7 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar hier! Behalve dat het wel echt honger lijkt. Weet je zeker dat het dat niet is? Hier kan ze ook de hele dag eten ineens. Maar ze accepteert dan alles, dus wij geven lekker tomaatjes/komkommer/fruit/bruine boterham. Dan eet ze gezond en ze accepteert het altijd, dus wel echt honger hebben wij het idee. Of is hij bij jullie vooral op zoek naar lekkers?

één jaar geleden

Bij ons gaat dit in fases, soms eet ze minder (ook van de hoofdmaaltijden) en dan andere dagen weer iets meer. Ik probeer uiteraard op gezond en verantwoord te letten, maar heus niet altijd. Bij ons helpt afleiding altijd wel, lekker naar buiten gaan. Of ik maak een bakje met diverse dingen erin en op is dan op, en daar moet ze het mee doen 🤭

één jaar geleden

Hier is dat ook zo! Wij willen de ontwikkeling niet in de weg zitten, dus op vaste momenten krijgt ze sowieso iets. En op de momenten dat ze ertussen in iets wil mag ze iets gezonds. Vaak is het dan een stuk fruit, of een cracker. Wat verantwoorde snacks zegmaar. 😃

één jaar geleden

Het is wisselend. Soms heeft ie honger want dan is iets gezonds oké. Maar soms wil hij dan perse iets lekkers en accepteert het gezonde dan niet. Ik ben nog zoekende van geef je hem altijd überhaupt wat als ie wil, is dit oké of gaat hij daardoor bij de vaste eetmomenten minder eten en kom ik er niet vanaf omdat hij hieraan gewend raakt ; hij krijgt dan altijd zijn zin. Of idd wel iets aanbieden maar dan alleen iets gezonds. Dan maar even zeuren of huilen, dat zegt genoeg over hoe groot de honger echt is... Dus vandaar even benieuwd naar andere ervaringen :)

één jaar geleden

Reactie op Bb2122

Bij ons gaat dit in fases, soms eet ze minder (ook van de hoofdmaaltijden) ...
Mss is dit het wel ja. Doe ik soms ook, bakje, gezond erin, dat is alles en anders 'op'. Maar geef je altijd als je kindje iets wil of gaan we ook zeggen van 'nee je hebt net nog wat gehad..' of 'we gaan zo eten..'

één jaar geleden

Reactie op LvdVen

Mss is dit het wel ja. Doe ik soms ook, bakje, gezond erin, dat is alles en ...
Zeker geef ik dat ook aan, geef er lang niet altijd aan toe. Idd niet vlak voor t eten oid, hooguit wat komkommer of paprika dan. We lunchen soms ook wat vroeger als ze hongerig is om gesnaai te voorkomen.

één jaar geleden

Onze kleine krijgt eigenlijk wel altijd iets als ze aangeeft honger te hebben. Maar soms zegt ze ook honger als ze naar bed moet.. 🤔 soms eet ze dan nog een hele boterham maar soms niet. Dan wilde ze er gewoon uit. Maar over het eten. Ze krijgt rond 8u ontbijt. Rond 10 fruit. Rond 12 lunch. Dan soms dus nog een boterham voor haar middagslaapje, rond 13:30. Dan pakt ze nog koffie met koekjestijd mee na haar slaap (rond 16u) en krijgt ze een gezonder koekje/cakeje of een dadel ofzo en dan is diner rond 18/18:30 en dan rond 20:00 voor het slapen nog een melkfles. Dus ze krijgt verder weinig kans om nog honger te hebben denk ik. Iedere 2 uur heeft ze wel iets te eten. Als ze de la opentrekt om de dadels/rozijntjes er uit te halen geef ik haar heeel soms wel een stukje maar vaak vraag ik of ze honger heeft en maak ik een boterham.. die ze dan soms niet op eet. Dan was het lekkere trek denk ik dan maar. Iets anders krijgt ze dan niet. Ik maak er geen gewoonte van dat als zij de la open trekt voor iets lekkers, dat ze het dan ook altijd krijgt. Daar ga ik niet aan beginnen. Ze zet het wel op een krijsen. Ik zeg dan, ach lieverd, ja dat is ook heel lekker he. Ik snap dat je dat wil eten. Maar daar is het nu nog geen tijd voor. Als je trek hebt dan maak ik een boterham voor je of zal ik een eitje bakken? Vanmiddag bij de koffie mag je een lekkere dadel. Als ze dan nog huilt dan loop ik met haar weg en leidt ik haar af en vraag ik als ze rustig is of ze wat wil eten (gezond). Ze groeien zo hard en ze is nog zo’n licht ukkie dat ik blij ben met alles wat ze eet. Ik denk er wel eens aan om de lekkere dingen niet in de onderste lade te leggen. Scheelt misschien ook voor jou als hij er niet zomaar bij kan?