283 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Dat is inderdaad wat je vaak leest maar gelukkig niet overal hoor ;) ik vol ...
Hoe doe je dit dan met voedingen als je haar eerder op bed legt? Want onze dochter krijgt om 21.30u de laatste fles. Ze krijgt zo nog 5 voedingen. Met 4 voedingen krijgt ze niet genoeg en ophogen hebben we al geprobeerd maar dan gaat ze spugen🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Hoe doe je dit dan met voedingen als je haar eerder op bed legt? Want onze ...
Ja het scheelt dat mijn dochter hier vaak uiteindelijk altijd nog wel iets slaapt vanaf 5:00 uur als ik haar help, dus gaat ze vaak rond half 9 naar bed ipv 9/9:15 dus het scheelt niet zo mega veel hier! Hier krijgt ze om 7/11/15/19 een flesje. Zoals mijn dochter niet huilt, haal ik haar niet uit bed, soms valt ze dan nog zelf in slaap of ik moet haar even helpen. Vaak is rond die tijd het licht aan doen en interactie heeft teken dat ze de dag mag beginnen en zo zal dit dan elke dag voor haar hetzelfde zijn :) hier krijgt ze 19:00 de laatste voeding dus dan heeft ze in de ochtend altijd wel lekker honger, dus mocht ze 5 uur wakker zijn en rond half 8 weer naar bed moeten zou ik gewoon half 7/7 uur de fles geven, en dan 4 uur tussen de fles aanhouden (wat we normaal ook doen)

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ja het scheelt dat mijn dochter hier vaak uiteindelijk altijd nog wel iets ...
Okee ja als ze om 5u wakker wordt en ik even met haar in de schommelstoel ga zitten in t donker valt ze wel weer in slaap hoor. Om 7u maken we haar wakker (9 vd 10 keer) voor de ochtendvoeding en daarna slaapt ze vaak ook nog wel een uurtje. Later voeden is niet handig ivm werk. Maar soms denk ik het zou wel fijn zijn als ze in de avond bv om 20.30 de laatste fles zou krijgen. Maar goed, misschien kan ze straks naar 4 voedingen als de hapjes beter erin gaan (zaterdag pas begonnen hoor, ze eet nu vrijwel niets nog van de hapjes, echt wennen nog!)

2 maanden geleden

Hoe laat doen jullie je kindje op bed als de slaapjes overdag niet goed zijn gegaan? Kan 18 uur dan gewoon als bedtijd?

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Okee ja als ze om 5u wakker wordt en ik even met haar in de schommelstoel g ...
Ja ik ben over gestapt van 5x 180 naar 4 x 210 en niet kreeg ze hier ook nog geen volledige hapjes (nu nog steeds niet overigens, wil graag Rapley gaan doen in combinatie met hapjes, lekker rustig aan) ik dacht ook dat ze dan te weinig zou hebben maar ook toen sliep ze gewoon de nacht door, en was ze blijkbaar verzadigd!

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Okee ja als ze om 5u wakker wordt en ik even met haar in de schommelstoel g ...
Wij hebben toen een tijdje wat dichter op elkaar gevoed dus 7/10/14/17/20 en dan ging ze rond half 9/9 uur naar bed :)

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ja ik ben over gestapt van 5x 180 naar 4 x 210 en niet kreeg ze hier ook no ...
O wat goed 🩷 ging ze dan niet spugen bij 210cc??

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

O wat goed 🩷 ging ze dan niet spugen bij 210cc??
Ik heb het wel rustig opgebouwd, dus eerst de eerste fles 210 aanbieden, want dan kwam ze uit de nacht (ze drinkt niet meer snachts) en had ze mega honger, toen de laatste fles 210 en toen de andere twee. Ik merkte dus dat ze na 180/6 ging huilen, en echt nog honger had. Dus ben het aan gaan bieden, op het begin liet ze soms 20/30 staan en nu eigenlijk nooit meer iets. Ik ben toen wel overgestapt van een speen M naar speen S (met gaatjes erbij geprikt) want ik merkte dat ze met M eigenlijk te snel haar fles op dronk en dan wel veel meer ging spugen!

2 maanden geleden

Drinkt jullie kindje ook zo slecht? Onze dochter (bijna 23 weken) drinkt de laatste week echt heel weinig, haar gewicht is al aan de lage kant. Ze komt soms maar aan 400 a 500ml per dag + een 100gr ongeveer patatjes. Is dit sprong 5? Verder is er niks abnormaal te merken, buiten het slapen dat een drama is. Ze lijkt niet ziek.

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ik heb het wel rustig opgebouwd, dus eerst de eerste fles 210 aanbieden, wa ...
Dat is wel een goeie idd, niet gelijk alle flessen ophogen! Misschien gaan we dat ook proberen🤗 ze slaapt normaliter (afgezien van de laatste 2 nachten dus😂🥹) van 22 tot 7, dus we mogen echt niet klagen!!

2 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Dat is wel een goeie idd, niet gelijk alle flessen ophogen! Misschien gaan ...
Ik merkte gewoon aan een aantal dingen dat er hier wat moest veranderen in haar ritme.. - ze kon savonds langer wakker blijven waardoor ze van 17;00 tot 19;30 wakker blijft en dan de nacht in gaat, wakker maken om 22:00 werkte niet meer, ze dronk weinig en daarna sliep ze heel onrustig - Als ze 180/6 kreeg moest ze na de fles altijd huilen en bleef aan de fles zuigen, en als je 30/1 bij gaf was ze tevreden! Het is wel zo dat sommige baby’s altijd 180/6 blijven drinken en nooit naar 210/7 zullen gaan :) ik ken er genoeg op m’n werk! Heb maar weinig kids die 210cc krijgen haha. 😍

2 maanden geleden

Reactie op Steffy22

Drinkt jullie kindje ook zo slecht? Onze dochter (bijna 23 weken) drinkt de ...
Hier precies net zo! We zitten ook echt tegen de donderwolk aan. Ben helemaal op, doodmoe. Opnieuw heel veel huilen, weglopen = huilen, slechter drinken, halverwege haar slaapje krijsend wakker worden en niet meer in slaap te krijgen in haar bedje, ze wordt boos/gefrustreerd als ze niet bij haar speelgoed kan als ze loopt gewoon rood aan van boosheid en gromt, ze wil zoveel meer dan dat ze nu kan arm schaap

2 maanden geleden

Ik weet niet of het met een sprongetje te maken heeft maar onze meid besluit opeens dat ze overdag een slaapje kan overslaan 🤷‍♀️ kind is onwijs vrolijk maar vandaag dus niet tussen de middag geslapen en gisteren besloot ze het slaapje aan het eind van de middag niet te willen… Zijn er meer kindjes die dit doen of is die van ons gewoon even dwars 😂

2 maanden geleden

Reactie op Steffy22

Drinkt jullie kindje ook zo slecht? Onze dochter (bijna 23 weken) drinkt de ...
Onze kleine meid (vandaag 23 wk) drinkt mega slecht.. Wij proberen er sowieso 150cc in te krijgen maar meestal is het 120cc.. Fruithapje krijgt ze er wel in.. Kennelijk echt sprong 5

2 maanden geleden

Hier dronk ze ook slecht inderdaad. En soms zo loom. Vooral in de ochtend nog. Ze had voorheen veel meer praatjes en gewoon huilen als ze honger had. Dat gebeurd nu niet, nu ligt ze gewoon stil in haar bedje.. soms wel beetje rollen/spelen, maar wel stil😅

2 maanden geleden

Hier een kleine jongen van nu 5,5 maanden. De meest vrolijke baby die er is. Kon altijd heerlijk zelf in slaap vallen. Donderdag kregen we te horen van CB dat hij in sprongetje 5 zat (lastige fase) aangezien hij wat prikkeling was. Donderdag ook zijn prikjes gehad. Sindsdien valt hij heel moeilijk tot niet meer zelf in slaap, komt geen lachje meer vanaf en ligt hij alleen maar te kreunen. Is dit echt tiperend aan sprongetje 5 en dan icm met last van de prikjes. Ik weet het niet meer. Ik wil graag mijn blije baby weer terug.

2 maanden geleden

Middenin sprongetje 5 en ook nog eens tandjes die door beginnen te komen. Serieus ik ben doodmoe 😂😅

2 maanden geleden

Hier staat ze half 4 op om op de buik te gaan en dan wakker worden zoo slopend

2 maanden geleden

Reactie op emis

Hier staat ze half 4 op om op de buik te gaan en dan wakker worden zoo slop ...
Pfff same here sinds gisteren! Draaien naar buik om 03:30 en vanaf die tijd elke keer terug moeten draaien😭

2 maanden geleden

Reactie op HS91

Pfff same here sinds gisteren! Draaien naar buik om 03:30 en vanaf die tijd ...
Ja wat een ellende he! We waren vannochtend ook weer half 4 op. Gaat ze draaien en n dan kop omhoog dan huilen omdat ze is omgedraaid pfff rol ik dr terug gaat ze ook huilen niks is goed