14 Reacties

één jaar geleden

Omdat hij vrolijk en actief is zou ik me zeker geen zorgen maken. Ieder mens (maar ook kind) is anders qua bouw. Zelf heb ik ook al m'n hele leven ondergewicht en nergens last van. Kijk vooral naar je kindje ipv metingen en curves 🍀

één jaar geleden

Kijk vooral naar je kindje. Zoals jij hem beschrijft lijkt er weinig aan de hand. Dat zal de kinderarts waarschijnlijk ook constateren. Het zou anders zijn als je zin bv wel slecht zou eten.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook in gewicht verminderd maar tegen mij werd gezegd dat willen we graag zien want hij beweegt veel dus dat is prima

één jaar geleden

Ik word soms echt zo moe van die curves. Waar is de mens gebleven. Ik zie zo vaak dat ouders 'bang' gemaakt worden bij het cb omdat de 'curve' een beetje afwijkt... 😑 Je beschrijft een vrolijk kind dat goed eet etc. Niks mis mee dus 😊 Probeer je niet al teveel zorgen te maken. Ik ben geen arts maar als ik jouw verhaal lees is dat echt niet nodig. Ik zeg altijd: 'je kan beter iets te dun in het leven beginnen, eens kom je op een leeftijd dat je het er niet meer af krijgt 🤣'

één jaar geleden

Ons zoontje is ook 1,5 en 90 cm lang dus vrij groot. Weegt 11,5 wat ze ook wat te weinig vinden. Verwijzing voor diëtist gekregen. Onze zoon at altijd erg goed, maar laatste weken met name het warme eten super slecht..

één jaar geleden

Dank jullie wel voor alle positieve berichten! Jullie hebben ook gewoon gelijk. We zitten nu aan de boterham met pindakaas en roomboter :)

één jaar geleden

Als jouw kindje gezond oogt en je niet ieder botje kun tellen zou ik mij zeker geen zorgen maken. Het consultatiebureau legt zo onwijs de nadruk op gewicht vind ik, zowel te zwaar als te licht. Maar kijk naar het kind dat zegt al heel veel.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft rond zijn eerste verjaardag ondergewicht gehad en zit nu alsnog onder het gemiddelde. Zolang je kindje vrolijk is en actief, gaat het toch goed?😊 wij geven de kleine man soms in de middag twee snackies als hij nog honger heeft, of een extra boterham want hij beweegt ook erg actief.

één jaar geleden

Wij lopen bij de kinderarts en diëtiste in het ziekenhuis, om meerdere redenen maar ook zijn gewicht. Daar benadrukken ze altijd dat lengte belangrijkst is. Ik vindt het dan ook gek dat ze je doorsturen als hij verder goed eet en actief is.. snap dat het je onzeker maakt.. maar ik denk echt dat je je er niet heel druk om hoeft te maken.. Ons zoontje van ruim 1,5 weegt nu 9,1 kg, maar goed die is ook al ruim een half jaar ziek dus dat is uitzonderlijk, maar ook met dat gewicht raken ze niet van in paniek, maar krijgen we gewoon fijne tips voor mee om calorierijk te blijven voeden. Hopelijk kun je snel terecht en wordt je daar gerustgesteld 🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op anne_b

Wij lopen bij de kinderarts en diëtiste in het ziekenhuis, om meerdere rede ...
Wat een fijne reactie, dankjewel! Er wordt dan gezegd uit voorzorg maar wat hier boven vaak genoemd wordt is het voor mij paniek zaaien. Ik hoop inderdaad dat we fijne tips worden en de bevestiging krijgen dat het niks zorgelijks is!

één jaar geleden

Hoihoi, Bij ons net zo. Qua lengte helemaal bovenin dan en gewicht onderin. Kindjes hebben vaak ook een groeispurt. Dan gaan ze eerst de lengte in en dan weer de breedte. Onze dochter zit gewoon echt nooit 1 minuut stil. Ze eet echt heel veel vergeleken met andere kindjes🙈.. Ze zeiden ook dat als de lengte achter zou blijven, dat ze dan wel onderzoek zouden gaan doen. Ik zou je dus geen zorgen maken. Bij ons wordt ze over 3 maanden weer opnieuw gewogen en gemeten.

één jaar geleden

Hey! Ik maak me bij ons kindje ook wat zorgen terwijl die wel vrolijk is en actief is. Soms lijkt ze wat te druk bezig om te eten. Ze viel wat af toen ze ging lopen. In het ziekenhuis keken ze er niet raar van op toen ik schrok van haar gewicht en dat ze niks was aangekomen in twee maanden tijd. Ze is 78 en weegt 9 kilo. Als hij genoeg eet lijkt mij er ook echt niks aan de hand.

één jaar geleden

Reactie op PatenLevi94

Hey! Ik maak me bij ons kindje ook wat zorgen terwijl die wel vrolijk is en ...
Lijkt mij ook hoor. Dochter is 84 cm en 9,7 kilo. Dit was vorige week maandag (bijna 2 weken geleden). Ook 2 maanden niks aangekomen maar wel de hoogte in. Vanochtend op de weegschaal gestaan en nu is ze 10,4 kilo.

één jaar geleden

Ahh geen zorgen maken! Je omschrijft allemaal dingen waardoor je kunt merken dat hij lekker in zijn vel zit. En zo te lezen bouwt hij een goede relatie met voedsel op. Soms zijn de curves en cijfers vervelend en maken ze onnodig bang echter probeer ik altijd te bedenken dat de zorg die we voor onze kindjes hebben in NL beter is dan 90% van de rest vd wereld. En dat dit goed bedoeld is en om het zekere voor het onzekere nemen. Dan fijn even een extra check bij de kinderarts. Maar hij is vrolijk eet goed, is gegroeid en lekker actief dus geen zorgen maken!