6 Reacties
één jaar geleden
Hier zijn we er ook een beetje zoekende in. Niet ivm tweede op komst maar meer omdat we voor zijn praten van de speen af willen. Ook wat interesse in de wc.
Het wc gaan willen we na onze vakantie stimuleren door af en toe het potje aan te bieden. De speen willen we cold turkey gaan afbouwen.
Ik zou het gewoon eens proberen. Wie weet is ze in november al goed en wel van de speen af. Daar verwacht ik dan geen terugval in. Wc is alleen maar mooi meegenomen wat je al geoefend hebt toch 😁
één jaar geleden
Qua zindelijkheid durf ik het niet te zeggen.
Qua speen: echt doen. Zoveel beter voor het gebit, stand van de kaak en spraakontwikkeling. Wij zijn al vroeg gestopt en nooit een seconde spijt van gehad. Na 3 dagen was het volledig over en ze heeft hem nooit meer gewild. Als je nu cold turkey stopt, gaat ze die echt in november niet terugvragen. Is dan ook duidelijk, de speen is voor baby’s.
Veel succes!
één jaar geleden
Speen is gewoon cold turkey stoppen en even doorpakken. Zindelijkheid zal ik denk ik nog mee wachten. Als ze af en toe oefent is mooi mee genomen, maar 1,5 jaar is echt nog wel heel jong. Ik werk bij een kdv en de meeste kinderen zijn tussen de 2,5 en 3 jaar zindelijk. M'n dochter die half oktober 3 wordt is ook net een paar weken zindelijk.
één jaar geleden
Er zijn hier wat goede zindelijkheids topics. Ik ben grote voorstander. Mijn dochter van 1,5 is nu ook al zindelijk. Vroeger was dit normaal en mijn ervaring in vele landen buiten NL, ook. Tegenwoordig zeggen ze pas rond de 2 jaar of later zelfs, maar heeft in mijn ogen met cultuur en welvaart /tijd te maken.
Als je je dochter nu al zindelijk maakt, dan krijgt ze heus geen terug van in November. Dat is eeuwen ver in de toekomst voor z'n kleintje.
Hier keek mijn dochter niet on naar n potje, maar ik heb het gestimuleerd met applausjes, stickers en krentjes etc. Dat vond ze geweldig!
Speen: cold turkey.. succes!
één jaar geleden
Qua zindelijkheid durf ik het niet te zeggen.
Qua speen: echt doen. Zoveel ...
Maar hoe heb je dat stoppen met de speen aangepakt? Ik heb het van de week geprobeerd en ons zoontje heeft een kwartier gehuild en ik heb hem gewoon geprobeerd te troosten zonder speen te geven, maar hij bleef huilen..