14 Reacties
één jaar geleden
Mijn zoontje heeft er ook last van. Vorige week 1 keer koorts gehad, luieruitslag wat hij nooit heeft gehad.. en kiezen die doorkomen. Hij kan daardoor overdag minder eten en wil snachts wel eens een flesje melk.. mischien dat jouw baby ook gewoon honger heeft? Ik neem de mijne gewoon op schoot en geef hem een vol flesje. Soms gaat hij op en soms is hij tevreden met een half flesje.
Je mag uit me hoofd max 300 ml melk geven maarja. Dan zit ik elke nacht om 2 uur klaar wakker🥹
één jaar geleden
Kan het zijn dat die gewoon honger heeft ik geef mijn dochter af en toe in de nacht als ze erom vraagt een flesje melk ongeveer 100cc maar net zoals vannacht had ze meer honger en wou ze ietsjes meer.
Soms is het dagen achter elkaar en soms echt aantal nachten niet
één jaar geleden
Kan het zijn dat die gewoon honger heeft ik geef mijn dochter af en toe in ...
Ik zou op deze leeftijd echt niet meer aan een fles beginnen.
Ga je dan ook tandenpoetsen weer??
één jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Ga je dan oo ...
Moet ik überhaupt aan jou verantwoording uitleggen hoe wij het doen.
Aangezien je altijd kritiek hebt op iedereen
één jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Ga je dan oo ...
Zeg je wel, alleen dit sprongetje staat er wel om bekend dat kinderen in de nacht weer meer trek hebben door de lichamelijke en mentale groeispurt. Overdag wordt er vaak minder gegeten door de kinderen en dat kan gevolgen hebben voor de nacht.
Je kunt ook eventueel brood geven oid en tandenpoetsen is dan echt niet nodig. Een ouder ziet vaak zelf het verschil wel.
Onze zoon heeft deze fase 2.5 week gehad, is er net een beetje overheen weer. Hij had in de nacht dorst, dus kreeg hij gewoon een fles water. Dat hielp hem.. maar zijn buurvriendje van dezelfde leeftijd moest afgelopen week in de nacht echt eten om verder te kunnen slapen. Kinderen verschillen en het is maar net wat jij als ouder vasthoudt aan opvoeding.
@TS. Het is een pittige fase, ik hoop dat het snel voorbij gaat bij jullie!
Ik kan ook niets veel meer benoemen dat je echt naar je gevoel moet luisteren, wat je op dat moment kan en aankan.
Klinkt cliché, maar misschien een nachtje laten logeren bij iemand?
Ik bleef wel naast het bed van onze zoon zitten, tot hij indommelde.. dat kon uren duren incl veel huilen (vaak 2.5uur)Ik liet zijn deur open als ik in mijn eigen bed stapte, daarvan bleef hij ook rustig. Ik vond het mega slopend en ben echt blij dat het weer over is. Heel veel sterkte
één jaar geleden
Moet ik überhaupt aan jou verantwoording uitleggen hoe wij het doen.
Aange ...
Jij bent geloof ik degene die altijd kritiek heeft en zegt hoe het precies moet.
één jaar geleden
Wat ik bij mijn zoontje doe vanaf dat hij anderhalf jaar oud is: Naar hem toe gaan en dan hem oppakken en dan kijk ik of hij dorst heeft (geef hem dan water). Dan vervolgens geef ik hem een knuffel en zeg ik dat het nog tijd is om te slapen. Dan leg ik hem weer neer en geef ik zijn tut en zijn knuffel en wrijf ik nog even over zijn gezichtje heen. Als hij heel erg doet huilen als je hem terug in bed legt dan blijf je bijvoorbeeld over zijn rugje wrijven totdat hij wat rustiger is. Als hij rustiger is ( dus kan ook zijn dat hij nog een klein beetje doet huilen) ga je weg. En je wacht 10 minuten totdat je weer terug gaat en zegt weer hetzelfde het is nog vroeg ga lekker slapen en wrijft weer over zn rugje totdat hij weer rustiger is en dit herhaal je. Bij mijn zoontje heeft dit heel erg geholpen dus misschien kan je dit ook proberen😊
één jaar geleden
Wij hebben dit ook gehad (echt net achter de rug).
Onze dochter is 19 maanden en een beetje, begon slecht te slapen werd om het uur krijsend wakker. Wilde niet in het campingbedje bij ons op de kamer, tussen ons in was het feest, lachen en gieren, haren trekken, vingers in je neus stoppen en vooral lekker overdwars in bed liggen.
Wij zijn er op een gegeven moment naast gaan liggen, of op het vloerkleed of op een luchtbed.
Geen aandacht gegeven, “vieve we gaan slapen, mama blijft bij jou”.
Zo kon ik de ene nacht bij haar slapen en direct troosten als er wat was en de andere nacht deed mijn vriend dat. Het is niet optimaal maar het heeft uiteindelijk wel geholpen.
Wij zitten nu met een krukje op de gang, geven aan dat we er zijn en kunnen na 30 a 40 min weg gaan, maar we zijn wel haar kamertje weer af.
Wij hebben in deze lastige periode nooit eten aangeboden s’nachts omdat je dat dan weer moet gaan afbouwen, bij ons was ze ontroostbaar, aangeven dat je der voor der was en bij haar blijven was voldoende.
Langzaam aan zeker gaan we weer een zonnige periode tegemoet!
Hou je taai je kunt het en de kleine gaat echt weer beter slapen! Succes.
één jaar geleden
Reactie op Meandu2452
Ga je dan oo ...
wat maakt het uit als je kind nog een flesje krijgt? Dan zijn er toch heel veel moeders die het volgens jou verkeerd doen.
Ik geef mijn zoontje van 18 maanden ook een flesje half volle melk voor t slapen gaan 😝
één jaar geleden
Wij gaven toen onze dochter dit ook had een flesje warme halfvolle melk met beetje water erbij. Deze dronk ze zelf leeg en sliep dan weer heerlijk door. Wel of niet goed, wij vonden het prima! En nu is ze inmiddels alweer een maandje zonder fles, dus van gewenning ook geen sprake 🤗