9 Reacties

6 maanden geleden

Die van ons is 2,3jaar en die wou zelf z'n luier steeds uit en plaste wel elke avond al op de wc. Nu laat ik hem gewoon in zn onderbroek lopen als we thuis zijn en steeds meenemen naar de wc en dat gaat super. Als we weggaan doe ik een luierbroekje aan dus ben benieuwd

6 maanden geleden

Hier nu ook bezig ze zag het en opeens wou ze het dus gezegd als je moet plassen of poepen moet je het aangeven deel 1 is gelukt deel 2 is nog een ding. Paar x zonder in luier in huis laten rondlopen en toen het wat lekkerder weer was in een onderbroek laten lopen zodat ze voelt wat er gebeurt. Op school loopt ze met een luierbroek nu rond in de ochtend tot ze gepoept heeft en daarna gaat ze over op een onderbroek. Dat is voor iedereen fijn want ze vindt het echt vies maar ze legt op dit moment de connectie niet en dat is niet erg dat komt wel.

6 maanden geleden

Ooo ja wat hier ook nog erg hielp elke plas is 1 sticker en toen stickers gekocht van bing en peppa vindt ze echt super leuk

6 maanden geleden

Potje skippen en met een leuke verkleiner met trapje of krukje op de wc zetten! Evt samen een boekje lezen op de wc. Onze dochter was zo zindelijk vanaf haar 2e verjaardag terwijl potje idd niet meer lukte:)

6 maanden geleden

Reactie op Birdsbees

Potje skippen en met een leuke verkleiner met trapje of krukje op de wc zet ...
Hier wil ik dit ook doen. Alleen mijn dochter past niet op de wc verkleiner. Benen kan ze niet buigen dus blijven recht en bij elkaar.. hoe is dit bij jou?

6 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Hier wil ik dit ook doen. Alleen mijn dochter past niet op de wc verkleiner ...
Oh nee dat ken ik niet en ze zit er al op sinds haar 2e en ze is gewoon gemiddeld qua lengte. Wat voor 1 heb je? Wij hebben met een trappetje

6 maanden geleden

Reactie op Birdsbees

Oh nee dat ken ik niet en ze zit er al op sinds haar 2e en ze is gewoon gem ...
Ik heb een familie wc bril gekocht.. dus die ligt vlak. weet je welk merk jij hebt?

6 maanden geleden

Reactie op Blijmom2022

Ik heb een familie wc bril gekocht.. dus die ligt vlak. weet je welk merk j ...
Lifegoods, met trapje!

6 maanden geleden

Ik heb 4 dagen vrij van werk genomen en heb de dagen zo verdeeld Stap 1: luier uit (en kleding!) en goed op signalen letten van kind. Wat is het plas dansje? Hoe vaak en hoeveel plast je kind? Aanmoedigen om op het potje te zitten maar niet teveel aandringen, nee is nee. Als het kind het plasje laat lopen, direct (rustig) oppakken en op het potje zetten. Aangeven dat het plasje daar hoort en high five als er wat plas in het potje zit. Op een gegeven moment "klikt" het bij het kind en gaat hij/zij zelf op het potje zitten. Als het kind zelfstandig naar het potje gaat om een plasje te doen of aangeeft dat het een plasje moet doen is het tijd voor stap 2. Stap 2: is eigenlijk hetzelfde als stap 1 maar dan met kleding aan. Geeft je kind nog steeds aan dat het moet plassen? Top! Ga zo door! Zo niet, ga terug naar stap 1. Stap 3: neem je kind uit voor een (klein) ommetje of 1 artikel uit de supermarkt. Verleng dit ommetje telkens tot je zeker weet dat je kind het aankan. Voor snachts: het beste is om meteen de luiers af te schaffen, ook snachts! 2 uur voor slapen geen drinken meer, zij ze dorstig? Vul een klein (shot) glaasje en geef die, zo krijgen ze het gevoel dat ze een vol glas hebben gehad. Deze informatie heb ik uit het boek "oh crap, potty training" en mijn dochter was binnen 3 dagen zindelijk overdag en snachts. ze is nu 2 en 4 maanden.