en maakt het mij bijna onmogelijk doordat ze met haar benen gaat trappelen en daar flink wat kracht in heeft 🙄 dus daar duurt het een stuk langer en dat doe ik ook een stuk minder vaak (met het gevolg dat ze soms super lange scherpe teennageltjes heeft 😬)