8 Reacties
9 maanden geleden
Hoi hoi,
Het kan zijn dat hij er nog niet klaar voor is. Uiteindelijk komt het vanzelf. Inderdaad in de onderbroek laten lopen is een goede oefening.
Hier hielp het ook om boekjes te lezen over zindelijk worden. En 20min na het leegdrinken van een glas op het potje zetten.
Gezien hij nog nooit op het potje heeft geplast weet hij misschien ook nog niet goed wat het is?
Ik zou in iedergeval proberen het potje of naar de wc gaan leuk te houden en er geen druk op leggen.
9 maanden geleden
Hier ook nog niet hoor!
Tegenwoordig wil hij wel kijken naar de poep en plas in de luier en komt ook kijken als wij naar de wc gaan. Ik heb begrepen dat jongetjes wel eens "wat later" kunnen zijn qua zindelijkheid. Hoewel 2.5 jaar ook nog wel jong is :)
9 maanden geleden
Ik heb mijn zoontje een soort beloningssysteem gegeven. Elke keer dat hij verteld dat hij heeft gepoept mag hij een sticker in zijn boekje plakken. Dit heeft hij inmiddels zo goed door dat hij al poep roept voor hij heeft gepoept en dat we dus naar de wc kunnen. Daar gaat het nog niet echt goed, maar het begin is er. Dit gaan we gewoon verder uitbouwen
9 maanden geleden
Ik werk in de kinderopvang en je ziet echt pas veel jongetjes tussen de 3.5.en 4 jaar zindelijk worden.
Hoe je het doet is goed lekker spelenderwijs vaste momenten kennis laten maken met het potje.
Wanneer je kindje eraan toe is wordt hij vanzelf zindelijk en dan is het ook in paar dagen ineens!
Meisjes zijn hier over het algemeen sneller mee. Jongens hebben andere interesses en meisjes vinden het sneller vies.
Komt vanzelf goed. Vooral niet dwingen of pushen want dan zet je het alleen verder van je af ❤️
8 maanden geleden
Wij hebben het geïntroduceerd aangezien hij telkens met mij mee ging. We hebben wel gekozen voor een verkleiner want het potje vond hij niks. Elke avond voor haar naar bed gaat moet ie naar de wc en hey word al routine. Mama c mama uit. Dan rent ie in zijn blote kont al richting de wc. Ik laat me leiden door hem en bouwen het rustig uit. Hij plast elke keer als ik hem er op zet en je ziet hem steeds vaker bewust zijn buik aanspannen.
Ik zou het dus eigenlijk ook gewoon even op zijn beloop laten. En met de tablet zou ik misschien niet doen want dan zit je straks dat ie dat altijd wilt.