27 Reacties

één jaar geleden

Onze meid gaat eig pas rond 20 uur naar bed en slaapt dan tot 6:30-7:00 uur . Is btw ook geen makkelijke slaper maar als ze er vroeger in zit is ze echt ook om 5 uur wakker 😱

één jaar geleden

Hoe lang slaapt ze smiddags nog?

één jaar geleden

Soms vallen ze hier pas tegen 13.45 uur in slaap terwijl ik ze om 13.00 uur in bed heb. Ik laat ze dan wel eens tot 15.30 uur slapen of uit zichzelf wakker worden. Dan hebben ze dat nodig. Bij gewone dagen haal ik ze uiterlijk 15.00 uur uit bed. Gelukkig goede slapers en ze worden pas tegen 6.30 uur op z’n vroegst wakker. Dubbel checken of de kamer niet te koud is op de ochtend, white noise kun je nog proberen.

één jaar geleden

En als jullie haar eerder op bed leggen in de ochtend? Ipv 13u..echt al om 11u..slapen tot 14u..en dan rond 19u weer naar bed? Wakkertijd in de ochtend..is bij mij dochter 4,5..en de avond kan ze zeker 7u wakkerblijven..

één jaar geleden

Misschien eerder in bed leggen voor het middagdutje...? Als ze om 5.00 al wakker is dan vind ik 12.00/13.00 wel erg laat, zeker in tegenstelling van de 4,5 uur wakkertijd naar de avond slaap... Ik denk dat de middagdut daardoor ook vaak kort is omdat ze gewoon oververmoeid is...

één jaar geleden

Ik denk dat dit een samenvatting is van oververmoeidheid als ik dit zo lees, waarvan de cyclus niet doorbroken word. Ooit er al eens aan gedacht om een slaapcoach te benaderen? Heb veel goede ervaringen van vriendinnen die contact hebben gehad met slaaptipsvoorbabys op instagram. Ik persoonlijk heb er geen ervaring in, mijn zoontje is een hele goede slaper..

één jaar geleden

Reactie op Michhh

Ik denk dat dit een samenvatting is van oververmoeidheid als ik dit zo lees ...
Ik denk het ook hoor! Die oververmoeidheid is er alleen niet uit te krijgen, wat we ook doen:(

één jaar geleden

Misschien eerder in bed leggen voor het middagdutje...? Als ze om 5.00 al w ...
Ah, zeker gaat ze er bij 5.00 stipt wakker ook wel rond 12 in hoor! Alleen soms slaapt ze toch nog even door tot bijv 6 of 7 en gaat dan richting half 1 kwart voor 1. Ik denk ook dat de middagdut kort is ivm oververmoeidheid. We hebben echt een tijd eerder geprobeerd bijv 11 of half 12 maar dan slaapt ze ook maar 1,5 u en dan zo’n lange middag en werd ze dus nog oververmoeider… daar werd het probleem alleen maar erger van:(

één jaar geleden

Reactie op MumOfTwo

En als jullie haar eerder op bed leggen in de ochtend? Ipv 13u..echt al om ...
Ja vaak slaapt ze dan ook maar 1,5 u en houdt ze het echt niet tot bedtijd vol..

één jaar geleden

Reactie op Birdsbees

Ja vaak slaapt ze dan ook maar 1,5 u en houdt ze het echt niet tot bedtijd ...
Dan zou ik persoonlijk..om even haar ritme te doorbreken..als het mijn dochter was.. Wakker om 5u..10u naar bed..12u wakker maken..17u naar bed..voor een klein halfuurtje..en dan om 20u of 2030 naar bed.. En hopen dat ze slaapt tot 7u..dan kun je haar om 12u op bed leggen..tot 1330u..en dan om 19u naar bed.. Het is niet fijn dat ze zo vroeg wakker is iedere x..het blijft ook lang donker in de ochtend..dus daar ligt het niet aan.. Krijgt ze nog een flesje in de avond? Miss anders een flesje in de ochtend..in het donker..en dan weer terug in bed..?

één jaar geleden

Reactie op MumOfTwo

Dan zou ik persoonlijk..om even haar ritme te doorbreken..als het mijn doch ...
Je moet ook onthouden dat ze 13u slaap nodig hebben..tussen de 13 en 15..kan dus meer of minder..maar als k zo je dochter hoor..is het bij haar rond de 12,5..nu is het dus een kwestie van alles een uurtje of 2 verschuiven..

één jaar geleden

Ik volg! Hier precies hetzelfde verhaal :( en het breekt ons behoorlijk op. Echter is die van ons niet moe en gewoon heel veel energie.

één jaar geleden

Hoe gaat het nu? Nog hetzelfde?

één jaar geleden

Reactie op Mamavan2-0/3

Hoe gaat het nu? Nog hetzelfde?
Nee, hier gaat het nu een week veel beter rond half 7 wakker. Gewoon spontaan! Bij jou?

10 maanden geleden

Reactie op Birdsbees

Nee, hier gaat het nu een week veel beter rond half 7 wakker. Gewoon sponta ...
Dit geeft mij hoop! niks veranderd in het ritme? Hier nu ook al 3 weken om 5u wakker. Precies wat jij eerder ook typte, ik zie echt niet in wat er anders kan in haar ritme. Ik denk dat het de 2 jaar slaapregressie is en HOOP dat het ook spontaan weer over gaat..... Maar man, wat is dit vermoeiend!

10 maanden geleden

Bij ons is het ook een periode dat ze vroeg wakker is maar nu slaapt ze terug tot 6u30-7u15. Soms doorbijten 😅 Ze gaat ‘s avonds steeds tussen 19-20u slapen.

10 maanden geleden

Reactie op MonaSM

Bij ons is het ook een periode dat ze vroeg wakker is maar nu slaapt ze ter ...
en middagdutje? heb je iets in het ritme veranderd of ging het vanzelf weer terug naar het oude ritme?

10 maanden geleden

Reactie op Vieve155

Dit geeft mij hoop! niks veranderd in het ritme? Hier nu ook al 3 weken om ...
Nee eigenlijk niets veranderd… ze gaat nog steeds rond 1215/1230 naar bed en dan rond 18.45 er weer in. Snap dat het slopend is… heb geen echte tips, vooral niet teveel veranderen denk ik maar steady blijven doorzetten🙈

10 maanden geleden

Voor iedereen die er nu middenin zit en hopeloos is: bij ons was het van de één op de andere dag ook weer voorbij 😄🙏 dus echt een slaapregressie geweest. Niks in ritme veranderd.

9 maanden geleden

Kan het zijn dat het te koud is op de kamer / in bed? Rond 5u is de temperatuur buiten op het laagst en onze lichaamstemperatuur ook. Het kan zijn dat het lijf het signaal geeft om wakker te worden, in actie te komen om de lichaamstemperatuur te kunnen verhogen