24 Reacties

één jaar geleden

Wij gaan dit in de zomer doen.

één jaar geleden

Okee en hoe oud is je kindje dan? En waarom in de zomer? Heeft dat een specifieke reden?

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Okee en hoe oud is je kindje dan? En waarom in de zomer? Heeft dat een spec ...
Onze dochter is dan ongeveer 1,5 en doe het in de zomer zodat het niet zo koud voor der is om meeste tijd met blote kont door het huis te lopen.

één jaar geleden

Al mee bezig sinds hij 5 maanden is (eliminatiecommunicatie). Nu wil hij enkel 💩 op zijn potje doen. Plasjes nog niet maar is wel al handig 🙈

één jaar geleden

Onze dochter is dan ongeveer 1,5 en doe het in de zomer zodat het niet zo k ...
Oh je gaat er dan echt al de hele dag met de blote billen rond laten lopen. Ik moet me er toch is meer in gaan verdiepen. Ik dacht eraan te beginnen om gewoon als die uit ze bedje komt en voor die bedje in gaat even op potje te laten

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Oh je gaat er dan echt al de hele dag met de blote billen rond laten lopen. ...
Dat lijkt mij ook de manier om er zo mee te beginnen. Ik ga mijn dochter niet de hele dag in haar blootje laten rondlopen. Lijkt me ook niet dat ze dan de link leggen maar juis door het hele huis gaan plassen. Zodra ik denk dat mijn dochter er klaar voor is ga ik over maar luier broekjes zijn makkelijker omlaag te doen als je ze op het potje wil zetten.

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Oh je gaat er dan echt al de hele dag met de blote billen rond laten lopen. ...
Ik weet niet of dit de manier is maar zo heeft mijn moeder het gedaan en mn zus ook bij haar kindjes. Als je ziet dat ze gaan plassen snel potje eronder en leggen ze snel de link. Het is even gedoe maar schijnt snel te werken.

één jaar geleden

Ik weet niet of dit de manier is maar zo heeft mijn moeder het gedaan en mn ...
Jaa opzich zit er wat in inderdaad. Ik ga me gewoon is even inlezen maar had me eigenlijk er gewoon niet mee bezig gehouden dat dat zo snel al ging gebeuren... Ze worden echt te snel groot

één jaar geleden

Wij ook, minder koud, minder kleren, meer buiten zijn: handiger en minder dat vies kan worden 😁

één jaar geleden

Toevallig sprak ik er afgelopen weekend over met mijn broer. Hij rade het boekje ‘Zindelijk maken is kinderspel’ aan en verder zei hij dat het zindelijk maken het makkelijkst gaat als je begint op het moment dat je kind er interesse in krijgt. Als je wacht tot dat moment voorbij is, gaat het weer een stuk lastiger. Dus TS voor mij klinkt het alsof jouw zoontje er nu aan toe is! Maar goed, heb het boek zelf nog niet gelezen hoor, dus ik weet er zelf niet zo gek veel vanaf.

één jaar geleden

Wij hebben vanaf 11 maanden nu een potje staan in de gang voor de wc. Onze zoon moet altijd in de ochtend poepen nadat hij beneden is en een broodje gegeten heeft. Ook ging hij altijd mee naar de wc en dan huilen als ik de deur dicht deed. Nu gaan we na het eten samen naar de wc. Ik op de pot ook als ik niet hoef. Hij op het potje. 4-5 van de 7 dagen poept hij in de ochtend op het potje nu. Andere dagen hoeft hij niet of zit het in zijn luier. Dat is maar zo. Nu sinds een paar weken als ik ga plassen zet ik hem ook op het potje en dan zit er soms ook een plasje in. Zo zijn wij nu bezig. Hij praat nog niet echt maar als hij bah zegt is het wel echt dat hij gepoept heeft. Dus dat zijn we nog niet voor. Maar van de zomer willen we ermee verder. Potje in de tuin ook en dan in zijn blote kont en zien wat hij ermee gaat doen. Scheelt dat hij het potje in de vorm van een walvis ook helemaal geweldig vind en er goed op zit met de rugleuning. Dus voor nu zijn wij er spelende wijs al mee bezig. Wil hij niet mee naar de wc is dat ook prima. We dwingen het niet af maar op deze manier lukt er wel al eens wat.

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Toevallig sprak ik er afgelopen weekend over met mijn broer. Hij rade het b ...
Dit boekje is zeker een aanrader. Ik vond het een fijne uitleg om even ernaast te houden. Wij zijn met 12 maanden begonnen. Ze poept nu op het potje en plassen af en toe. Wij staan er zo in, alles wat ze op het potje doet is mooi meegenomen. Op het potje zelf, lezen we boekje voor of pakken wat speelgoed erbij. Ik vind het vooral prettig omdat je echt ziet dat haar billen rustig zijn, dat het droog blijft zeg maar.

één jaar geleden

Ik volg even 😬

één jaar geleden

Welke potjes of merk raden jullie aan?

één jaar geleden

Reactie op Niesje86

Welke potjes of merk raden jullie aan?
Mijn schoonzus heeft er 1 van ikea die vind zij heel fijn. Zelf wou ik er 1 met een deksel. En dat is deze geworden 👇. Hij vind hem helemaal te gek. Heeft voor hem de perfecte hoogte en hij heeft een leuning achterop. Dus ook met 11 maanden zat hij hier goed op. Hij gaat er nog steeds graag op zitten dagelijks. Poept nu meest van tijd erop. Komt bij ons met de deksel en als we hem erop zetten dan 9 van de 10x komt er wel iets uit. Hij is nu 19 maanden. https://www.bol.com/nl/p/luppee-plaspotje-walvis-geel-wc-potje-peuter-met-deksel-uitneembare-binnenkant/9300000109176204?referrer=socialshare_pdp_androidapp

één jaar geleden

Ik vroeg hier laatst advies over op de opvang en het werd me toen wel duidelijk dat de grootste kans op slagen rond 2.5 jaar is. Mijn dochter is anderhalf en het leek me handig hier deze zomer mee bezig te gaan voor mijn zoontje is geboren, maar heb het idee dat ik 't dan meer voor mij doe dan voor haar, dus hier nog even geduld 😊

één jaar geleden

Reactie op Januari2023

Ik vroeg hier laatst advies over op de opvang en het werd me toen wel duide ...
Sorry maar wat een apart advies, terwijl het bewezen is dat het vanaf zo'n 1,5jaar lichamelijk gezien kan. Het is de NL cultuur en gewoonte tegenwoordig om pas rond 2,5jaar zindelijk te zijn, maar dit wil niet zeggen dat het dán de grootste kans van slagen heeft. In heeel veel andere landen is 1,5jaar nog altijd de norm! Doe wat goed voelt voor jou. Het is zomer, de kleren kunnen uit en nu heb je de tijd nog. Why not! Ik wilde mijn dochter deze zomer ook zindelijk maken. Ze is nóg geen 1,5jaar maar is inmiddels klok zindelijk👌 overigens had ze er niet zo'n zin in, maar ik denk dat je eindeloos kan wachten tot een kindje er klaar voor is. Hier een groot applaus én een sticker ,én 1 krentje met poep op het potje, kortom een groot feest: dit motiveert haar wel hoor; de luier is dan ook uit!

één jaar geleden

Reactie op Januari2023

Ik vroeg hier laatst advies over op de opvang en het werd me toen wel duide ...
Je mag ook jezelf een plezier doen door iig 1 kindje zindelijk te hebben toch? Scheelt ontzettend veel luiers en continu verschonen. Als jouw kindje al snap hoe en wat zou ik vooral doorzetten. Ons zoontje is nog niet zo ver. Die heeft nog niet eens door dat die plast als die in z’n blote bibs staat te wachten om in bad te gaan 🫣

één jaar geleden

Reactie op babykamer

Je mag ook jezelf een plezier doen door iig 1 kindje zindelijk te hebben to ...
Ze gaf aan dat het op zo'n jonge leeftijd vaak weer ' fout ' gaat. Lijkt me niet leuk voor de kleine, dus kies liever een moment met de grootste kans van slagen 😊

één jaar geleden

Reactie op Mar Van

Sorry maar wat een apart advies, terwijl het bewezen is dat het vanaf zo'n ...
Misschien ga ik het inderdaad eens uitproberen 😊 moet die zomer wel komen waar jij het over hebt 🤣🤣