18 Reacties

één jaar geleden

mijn dochter wisselde met 1.5 jaar van groep maaar daarvoor heeft ze een wen ochtend gehad een wen middag en een wen dag. daarbij staan de leidsters regelmatig op verschillende groepen om elkaar op te vangen. dus ze kende ze gelukkig al. maar nu ook met 2 weer tranen met tuiten als ze eenmaal voor de groep staat. maar als ze naar huis moet krijg ik of een nee of een ja. ligt een beetje aan haar bui. ik zou niet wisselen want ze is nu gewend daar en als je gaat wisselen moet ze aan alles wennen ,kindjes,ritme etc. je zou kunnen vragen als ze eens vrij plekje hebben op een dag op een 0-4 groep of ze daar heen kan om te kijken hoe haar daar bevalt.

één jaar geleden

Bij ons hebben ze gelukkig veel wen momenten, ze gaat binnenkort volledig over maar is er nu al regelmatig een paar uur waardoor het heel soepel gaat allemaal. Was er bij jullie geen wen moment?

één jaar geleden

Wij hebben dit ook.. eerder ging ze naar een gastouder en nu dus naar de peutergroep. Dat is sowieso natuurlijk een groot verschil. Zegt de hele ochtend dat ze niet wil en huilen. Eenmaal daar ook snikken, laatst zelfs overstuur. Heel moeilijk vind ik het, het breekt echt mijn hart. Ook mijn dochter loopt er wat verloren bij zag ik laatst, terwijl ze een heel leuk sociaal kind is. Ze benoemt zelf: “te veel kindjes”. Ook huilend bij ophalen. Thuis is ze allang zindelijk, ook als we op pad gaan, maar aldaar moet ze weer een luier om. Ze hebben weinig tijd. Al met al ben ik geen fan🙈 Wij vinden het ook lastig.. wennen of is t gewoon niet oke? En ja,, wat dan want we moeten wel werken. Ze gaat twee volle dagen. Mijn moedergevoel zegt dat de dagen sowieso te lang zijn. Vroeger ging je ook 2x 2u naar de peuterspeelzaal. Dit is gelijk 8-17. Maar goed… ik leef met je mee. Denk even de tijd geven en anders toch wat anders bedenken.

één jaar geleden

Reactie op Bb2122

Bij ons hebben ze gelukkig veel wen momenten, ze gaat binnenkort volledig o ...
Er is maar 1 wen moment geweest helaas.. ik denk achteraf ook dat dit te weinig was. Ook waren op haar vorige groep maar 8 kinderen en nu 12 en allemaal peuters natuurlijk, dus veel drukker.

één jaar geleden

mijn dochter wisselde met 1.5 jaar van groep maaar daarvoor heeft ze een we ...
Dat is inderdaad ook nog een idee! Het vervelende vind ik ook dat we zelf geen fijn gevoel hebben bij de leidsters.

één jaar geleden

Reactie op Birdsbees

Wij hebben dit ook.. eerder ging ze naar een gastouder en nu dus naar de pe ...
Vervelend dat jullie dit ook ervaren! Misschien moeten we het ook langer de tijd geven ja.. Alleen als je als ouders zelf ook al geen fijn gevoel hebt bij de groep maakt dat het nog lastiger en ga je ook niet met een vertrouwd gevoel weg. Wat blijft het ook lastig hè..

één jaar geleden

Wij hebben het hier ook gehad! Totaal overstuur en kreeg iedere dag een bericht of ik hem op tijd op kon halen omdat hij zo verdrietig was! Echt verschrikkelijk, gelukkig ging het na 1,5 week opeens super goed. Was dus gewoon echt even wennen! Neem ‘s ochtends wel iets meer de tijd en maak nog samen een puzzel voor ik vertrek

één jaar geleden

Reactie op jipjvw

Wij hebben het hier ook gehad! Totaal overstuur en kreeg iedere dag een ber ...
Ohja en ik vond het echt heel zielig maar ergens ook goed dat hij leert dat dingen dus soms veranderen en dat je dan weer even moet wennen

één jaar geleden

Ons zoontje moet helaas al maanden huilen bij het wegbrengen naar de opvang, zowel op de baby als nu peutergroep. Zodra wij uit beeld zijn gaat het gelukkig altijd goed wat we terugkrijgen van de leidsters. Hier zijn er 2 of 3 wenochtenden geweest. Ons zoontje was echt 1 van de laatste grote kindjes op de baby groep. Hij speelde heel veel alleen want de baby’s kunnen dat natuurlijk niet. Nu is er veel meer uitdaging en dat is wennen maar hij past zich goed aan. Hij eet en drinkt ook veel beter nu omdat alle kindjes hetzelfde krijgen op dezelfde momenten. Dat is vooral een positief verschil wat ons opvalt. Had je het vervelende gevoel ook bij leidsters op de babygroep? Anders toch eens een gesprekje aanvragen daar om te bespreken wat je ziet en voelt. Kindjes voelen soms ook aan dat hun ouders het ergens niet fijn vinden. Misschien dat de kleine dit ook onbewust aanvoelt en dit de situatie niet bevorderd?

één jaar geleden

Reactie op jipjvw

Wij hebben het hier ook gehad! Totaal overstuur en kreeg iedere dag een ber ...
Aaahw.. was hij thuis dan ook zo van slag? Onze dochter is sindsdien ook thuis ineens vaak van slag en huilbuien die ze voorheen echt niet had

één jaar geleden

Reactie op Birdsbees

Wij hebben dit ook.. eerder ging ze naar een gastouder en nu dus naar de pe ...
Hoe is jullie dochter verder op de andere dagen thuis? Want onze dochter is sindsdien ook op de andere dagen van slag en huilbuien wat ze voorheen niet had.

één jaar geleden

Reactie op babykamer

Ons zoontje moet helaas al maanden huilen bij het wegbrengen naar de opvang ...
Ja onze dochter had op de babygroep ook fases dat ze moest huilen bij het wegbrengen, maar dat was dan ook over zodra we uit beeld waren en daarna was ze gewoon lekker vrolijk dit was ook terug te zien op foto’s. Maar dit lijkt en voelt toch anders.. duurt langer voor ze stil is en loopt er heel de dag stilletjes bij, ook misschien omdat ze moet wennen aan de grote kindjes. Want ook zei was de oudste en veel baby’s op de vorige groep. Het gevoel bij de leidsters op de baby groep was juist heel fijn! Een gesprekje aangaan is inderdaad een goed idee!

één jaar geleden

Reactie op MichelleLM

Aaahw.. was hij thuis dan ook zo van slag? Onze dochter is sindsdien ook th ...
Ja je merkte wel dat hij minder lekker in zijn vel zat, heel aanhankelijk! En ik liet hem even bij mijn broer achter, samen met zijn 4-jarige neef waar hij dikke vriendjes mee is, maar het was alleen maar huilen en om mama roepen! Echt een week lang een totaal ander kind en toen heeft hij de knop omgezet ;)

één jaar geleden

Ons zoontje heeft in het begin ook erg moeten wennen. Bij de 0-2 groep liep hij altijd vrolijk naar binnen en ging hij vaak zelf ook op onderzoek bij de peutergroep. Met 1.9 maand mocht hij over want hij was echt uitgekeken op de babygroep. Toen werd het toch anders. Hij was veruit de jongste op de groep, moest zich meer aan regeltjes houden, hij moest echt z’n plekje nog vinden. Als hij onderweg door had dat we naar de opvang gingen zei hij soms ook nee, terwijl dat ervoor altijd feest was. Heeft denk ik een maandje geduurd en nu is hij weer helemaal zichzelf. Ja kan nog niet altijd goed stil zitten aan tafel als dat verwacht wordt, maar daar gaan de leidsters prima mee om. Ook vinden zij zijn onbevangenheid erg leuk. Het is maar net hoe de leidsters ermee omgaan denk ik. Ik zou open kaart spelen met de leidsters, je gevoel uitspreken en eventueel vragen om meer foto’s/begeleiding. Ik zou dat zelf als pm’er ook erg kunnen waarderen. Daarnaast weet ik dat het soms lastig is maar probeer het tegenover je kind zo leuk mogelijk te houden. Als zij voelen dat jij er geen goed gevoel bij hebt, wordt het alleen maar lastiger.

één jaar geleden

Reactie op MichelleLM

Hoe is jullie dochter verder op de andere dagen thuis? Want onze dochter is ...
Ja hebben wij ook.. de eerste week wilde ze niet eens buitenspelen met de angst dat ze dan naar de opvang moest.. echt vreselijk. Ik wil het nog twee weken aanzien en anders overweeg ik een overstap.

één jaar geleden

Reactie op Birdsbees

Ja hebben wij ook.. de eerste week wilde ze niet eens buitenspelen met de a ...
Jeetje.. verschrikkelijk he om je kind zo te zien 😔

één jaar geleden

Reactie op Ilse2345

Ons zoontje heeft in het begin ook erg moeten wennen. Bij de 0-2 groep liep ...
Fijn dat hij nu gewend is!! Bedankt voor je tip. Ik krijg niet echt hoogte hoe de leidsters er mee omgaan dus ik ga inderdaad een gesprek aanvragen om dit bespreekbaar te maken! Foto’s sturen ze nu wel steeds. Alleen kijkt ze dan zo ongelukkig op de foto’s..

één jaar geleden

M’n tweeling was erg toe aan de wissel. Andere groepsgenootjes gingen al door en er kwam nieuwe baby’s voor terug. Ze raakten beide gefrustreerd omdat ze andere aandacht kregen en wilden spelen/praten maar de dynamiek anders werd. Nu zijn ze 2 weken over en het is een wereld van verschil! Minder frustratie en kletsen de oren van je kop. Met wegbrengen is een van de twee op donderdag wel wat verdrietig. Dat blijft een druk groepje dan op de vrijdag. Uiteindelijk zullen onze kindjes zich wel redden. Je kunt altijd een 10 minuten gesprekje vragen met de leidsters over je dochter