23 Reacties
één jaar geleden
Zo’n situaties weet je vooraf, mijn partner werkt ook van s’ochtends tot s’avonds laat 6/7.
Probeer er het beste van te maken en te genieten van de momenten samen :)
één jaar geleden
Hier hetzelfde, vader zit in de haven. Werkt 6 dagen en dan 4 vrij waarvan de eerste dag z’n uitslaap dag is na zijn laatste nacht dienst. 2x dag, 2x avond en 2x nacht diensten, er word niet om het weekend heen gepland ofzo.
Ik sta er meestal ook alleen voor.. Met avond diensten ligt meneer ook tot 12:00 / 13:00 in zijn bed en gaat dan om 14:00 naar zijn werk. Nacht diensten komt hij er met mazzel om 16:00 uit..
Doe ook niet veel s avonds want ik moet er 9 van de 10 keer vroeg uit omdat hij of is werken, tot laat moet werken, of net slaapt na z’n nacht😅.. En als zij slaapt, doe ik het huishouden..
Heel vaak heeft hij dus weekend op de dagen dat onze dochter bij mijn moeder / schoonmoeder is (allebei 1 dag) of op de opvang (1 dag) en hoeft hij toch niet voor der te zorgen want s ochtends kleed ik haar dan aan ect omdat ik toch vroeg eruit moet omdat ik moet werken..
En hoe ik hiermee omga, tja, it is what it is? Het veranderd toch niet.. 😞
één jaar geleden
Alleenstaande moeder (bewust), af en toe de kleine naar opa en oma en verder ga ik gewoon lekker met haar op pad.
Ik slaap nooit tijdens haar middagslaapje want dan doe ik het huishouden / koken en even zitten als er nog tijd over is.
Hier ook een vroege vogel. Ik probeer regelmatig op tijd naar bed te gaan.
één jaar geleden
Ik werk zelf met onregelmatige diensten. In de weekends dat ik niet werk, ontlast ik hem door hem zijn me-time te gunnen en hem de kans te geven om uit te slapen. Af en toe gaat hij in mijn werkend weekend op logement bij oma en opa. Dit werkt voor ons.
Door de week valt de zorg grotendeels op mij aangezien hij langere dagen maakt.
één jaar geleden
Ik werk zelf ook onregelmatige diensten maar wij vinden dit juist heel prettig werken op dit moment. Ik werk 32 uur en mijn vriend 40 uur.
Maar als hij weekend dienst heeft neem ik aan dat die ook dan wisselende diensten heeft ? Dus ene keer dagdiensten en andere keer avonddienst? Als hij avonddienst heeft kan hij toch juist een keer gewoon uit bed en dat jij een keer kan blijven liggen ? En als hij dagdiensten heeft tot hoelaat werkt hij dan? Ik werk zelf van 07.00 tot 15.00, als ik dan om 15.00 thuis kom gaan we vaak juist wat samen als gezin doen, even boerderij of speeltuin of als me vriend even wat voor zichzelf wilt ga ik alleen wat doen.
Ik weet niet wat jij qua werk doet dat maakt misschien ook verschil. Mijn vriend werkt van 09.00 tot 17.00 maar werkt bijv wel eens de zaterdag zodat die een doordeweekse dag vrij is.
één jaar geleden
Zo’n situaties weet je vooraf, mijn partner werkt ook van s’ochtends tot s’ ...
Absoluut waar.
Voor dat je samen kinderen neemt, weet je al hoe je leven er uit ziet.
Dus met een baby erbij is meestal ook nog eens moeilijker.
Je kan er niet vanuit gaan dat je altijd op je man kan rekenen.
Of je draait de rollen om en jij werkt fulltime en dan is hij lekker thuis.
Of beide parttime werken en draag 50/50 zorg.
Je kan niet eisen dat hij en fulltime werkt en je helpt met de baby en wat sommige vrouwen ook willen dat ze dan hulp bij het huishouden ook krijgen....
Wij vrouwen zijn sterke mensen en daarom krijgen wij de kinderen en zijn wij de zorgzame.
Geniet van je momenten, want geloof me, ik heb ook oudere kinderen naast mijn baby, ze zijn zo voor je het weet groot!
één jaar geleden
Dag lieve ouders, ik werk 40 uur week en mijn partner is zelfstandig met zeer lange dagen en ook werken in het weekend. Het is iets waar we beiden voor gekozen hebben en het klopt dat het huishouden en de verzorging van onze dochter grotendeels bij mij ligt. Maar ik weet dat het voor hem even lastig is omdat hij onze dochter amper ziet en al die mooie momenten aan het missen is en dat was al zo bij de zwangerschap.
Zondag is heilig voor ons, zondag is familiedag en verder probeer ik onze agenda’s zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Ik ben heel dankbaar met de familie en vrienden, onze steun, die helpen wanneer het nodig is zowel hier in het huishouden als voor opvang voor onze dochter.
Mijn grootste tip om hulp te vragen wanneer je het nodig hebt. Laatste kindje in slapen bij iemand anders zodat jij kan uitrusten. Laat je kindje overdag bij familie of vrienden, zodat jij en je partner een dagje terug koppel kunnen zijn ♥️
ik heb ook echt zwaar in de put gezeten, want had op een gegeven moment een gebroken voet. Ik was op dat moment volledig afhankelijk van andere mensen niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn dochter. Ik zat er compleet door.
Dus wacht niet tot te laat is en de vraag hulp of spreek je huisarts aan. Mijn huisarts heeft me toen een week thuis gezet zodat hij kon uitrusten en terug op mijn positieven kon komen. 🙏
één jaar geleden
Hier een man als schipper, die is 2 weken op en 2 weken af. Ben dus een half jaar per jaar alleen met 3 kinderen en een hond. Ik heb geen privilege dat ik kan slapen dus als zij op bed ligt. En ik ben echt wel moe, aangezien onze dochter vaak nog 1 a 2x wakker wordt in de nacht en elke ochtend vroeg wakker is. Plus het feit dat ik dan inderdaad even wat kan doen. Ik denk dat je het vooral moet accepteren, dat is echt al een hele vooruitgang. Erbij neer gaan zitten en vooral jezelf zielig vinden (sorry voor deze uitspraak), werkt meestal niet. Zet je schouders eronder, bedenk dat er mensen zijn in veel slechtere situaties en maak wat moois van je dag. Dit is de kleine periode, straks loop je weer tegen hele andere dingen aan met je kind. Geniet vooral van je kleine.
één jaar geleden
Zo’n situaties weet je vooraf, mijn partner werkt ook van s’ochtends tot s’ ...
Ja, dat weet je. Maar weten en het beleven is iets anders toch? We proberen er ook zeker het beste van te maken, al is het wel een uitdaging. Vandaar mijn vraag hoe andere ouders dit doen. Aan dit soort reacties heb je precies 0.0
één jaar geleden
Reactie op MonaSM
Dag lieve ouders, ik werk 40 uur week en mijn partner is zelfstandig met ze ...
Bedankt voor je lieve reactie 💖!
Familie en vrienden zijn idd echt alles. Wellicht dat ik vaker om 'hulp' kan vragen zodat ik even wat me-time kan pakken.
Wat fijn dat je weer uit de put bent! Lijkt me idd ook behoorlijk lastig om én fulltime te werken én voor je familie te zorgen én een gebroken voet te hebben 😅💪💪💪💪
één jaar geleden
Reactie op DVS1990
Ja, dat weet je. Maar weten en het beleven is iets anders toch? We proberen ...
Aan jou tekst dan ook niet want bijna iedereen zegt hetzelfde zoals mij.. er zijn zoveel ouders die dit doen. Ikzelf werk 34u/week en doe mijn eigen huishouden zelf en ik offer iedere vrije tijd op voor mijn kind. Mijn partner 6/7 wat kan ik nog meer verwachten ervan? Hij werkt immers soms dagen van 12u dat mn dochter blij mag zijn als ze hem een uurtje ziet voor ze gaat slapen en zeker nu in de zomer zijn het lange dagen hier zonder papa/man. Ik wist het vooraf voor ik er aan begon en met een kind heb je immers nog minder tijd ;)
één jaar geleden
Reactie op DVS1990
Bedankt voor je lieve reactie 💖!
Familie en vrienden zijn idd echt alles ...
Het was ellendig! Heb een week bij mijn ouders ingewoond samen met de kleine van toen net geen jaar. Mijn man kon niet voor ons zorgen, want weg van 6-20u.
En over hulp vragen, het heeft ook lang geduurd vooral ik het zelf wou. We voelde ons beide slecht als we ons kindje bij familie of vrienden deden, misten we haar en hadden zo een schuld gevoel. Maar dan slaap je heerlijk, kan je rustig opstaan en dan zie je foto’s en filmpjes van hoe zie je kindje helemaal wordt verwend door mensen die ze graag zien ❤️ En dat zijn uiteindelijk ook zo mooie momenten. 🥰
één jaar geleden
Aan jou tekst dan ook niet want bijna iedereen zegt hetzelfde zoals mij.. e ...
We kunnen wel begripvol zijn want ook al wisten we waaraan we begonnen, dat maakt het niet gemakkelijk.
Mijn man werd zelfstandig, werkte kei hard met het idee meer tijd te hebben als de kleine er zou zijn. Uiteindelijk miste hij veel van de zwangerschap echo’s en moet hij nu nog lange dagen en weken werken door wat tegenslagen.
Dus ook al weet je waaraan je begint, dat betekent niet dat je het gaandeweg kunt moeilijk hebben.
Ik vind dit een fantastisch gesprek trouwens en we moeten elkaar als ouders steunen in zo een situaties. ❤️ je staat er niet alleen voor.
één jaar geleden
Pff wat een reacties. Mijn man heeft straks sinds 1 september een nieuwe baan omdat zijn wisseldiensten (sochtends of savonds van 13.00 tot 00.00) niet goed samen gingen met het gezinsleven. Ik moet ons zoontje dan altijd naar bed brengen, en samen eten. Mega slecht voor je huwelijk ook
één jaar geleden
Misschien kan je kijken of je man een functie kan doen binnen de politie zonder wisseldiensten? Of een hele andere baan? Ik snap volkomen dat het lastig is en vindt vele reacties echt onbeschoft. Je weet helemaal niet waar je aan begint. Wij krijgen nu trouwens een tweede kindje eind augustus. Dat was ook de doorslag voor mijn man om een andere baan te nemen. Tevens mist hij zijn zoon en mij als jij steeds in de avond werkt. Als hij thuis komt slapen wij allang. En als wij wakker zijn slaapt hij nog
één jaar geleden
Hier een man bij de 'vrijwillige' brandweer (klinkt vrijblijvender dan dat het is), een kantoorbaan en een opleiding 😅 heel herkenbaar hoor wat je schrijft. Ikzelf werk ook 3 dagen pw.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er inmiddels wel aan gewend ben. Ik vind het zeker niet altijd leuk (vooral de 3e avond begin ik het zat te worden), maar loop er ook niet echt meer tegenaan (iets met let it goooo 😅 verander er toch niks aan dus kan er maar beter niet (meer) mee zitten 🤣). Hij is in principe 4/5 dagen pw aan het werk + 2/3 avonden. Eigenlijk komt er ook veel op mij neer.. ik weet ook niet beter. Bij mij thuis ging het vroeger altijd zo 🫣
Ik heb wel het vooruitzicht dat de opleiding tijdelijk is en dat daarna de avond/nachtdiensten zullen gaan stoppen ivm een andere functie, dus dat maakt het ook wat makkelijker.
één jaar geleden
Mijn man werkt ook regelmatige diensten. Hierdoor verdient hij meer en het geeft mij wel de mogelijkheid fulltime thuis te zijn voor de kinderen.
Ik heb het eigenlijk nooit erg gevonden. Ik heb met de kinderen gewoon een dagritme en als hij thuis is dan maakt hij daar deel van uit. Denk dat het vooral belangrijk is om je eigen draai en ritme te vinden, als je deze mist dan maak je het heel moeilijk voor jezelf. Uitslapen zit er voor mij ook nooit bij en mijn kinderen gaan ook nooit uit logeren, dan maar een avondje vroeg naar bed. Gewoon een kwestie van de schouders eronder.
één jaar geleden
Reactie op DVS1990
En dit precies is iets waar JIJ voor hebt gekozen. En iets wat ik NIET wil, ...
😂 als je iets wilt bereiken in het leven werk je er gewoon iets harder voor :)