10 Reacties

5 maanden geleden

Voor het eten als ik aan het koken mag ze kijken, soms smorgens ook even. Verder vraagt ze er zelden om, als ze dat wel doet dan mag dat soms. Maar ik probeer dan toch speelgoed, een spelletje of boekje aan te bieden.

5 maanden geleden

Hier 0 schermtijd, dochtertje van 2,5 jaar. We hebben gedurende een paar maanden 2 minuten tandenpoets video gekeken tijdens het tandenpoetsen omdat dit moeizaam ging, gelukkig ook weer weg kunnen laten. Heel af en toe mag ze samen met mij wel eens foto’s/video’s zien van zichzelf/familie of van toen ze klein was bijvoorbeeld, maar dan heb ik het over 5 minuten eens in de zoveel weken dat ze iets op mijn telefoonscherm ziet. Ik zit zelf ook heel bewust niet op mijn telefoon in haar bijzijn, dus dat komt weinig voor 😌

4 maanden geleden

Hier doen we er niet zo moeilijk over zolang het in balans is. Voor ons energieke zoontje van 2,5 is dit ook echt even een rustmomentje. Hij kijkt in de ochtend bij de boterham even tv/tablet, voor zijn middagdutje en ook nog even voordat hij in de avond naar bed gaat. Daartussen in spelen we buiten of zijn we samen lekker bezig. Hij doet er nooit moeilijk over als ik hem vraag de tablet uit te zetten en vraagt eigenlijk ook niet op andere momenten om de tablet.

4 maanden geleden

Alleen tijdens het eten koken ‘s avonds. Dat is echt een vast ritueel wat voor ons beide goed werkt. Via YouTube kids met geselecteerde filmpjes/kanalen.

4 maanden geleden

Na het ontbijt als er tijd is en met eten koken. Verder zo min mogelijk

4 maanden geleden

Hier bijna geen tv alleen wanneer we haar nagels gaan knippen omdat dit anders niet lukt. Maar zeker niet op dagelijkse basis

2 maanden geleden

Hier in de ochtend een uurtje..en namiddag een uurtje..soms korter..maar hb dan ook ff rust..

2 maanden geleden

Hier alleen tijdens het koken

2 maanden geleden

Hier geen TV. Verandert haar gedrag ten slechte. Dus zijn er al maanden mee gestopt en dat werkt veel beter.

2 maanden geleden

Hier ook geen tv op dagelijkse basis, soms kijken we wel samen met haar een filmpje maar dat is maximaal 2x per maand. Ik betrek haar bij het koken en dat vindt ze heel leuk, ze ziet en proeft alles al in de keuken en daardoor eet ze beter aan tafel, meestal gaat ze vanzelf zelf spelen als het te lang duurt voor haar. Wij hebben ervaren dat ze van een filmpje kijken erna heel vervelend wordt, dus dit werkt veel beter