35 Reacties

4 jaar geleden

Heyy Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Moet je eerlijk zeggen dat ik het ook een keer heb gedaan Gewoon doen als je drang echt zo erg is

4 jaar geleden

Mag gewoon volgens de vk, als je het maar niet iedere week eet

4 jaar geleden

Je mag (volgens Zwangerhap) 1x in de twee weken tonijn. Ik zou lekker pizza gaan eten hoor!

4 jaar geleden

.

4 jaar geleden

Haha ik zou zeggen lekker doen! Ik heb ook af en toe haring gehaald en een broodje makreel. Enjoy!

4 jaar geleden

Ik had gelezen dat die kwik alleen zit in verse tonijn maar niet in die uit blik. Dus dat je tonijn uit blik gewoon kan eten. Heb de hele tijd gewoon tonijn gegeten. Ik Google het nu en zie idd dat sommige sites zeggen helemaal niet eten sommige zeggen niet overmatig beetje vaag. Hopelijk hebben m’n baby’s nu geen slechte stoffen binnen gekregen 😭 Maarja als antwoord op je vraag ik heb het dus wel gegeten maar geen idee of dat nou wel goed was. Ga het morgen ff aan het arts vragen ben benieuwd nu

4 jaar geleden

Tuurlijk lekker doen! Ik eet ongeveer 1x per 10 dagen een blik tonijn, als je niet teveel (iedere dag) eet is het prima 👍🏼 geniet!!!!

4 jaar geleden

Volgens het Voedingscentrum kun je het beter niet eten, ook geen tonijn uit blik.

4 jaar geleden

af en toe is volgensmij niet heel erg.. Ik heb de hele zwangerschap opgelet en 1 x in paar maanden op restaurant een medium biefstuk gegeten en 2 weken terug stokbroodje martino.. gewoon doen! als het maar niet elke dag is

4 jaar geleden

Kan echt geen kwaad een enkele keer! Het gaat bij tonijn (en andere roofvis) om de ophoping van zware metalen (oa kwik) door vervuild water. Als je dat af en toe eet hoopt zich dat metaal echt niet op.

4 jaar geleden

Voor een keer kan het echt geen kwaad. Het gaat erom dat je geen grote hoeveelheden binnen krijgt. Vooral dat beetje tonijn wat op een pizza ligt is echt verwaarloosbaar.

4 jaar geleden

Kan echt geen kwaad als je het maar niet dagelijks in grote hoeveelheden eet. Ik had laatst zo een trek in zalm sushi en br makreel maar in zwanger hap app staat het in het rood. Dus ik toch even aan de vk gevraagd ze zegt van 1 keer in de zoveeltijd dat eten kan echt geen kwaad en ik ben ook in me laatste trimester dus die 1ne br makreel en zalm sushi kan geen kwaad😁

4 jaar geleden

Tonijn uit blik mag je sinds kort weer eten niet in overmate Hier dus ook pizza Tonijn op en zelfs tonijnsalade op me broodje heerlijk!

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Tonijn uit blik mag je sinds kort weer eten niet in overmate Hier dus ook ...
Echt! Waar staat dat, ik heb daar zo'n zin in 😍

4 jaar geleden

Advies is paar weken terug in de app zwangerhap aangepast. 1x in de 2 weken mag je het eten

4 jaar geleden

Reactie op HuisVolLiefde

Advies is paar weken terug in de app zwangerhap aangepast. 1x in de 2 weken ...
Hmm, zie ik nergens staan in de app?

4 jaar geleden

Reactie op JuffrouwE

Hmm, zie ik nergens staan in de app?
Als je zoekt op tonijn uit blik heeft hij rood aan, maar als je er dan op klikt en het tekstje leest, staat er dat het eens in de twee weken kan. Ik heb vorige week ook heerlijk een pizza tonijn gegeten!

4 jaar geleden

Mmm het is weer terug aangepast ik zie het ook niet meer staan 😅 https://community.24baby.nl/forum/zwanger/tonijn-eten-LxgR7N Kijk in dit forum kan je zien dat het wel mocht..

4 jaar geleden

Ik zoek het nu opnieuw en lijkt wel of het weer veranderd is. Zie het niet meer staan. Dan nog zou ik me om af en toe niet druk maken. Wel vreemd dat het er twee weken geleden nog stond 🤔

4 jaar geleden

Pizza tonijn mag. Zoals gerookte zalm als je dit bakt of dergelijke kan je dit ook eten vanaf zoveel graden weet nu niet precies hoeveel… het zit in de oven dus het is genoeg verhit geweest