15 Reacties

één jaar geleden

Ik heb voor- en na de bevalling een spiraal gehad. Voor de bevalling was geen prettige ervaring, ik ben geen pieper maar ik vond het best heftig. Na de bevalling was het bij mij een compleet ander verhaal. Heel even een beetje een oncomfortabel gevoel en dat was het, ik had niet eens door dat hij al geplaatst was. Bij mij een duidelijk verschil :)

één jaar geleden

Voor mij exact hetzelfde als bij Jootje!

één jaar geleden

Ik heb er na de bevalling letterlijk niks van gevoeld 🙊 de vk zei dat ie zat en ik dacht ‘huh, nu al?’

één jaar geleden

Voor mijn bevalling was het hels ook al ben ik best een harde. Daarna ook nog een verschrikkelijke bloeding gekregen. Na de bevallingen bijna niets van gevoeld ☺️

één jaar geleden

Vond het ook super pijnlijk voor de bevalling, maar na echt zoveel stukken beter! Hoop voor je dat dat ook zo is!

één jaar geleden

Dankjulliewel. Dat bied hoop! Haha

één jaar geleden

Ik heb hem 4 maanden na m’n bevalling laten plaatsen en vond het vast knijpen in m’n baarmoeder erg onprettig. Inmiddels een jaar later: spiraal is er nu ruim een maand uit want was een compleet verdrietig mens na plaatsen.

één jaar geleden

Ik heb het amper gevoeld na mijn bevalling!

één jaar geleden

Reactie op -Jootje87-

Ik heb voor- en na de bevalling een spiraal gehad. Voor de bevalling was ge ...
Same! Maakte me ook heel druk maar voelde nauwelijks wat. Had meer last van de zenuwen dan van het plaatsen🤣

één jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Ik heb hem 4 maanden na m’n bevalling laten plaatsen en vond het vast knijp ...
Kan me goed voorstellen dat je hem eruit haalt als je er niet prettig door voelt. Ik heb hem hiervoor ook 6 jaar gehad en vond een spiraal juist heel fijn. Geen bijwerkingen van gehad. Maar het plaatsen vond ik niet zo prettig wat ik mij kan herinneren. Dus was benieuwd hoe het is na de bevalling. Op de pil reageer ik niet goed vandaar.

één jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Ik heb hem 4 maanden na m’n bevalling laten plaatsen en vond het vast knijp ...
Had je een hormoonspiraal?

één jaar geleden

Wauw, ik heb dit nooit gehoord maar klinkt zo goed dat ik nu een beetje overweeg om het nog een keer te proberen 😜 Dan ben ik wel benieuwd of het uitmaakt of je het kort na de bevalling doet of een jaar later bijvoorbeeld? Zou het liefst hormoonvrij blijven tijdens de borstvoedingsperiode.

één jaar geleden

Reactie op I-89

Wauw, ik heb dit nooit gehoord maar klinkt zo goed dat ik nu een beetje ove ...
Ik heb na twee maanden beide keren een koperspiraal laten zetten. Dus hormoonvrij. Het effect is ook na langere tijd hoor. Er is nu eenmaal een kind doorgekomen. Maar het zal wellicht iets uitmaken of het snel of langer na de bevalling is. Geen idee hoeveel.

één jaar geleden

Nou spiraal zit. Inderdaad helemaal niks van gevoeld. Wat een verschil zeg! 😊 inmiddels 24 uur verder en de krampen lijken ook verdwenen! Bedankt voor jullie reacties.

één jaar geleden

Ik vond het plaatsen voordat ik een kind had gehad echt af-schuw-e-lijk. Het ging om een koperspiraal en ik was echt getraumatiseerd. Anderhalf jaar geleden heb ik 4 maanden na mijn bevalling de Kyleena laten plaatsen. Ik gaf toen nog borstvoeding. Ik heb er helemaal niks van gevoeld. Het schijnt wel dat die Kyleena ook erg Klein is dus makkelijker te plaatsen. Ik merkte alleen dat mijn libido afnam. Voor mij is mijn libido ontzettend belangrijk dus ik Ben blij dat ik mijn vriend zo ver heb om zich na de 2de (als die ons gegund is) te sterilisieren.