7 Reacties
één jaar geleden
Zou het misschien toch door het 3 talige komen? Mijn zus heeft ook geprobeerd haar zoon 3 talig op te voeden (NL, engels en Turks) maar merkte ook dat dat toch niet vlotte.. en is toen overgegaan op 2 talig (NL en Turks omdat hun vader Turks is). Misschien even overleggen met consultatiebureau?
één jaar geleden
Mijn zoontje van dezelfde leeftijd praat ook nog niet echt, er komen sinds een week of 2 soms wat herkenbare woordjes uit nu, maar nog geen handjevol inderdaad. Ik moet woensdag wel extra naar het consultatiebureau maar maak me er eigenlijk niet zo druk om. Het komt vanzelf denk ik :) Hij begrijpt me wel als ik hem dingen vraag (schoenen ophalen bijvoorbeeld) dus zijn gehoor is wel goed lijkt me!
één jaar geleden
Het is bekend dat kinderen die meertalig opgroeien later zijn in de taalontwikkeling. Hier is veel onderzoek naar gedaan, misschien helpt het voor je om daar wat artikelen over te lezen?
Ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken, maar wat betrouwbare informatie daarover is er genoeg te vinden!
één jaar geleden
Het is bekend dat kinderen die meertalig opgroeien later zijn in de taalont ...
Dit idd. Ik denk niet dat het consultatiebureau er kennis van heeft, dus lees je goed in. Gelukkig liggen de talen binnen dezelfde ‘familie’ dus dat is gemakkelijker om aan te leren.
Er is ook een topic over tweetalig opvoeden in het algemene forum.
één jaar geleden
Mijn zoontje van 19 maanden kan ook alleen maar papa zeggen en meer niet.. hij begrijpt ons heel goed als we tegen hem praten en hij wijst ergens naar als hij het wil hebben, maar verder praat ie dus echt niet..
één jaar geleden
Hier ook geen prater. Babbelt de hele dag onverstaanbaar en kan papa, mama, die en nee zeggen, maar daar houdt het bij op. Ik maak me voorlopig geen zorgen, omdat hij alles snapt wat we zeggen en hij alles duidelijk kan maken, en mijn man pas praatte met 5 jaar (beelddenker en te eigenwijs om te praten, hahaha).