14 Reacties

één jaar geleden

Omdat hij vrolijk en actief is zou ik me zeker geen zorgen maken. Ieder mens (maar ook kind) is anders qua bouw. Zelf heb ik ook al m'n hele leven ondergewicht en nergens last van. Kijk vooral naar je kindje ipv metingen en curves 🍀

één jaar geleden

Kijk vooral naar je kindje. Zoals jij hem beschrijft lijkt er weinig aan de hand. Dat zal de kinderarts waarschijnlijk ook constateren. Het zou anders zijn als je zin bv wel slecht zou eten.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook in gewicht verminderd maar tegen mij werd gezegd dat willen we graag zien want hij beweegt veel dus dat is prima

één jaar geleden

Ik word soms echt zo moe van die curves. Waar is de mens gebleven. Ik zie zo vaak dat ouders 'bang' gemaakt worden bij het cb omdat de 'curve' een beetje afwijkt... 😑 Je beschrijft een vrolijk kind dat goed eet etc. Niks mis mee dus 😊 Probeer je niet al teveel zorgen te maken. Ik ben geen arts maar als ik jouw verhaal lees is dat echt niet nodig. Ik zeg altijd: 'je kan beter iets te dun in het leven beginnen, eens kom je op een leeftijd dat je het er niet meer af krijgt 🤣'

één jaar geleden

Ons zoontje is ook 1,5 en 90 cm lang dus vrij groot. Weegt 11,5 wat ze ook wat te weinig vinden. Verwijzing voor diëtist gekregen. Onze zoon at altijd erg goed, maar laatste weken met name het warme eten super slecht..

één jaar geleden

Dank jullie wel voor alle positieve berichten! Jullie hebben ook gewoon gelijk. We zitten nu aan de boterham met pindakaas en roomboter :)

één jaar geleden

Als jouw kindje gezond oogt en je niet ieder botje kun tellen zou ik mij zeker geen zorgen maken. Het consultatiebureau legt zo onwijs de nadruk op gewicht vind ik, zowel te zwaar als te licht. Maar kijk naar het kind dat zegt al heel veel.

één jaar geleden