9 Reacties
5 maanden geleden
Waarom ben je overgestapt op een groot bed? Misschien is het voor hem gewoon nog te vroeg en wil hij de geborgenheid en veiligheid van zijn ledikant nog. Ons zoontje is dezelfde leeftijd maar hier slaapt hij nog steeds in zijn ledikant en ik zie dit ook nog niet veranderen, hij slaapt er nog heerlijk in.
5 maanden geleden
Ik denk dat het te vroeg is. Onze zoon is 2 jaar en 8 maanden en is er ook echt nog niet aan toe. Als je de ruimte hebt kun je de bedden misschien beide op de kamer zetten zodat hij er aan kan wennen en misschien met middagslaapjes langzaam kan oefenen? Zou het hem zelf laten aangeven. Persoonlijk zou ik dan wel ervoor kiezen om niet bij hem te gaan liggen.
5 maanden geleden
We hebben nog een zoontje van 8 maanden, die lag nog in de co sleeper. Nu hebben we het ledikant bij hem op de kamer gezet. We hebben de oudste de eerste 2 nachten nog de keus gegeven om in het ledikant te slapen, maar hij wilde dat niet. Hij wilde perse in het grote bed. Dus dacht dat t wel goed zou komen vanzelf.
5 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt met 2 jaar al in een peuterbed. Dat was de eerste paar dagen ook een uitdaging, maar hier hielp het om tegen hem te zeggen dat we zo komen kijken. En als er iets aan de hand is moet hij roepen. Hoewel een glaasje water, knuffelen etc hier niet onder vallen is dit al veel minder dan voorheen. En misschien een vast bedtijdritueel? Wij gaan naar boven, pyjama aan, tanden poetsen, kus van papa en mama, boekje lezen en dan in bed liggen. Dan krijgt hij in bed nog een kus en knuffel van of papa of mama, net wie t boekje las, en dan is het ‘over een half uurtje komen we even kijken.’
Bovendien hebben we een camera en weet hij dat hij in de gaten gehouden wordt, dus dat is voor hem ook een geruststelling.
5 maanden geleden
Och wat zielig, mijn hart breekt echt als ik je berichtje lees. Wij zijn ook net over op een groot bed. Hebben er twee weken naast gelegen (hele nacht) tot onze dochter helemaal comfortabel was. Daarna alleen tot ze sliep. Met een slaaptrainer ernaast heeft ze geleerd dat groen betekent dat de dag begint en er dan uit mag. Er zijn genoeg ouders die veel harder zijn denk ik, maar ik volg graag mijn gevoel en ik heb daardoor denk ik een meisje wat heel graag naar bed gaat 😊
5 maanden geleden
Ik heb op bol.com onderstaande gekocht. Zo voelt het bed wat kleiner en knusser aan.
Bekijk Deryan Luxe Bedhekje - Veiligheidsleuning - bedrand - perfect voor 77 t/m 180 cm en Montessoro-bedden op: https://www.bol.com/nl/p/deryan-luxe-bedhekje-veiligheidsleuning-bedrand-perfect-voor-77-t-m-180-cm-montessoro-bedden/9300000043099401?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 maanden geleden
Een nieuw bed is echt aanpoten voor ons als ouders.
Komen ze er niet om de haverklap uit dan duurt het wel heel lang voor ze echt slapen.
Wij zitten er soms om en om bij, op een afstand tot ze slapen.
Op een gegeven moment werd dat steeds minder lang en proberen we nu ook eerst weg te gaan en als het echt te lang duurt met tranen zitten we er even kort bij.
De deur op een kier, lampje aan op de gang helpt hier ook