8 Reacties

één jaar geleden

Schilderen, knutselen, dierentuin, pretpark, speeltuin, spelen in de tuin, spelen met speelgoed,… ben ook zwanger dus ik ken je gevoel!

één jaar geleden

Ik volg mee

één jaar geleden

Hahaa nou dat die het al een uur volhoud met kleien vind ik al heel knap! Mijn zoontje houd echt dingen nog niet zolang vol hoor haha. Wij gaan vaak even een speeltuin buiten of een indoor speeltuin, kinderboerderij, boodschapjes doen. Hij vind het ook gewoon leuk om buiten zelf te lopen waar hij maar geen wilt. En binnen is het de laatste tijd, kleine, stickers plakken, tekenen, boekjes lezen en in zijn keukentje spelen. Zwemmen doen wij ook wel eens, dat vind hij erg leuk. Dierentuin is altijd een hit, ergens een kermis of de stad in Succes!

één jaar geleden

Mijn mamadag is eigenlijk heel simpel. Als hij sochtends uit bed komt samen eten en als ik afspraken heb probeer ik zijn slaapje daarom heen te plannen. Als ik niks heb gaan we sochtends winkelen (boodschappen, voorraad, kleding voor hem, noem t maar op) maar iig weg. Dan komen we terug en gaat hij lunchen en naar bed. Dan slaapt hij tot een uur of half 3, 3 uur. Wat mij de gelegenheid geeft om schoon te maken, op te ruimen etc. En als hij wakker is een snack erin en naar de speeltuin, stoeien, kleuren, verven, of buiten iets ondernemen. Dan etenstijd, nog even spelen en naar bed

één jaar geleden

Mijn zoontje kan heel geconcentreerd spelen met duplo en puzzels maken. En een klein glijbaantje, waar hij tig keer achter elkaar af wil. Naar de winkel is vaste prik, met goed weer naar een speeltuintje of langs hertenkamp, of anders langs de bieb of bij iemand op de koffie (bij voorkeur iemand met kinderen = speelgoed in huis), even andere omgeving en iemand extra om je kind te vermaken 😉 En wellicht vindt je kind het helemaal geen probleem om op dezelfde dag nóg een keer naar de speeltuin te gaan, als dat voor jezelf te doen is.

één jaar geleden

Wij doen van alles. Ben nu druk met het open einde speelgoed introduceren. Daar kan hij zichtbaar langer mee spelen dan gesloten speelgoed merk ik. De Connetix magneten zijn hier echt een hit maar ook de regenboog van Grimm. Af en toe uiteraard hier ook een filmpje hoor! In de ochtend gaan we vaak wandelen of naar een speeltuintje. Soms een boodschap of de diertjes voeren hier in de buurt. Op visite vind ik ook altijd echt fijn, andere omgeving en soms kindjes is hier altijd goed. Knutselen is hier maar van korte duur maar stickers plakken vind hij wel echt leuk! Genoeg van die zooi bij de Action te vinden! Ik heb een Instagram waar ik soms speeltips deel! spel.en.ontwikkeling.kim 😃

één jaar geleden

Op mijn mama dag ga ik meestal zwemmen. Heeft ons van ds zomer heel veel voordelen gegeven. En in weekenden bv knutselen,speeltuin in of Outdoor Dan hoop ik altijd dat ze in de middag nog gaat slapen Indien dit niet zo is gaan we vaak nog even op stap naar de winkel of even rondje fietsen of even langs de paarden of geiten die hier in dd buurt staan.

één jaar geleden

Hier gaat de kleine man gewoon mee in het dagelijkse leven..was in de wasmachine kan hij prima doen, helpen koken, boodschappen enz. Verder iedere dag wel een activiteit elders. Dat heb ik zelf ook nodig. (Ik werk niet). Dus zo'n activiteit geeft mij ook een moment van contact met andere ouders. Volwassenen. Kinderboerderij, zwemmen, gym,voorlezen in bibliotheek, muziekles, speeltuin, speelgroep..dat doen we vaak in de ochtend. Na middagslaap in en om huis. Knutselen, in de tuin spelen, rondje op zijn loopfiets, filmpje kijken, boekjes lezen (oneindig), duplo, blokken, auto's, voetballen.