32 Reacties

3 maanden geleden

Wij willen ondertussen graag voor een 2e en bij de eerste was ik 28 januari uitgerekend. Echter werd ze geboren op 26 december, 2e kerstdag dus! Desondanks dat willen we het wel gaan proberen dus als het zo is dan is het zo😅 Maar dat is meer omdat we gewoon niet meer willen wachten en we er echt klaar voor zijn🙈

3 maanden geleden

Misschien heeft het ermee te maken dat zwanger worden niet vanzelf ging, maar ik zou hier totaal geen rekening mee houden. Heb het ook niet als vervelend ervaren. Niet alles is maakbaar. Het komt zoals het komt. En elke periode heeft weer iets. Hoogzwanger tijdens een hittegolf lijkt me persoonlijk ook pittig. Maar ja. Het maakt ook mooie herinneringen over zwanger zijn in een bepaalde periode zoals kerst.

3 maanden geleden

Ik vond het heel leuk om uitgerekend te zijn in januari, had er stiekem zelfs op gehoopt haha! Niet hoogzwanger in de zomer, verlof begon in december (lekker vrij rond alle feestdagen) EN ik vond januari altijd zo’n saaie maand en nu hebben we juist iets om naar uit te kijken🤩

3 maanden geleden

Even voor de duidelijkheid: ik vond het ook niet erg, maar ook niet geweldig. Ik vond vooral het commentaar heel vervelend van anderen! Ik weet uiteraard dat het leven niet maakbaar is. Ik ben dus gewoon benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren…

3 maanden geleden

Ik vond het minder leuk, omdat ik 30 december was uitgerekend en dat is als je jarig bent best een kut tijd om jarig te zijn. Maarrrr als ik dan heel egoïstisch mag zijn,, ik vond het heerlijk. Onze zoon kwam 9 januari pas en het verlof kwam ook perfect uit. Toen ik weer aan het werk moest begonnen al die losse feestdagen, dus was ik zoveel vrij en met mijn newborn. Ben ik april weer aant werk gegaan en pas in juni voor het eerst weer 4 dagen gaan werken (ik werk 4x9uur), vanwege dus al die extra vrije dagen. Als ik het kon timen zou ik het weer zo doen!

3 maanden geleden

Wij gaan na april weer beginnen met te proberen voor een tweede. Januari vind ik opzich wel oké, maar ik wil niet twee kinderen onder de twee. Dus ik wil zeker zijn zijn de oudste 2 jaar is.

3 maanden geleden

Wij gaan het waarschijnlijk eind dit jaar pas weer proberen. Onze zoon moet zelf kunnen lopen. Ik zie het niet zitten om Hem overal heen te moeten sjouwen met een dikke buik

3 maanden geleden

Ik snap het ongevraagde commentaar van mensen niet zo? Ik vind het buitengewoon grof dat mensen hier opmerkingen over maken… Dat soort dingen zeg je toch niet tegen iemand die zwanger is? Daarbij was het je goed recht om als hoogzwangere ergens niet heen te gaan met kerst, omdat je het niet kon opbrengen of spanningen had wegens de naderende beval-datum. Daar zou ik persoonlijk respect voor hebben.…. Ik vermijd geen enkele maand. De buitenwereld kan mij de pot op 😃!! Jij mag je eigen keuzes maken en je eigen leven lijden.. Je hoeft niet zo veel rekening met anderen te houden, dat doen ze zo te lezen ook niet altijd met jou……. Volg je eigen ritme en je eigen lijf.. Daar wordt je gelukkig van💓 Ik vond het fijn om in januari mama te worden 💗. Liefs !

3 maanden geleden

Ik snap het ongevraagde commentaar van mensen niet zo? Ik vind het buitenge ...
Hier ben ik het trouwens ook mee eens. En het is ook gewoon niet te plannen. Ik had 2 miskramen gehad, ik was dolblij toen de 3e zwangerschap goed ging

3 maanden geleden

Ons dochtertje is geboren op 11 februari. Hoewel ik het fijn vond om verlof te hebben rond de feestdagen (minder drukte om me heen icm werk ed), had ik het de hele winter IJSKOUD 🤣 Ook met borstvoeding geven. Bah wat vond ik alles naar in de winter. Ondanks dat het bij ons niet vanzelf gaat, proberen we ná juli voor een tweede kindje te gaan.

3 maanden geleden

De eerste was niet gepland, de 2e zou ik liever niet te dicht op de verjaardag van de 1e hebben. En omdat ik zelf echt van kerst hou zou ik dat liever ook niet hebben, andere feestdagen maken mij niks uit. Mn vriend heeft daar minder moeite mee, die vind dat we het nu gewoon zn gang weer moeten laten gaan. Heeft ie ook wel gelijk in moet ik zeggen. Teveel beren op de weg zien is wel een dingetje waar ik mij vaak ‘schuldig’ aan maak.

3 maanden geleden

Ons dochtertje is 7 januari '23 geboren. ik hoop aankomende mei weer een ivf terugplaatsing te krijgen. Als het dan mag lukken zal ik in februari uitgerekend zijn ❤️

2 maanden geleden

Ons zoontje is 2 januari geboren. Maar in de december maand besefte we eigenlijk pas dat het eigenlijk misschien niet zo 'handig' was. Mijn man en ik zijn beide in december jarig. Een kansje zat er natuurlijk wel in dat hij op onze verjaardagen geboren had kunnen worden of op een feestdag. Vooraf helemaal niet bij stil gestaan. En het is natuurlijk wel het leukst voor je kindje als hij gewoon zijn eigen dag heeft als verjaardag. Om deze reden gaan we inderdaad de maanden maart/april vermijden. Maar we waren sowieso al van plan om nog iets langer te wachten zodat er nog iets meer leeftijdsverschil tussen zit. Ik denk dat we het vanaf de zomer weer gaan proberen (al zijn we enerzijds nog een beetje de financiële kant aan het overwegen, maar we zouden allebei wel heel graag een tweede willen) En mocht het volgend jaar tegen maart nog niet gelukt zijn dan denk ik dat we dan dus even een korte pauze houden 😉

2 maanden geleden

Nee, totaal geen rekening mee gehouden! Gewoon begonnen, het was de eerste keer gelijk raak dus begin november uitgerekend. Maar het is zo als het is. Straks beval je een maand eerder en is het kindje alsnog in december jarig.

2 maanden geleden

Ik ben op 11 januari 2023 bevallen van een zoontje. Man en ik zelf zijn ook in januari jarig. Evenals veel familie leden. Nu hebben we heel sterk de wens voor een tweede. Begonnen met foliumzuur slikken. Eerst hadden we heel sterk het gevoel van niet weer in januari uitgerekend te willen zijn. Maar nu vinden we het mogen krijgen van een tweede belangrijker dan de geboorte maand.

één maand geleden

Mijn 1 en 3e kindje zijn op dezelfde datum geboren, 9 januari. Heel bijzonder precies 6 jaar later. Bij de 1 was ik 1 jan uitgerekend en bij de ander 31 dec. Ik vond het ook niet heel relaxt tijdens de feestdagen en vooral de reacties zijn soms een beetje irritant. Maar mochten we ooit nog voor een 4e gaan zou ik ook echt geen rekening met de datum houden. Wanneer het moment juist is, is het moment juist. Ik heb daar geen seconde spijt van gehad. Ik denk ook als je je daar druk om gaat maken je misschien ook minder snel zwanger raakt.

één maand geleden

Reactie op Kris05

Wij gaan het waarschijnlijk eind dit jaar pas weer proberen. Onze zoon moet ...
Ja hier idem dito. Ik vond het voor mijzelf niet erg om 9 januari uitgerekend te zijn. Alleen voor de leek het mij en lijkt het mij nog steeds geen geweldige verjaardagsdatum. Maar het loopt vast los. Ik ben midden in de zomer jarig en dat heeft ook z'n voor en nadelen. Ik moest bijvoorbeeld altijd voor of na de zomervakantie trakteren op school met andere kindjes die ook in de zomer jarig waren.

één maand geleden

Dus al 3 op 9 januari?

één maand geleden

Reactie op Scorn

Ja hier idem dito. Ik vond het voor mijzelf niet erg om 9 januari uitgereke ...
Kleine ontbreekt in een zin voor de kleine leek het met mij minder. Jammer dat ik het bericht niet meer kan bewerken.

één maand geleden

Wij slaan maart en april ook over 🙈 tuurlijk is het niet maakbaar en altijd kans dat het niet lukt. Maar je kan wel timen vanaf wanneer je actief wilt beginnen. Wij hebben al een hoop verjaardagen van nichtjes en neefjes rond de feestdagen en onze dochter is van 15 januari. Liever niet te dicht daarop 🤷🏼‍♀️