7 Reacties

één jaar geleden

Net een topic geopend of mensen het herkennen dat hun kindje zo weinig zelf speelt haha. Dus ik herken het in ieder geval wel. Daar zijn een aantal mensen die zeggen dat het met 2-2.5 jaar beter kan worden en veel mensen die het herkennen hoor! Ik vind het zo vermoeiend en niks werkt. Hoe lang ongeveer zelf vermaken op dit moment? Zo'n 0-2 minuten 🤣 voornamelijk met auto's of iets met herrie en knopjes. Ben benieuwd naar de antwoorden! Ik vrees wel dat het bij ons niet perse aan het speelgoed ligt maar gewoon aan zijn spanningsboog😅

één jaar geleden

Ons dochtertje heeft ook met vlagen last dat ze zichzelf niet goed kan vermaken thuis. Dit leek de laatste maanden ook te maken hebben met een sprong. Nu gaat het gelukkig alweer enkele weken beter. We hebben haar vandaag een glijbaan cadeau gegeven voor binnen. Ze heeft wel 100 keer gegleden vandaag dus daar is ze de komende tijd wel zoet mee denk ik / hoop ik 🤭

één jaar geleden

Kinderen willen graag samen doen, met iemand anders. Thuis zijn wij dat. Samen een activiteit starten en daarna zelf even laten door spelen

één jaar geleden

Boekjes die hij zelf kan pakken en die niet snel stuk gaan zijn hier vaak een succes. Kan hij zo 15-30 minuten in lezen. Stapelbakjes zijn heel lang het grootste vermaak geweest, maar die beginnen minder lang leuk te zijn. En iets nieuws (of iets wat een paar weken weg lag) is ook altijd een succes. Speelotheek is daar heel handig voor.

één jaar geleden

Onze dochter (20 maanden) vermaakt zich vanaf jongs af aan goed zelf, dus het zit ook wel in haar karakter, maar de dingen waar zij zich goed mee vermaakt: - Kleuren, kan echt wel een poos kleuren in haar stoel, het liefst met (baby)stiften want die geven goede kleuren af - Boekjes lezen, ze heeft een vak in de kast beneden waar al haar boekjes staan die ze zelf mag lezen (aka, niet de dure mooie prentenboeken die ik mooi wil houden :P )trekt ze helemaal leeg, soms wel een half uur - treinbaan bouwen en daar mee spelen (vooral het ' in elkaar zetten' van de puzzel van de treinbaan), ook wel 20/30 minuten - Blokjes, die kan je oneindig opstapelen en/of door een vormenstoof. -Met de watertafel in de tuin met lekker weer, half uur tot een uur vermaak - Met een emmertje water en kwast in de tuin ' kleuren ' op de tegels, ook zeer lang vermaak Ik denk dat het heel normaal is dat je dochter dingen samen wil doen hoor! Onze dochter vraagt soms ook specifiek om samen met mama/papa iets te doen. Nu is 'tsjakkaaa' echt een hit. met het snijplankje en mesje van haar keukentje, allerhande nep groente en fruit doorsnijden :') het liefst samen en dan heel hard roepen. of dansen. Het hoort er dus bij! Maar is denk ik ook gewoon deels karakter :)

één jaar geleden

Houten treinbaan (zalig dat hij nu eindelijk doorheeft hoe het in elkaar moet en dat de magneetjes soms andersom moeten), nog steeds zijn loopauto (ook al loopt hij, hij lijkt het nu nog leuker te vinden), een miljoen auto's in heel veel maten, puzzels, kleuren, zijn theeservies, de bal, boekjes... eigenlijk heel veel. Maar hij heeft ons ook echt nog nodig hoor, dus het zal wel bij de leeftijd horen. :)

één jaar geleden

Duplo duplo en duplo. Geen omkijken naar. Vooral graag met de originele simpele blokken op onderplaten, de nieuwe edities is hij snel op uitgekeken. Hij is al supersnel met bouwen. Klimparcours voor ze neerzetten of klimrek Sowieso het aanrecht met echt water en plastiv bekers laten spelen, hij mag dan op een trappetje staan. Treinbaan bouwen Zelf boekje lezen Kleuren en stickeren (maar dan kan ik me niet omdraaien of alles zit onder) In 5 minuten vind ik al best lang voor spelletjes , boekjes of puzzeltjes ed. Maar Alleen duplo kan hij zo een half uurtje volhouden. Ik laat hem meedoen met wat ik doe want dat vindt hij ook zo leuk en dan blijft hij in mijn zicht Was uit de droger, vaatwasser leegruimen, meesnoepen en in de gootsteen rommelen terwijl ik kook. We hebben nu de luxe van een tuin aan de keuken en daar kan hij zich ook lang vermaken met zandbak, waterbaan, fietsje, klauteren, diertjes kijken. Hij wisselt daar steeds van activiteiten, maar heeft mij daar niet voor nodig! Ik houd hem in het oog, praat soms en soms komt hij iets laten zien.