4 Reacties
één jaar geleden
Ben geen diëtist al lees ik op Instagram op accounts dat shakes geen maaltijdvervangers zijn.
Afvallen lukt met een calorie te kort op de hoeveelheid die je normaal per dag nodig hebt. Te weinig eten zorgt er niet voor dat je afvalt, je lichaam zal dan juist vocht vast willen houden.
Shakes als eiwit ondersteuning kan wel, naast yoghurt en eieren als ontbijt of lunch. Fruit en groentes zijn altijd goed. Een bord pasta met koolhydraten ook. Vis vult ook goed en is goed voor je.
Vertraag met bewegen door te wandelen of juist een flinke workout
Geen alcohol, (warm/heet) water drinken, goed slapen en evt ondersteuning van goede supplementen.
Doe wat research voor je aan shakes begint, het zal een andere leefstijl vragen dan alleen snel willen afvallen. Succes
één jaar geleden
Ben geen diëtist maar ik heb wel bij een coach gezeten voor sporten en gedwongen aankomen en afvallen voor spiermassa.
Maar Shakes is echt not done beste is om langzaam je levenstijl veranderen 1 voor 1 omdat het dan een gewoonte wordt.
En niet rigoureus in 1x te veranderen omdat je dat niet lang volhoudt.
Daarbij zou ik dan voor een stok achter de deur naar een diëtist gaan.
En je moet je calorieën behoefte bereken als je dus weet hoeveel calorieën je nodig hebt en dan 500 calorieën daaronder zitten dan val je geleidelijk en netjes af.
En slim eten helpt ook veel dus koolhydraten eten zodat je langer gevuld blijft of veel eiwitten voor ook dat langere vul gevoel.
80% met afvallen gebeurt in de keuken de overige 20% is bewegen.
Als je gewoon gezond bent is afvallen letterlijk minder innemen en meer verbruiken
één jaar geleden
Zodra je stopt met een bepaald ‘dieet’ kom je vaak weer aan en meer. Shakes, koolhydraatarm, keto, etc. je kan beter iets veranderen aan wat je nu eet. Dat hoeft niet alles te zijn maar wellicht kleinere porties, meer groenten/fruit, meer volkoren dingen. Dat helpt echt. Ik ben in de afgelopen 2 jaar 17 zwangerschapskilos kwijt geraakt zonder te diëten maar je moet jezelf tijd gunnen. Niet eten na 7 uur ‘s avonds hielp mij ook goed en veel wandelen/naar buiten met de kleine.