946 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op ssuu

Ben bang het luidop te zeggen maar ik denk dat wij eruit zijn.. heeft 12 da ...
12 dagen? Wauw..ik ben na 2 weken gestopt met bijhouden..

6 maanden geleden

Reactie op ssuu

Ben bang het luidop te zeggen maar ik denk dat wij eruit zijn.. heeft 12 da ...
😰😰

6 maanden geleden

Reactie op MumOfTwo

12 dagen? Wauw..ik ben na 2 weken gestopt met bijhouden..
Noooo🙈 Wat heftig

6 maanden geleden

Bij ons lijkt het na 2,5 a 3 weken ook beter te gaan. Onze zoon is ook van 29-12. Sprong 3 en 4 lijken bij ons in elkaar over gesprongen te zijn. Alleen overdag is hij soms nog wat hangerig, maar hij kan zichzelf steeds meer vermaken met z'n handjes en speeltjes pakken en in z'n mond doen. Hopen op een goede nacht en voor jullie ook! 🤞
Pff de kleine was om kwart over 1 wakker geworden speentje erin en white noise aan en daarna om half 4 niet stil kunnen krijgen dan maar flesje maken en gegeven. Hellemaal op en nú hopelijk gaat ze verder slapen. Toen ik haar verschoonde lachte ze keihard🥲 Nu wrijft ze steeds in haar oogjes. Hopelijk gaan de nachten snel beter en zal ze snel weer hele nachten door slapen.
Ze wilde niet in haar eigen bedje slapen althans ze viel maar niet in slaap uiteindelijk bij mij gelegen en viel meteen in slaap nu is ze weer wakker.

6 maanden geleden

Hoe doen jullie het wanneer je baby voor 6 uur wakker wordt en niet meer gaat slapen en het ochtend dutje? Wakkertijd is ongeveer 2 uur dus dan zou ze rond 8 uur op bed moeten alleen ik lees ook dat voor 9 uur ochtenddutje er voor kan zorgen dat ze dat als nacht zien en dus telkens vroeg wakker worden😅 iemand tips?

6 maanden geleden

Vannacht de ergste nacht tot nu toe. Letterlijk elk uur voeding gegeven. Hij gebruikt me ook echt als speen maar een echt speentje weigert hij compleet. Gewoon lippen stijf op elkaar.

6 maanden geleden

Hoe doen jullie het wanneer je baby voor 6 uur wakker wordt en niet meer ga ...
Hier begon de dag vanochtend om half 7. Ik ga dan echt niet zitten rekken tot 09.00 uur en heb hem om kwart over 8 op bed gelegd. Een baby die te lang wakker is slaapt vervolgens ook niet goed. Zodra de sprong en slaapregressie over zijn ga ik weer een ritme proberen te vinden.

6 maanden geleden

Wij zitten er morgen ook 2 weken in denk ik! Ging van sprong 3 over naar sprong 4🙈.. ik dacht eerst: het zijn de bijwerkingen van het rotavaccin.. maar ook heel druk aan het draaien (lukt nog net niet helemaal).. Het lijkt snachts ook vooral aandacht te zijn, want ze drinkt max 2x extra en de rest los ik op met een hand op haar buikje/speentje... en papa maar zeggen dat ze hele nette nachten maakt🥲.. heeft er in ieder geval 1 geen last van😅! (Is ook wel mijn doel hoor) En poeh, wat een geschreeuw soms tijdens het drinken, dan wil ze weer op haar buik liggen dus doen we dan maar (in de billenkoek houding).. Ondertussen slaap ik ook gewoon door het aandacht vragen heen van vermoeidheid😅! Maar wel iedere dag minimaal 1 nieuwe skill💕

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Om de 3-4 uur klinkt als een verademing. Die van mij komt om de 1-2 uur in ...
Och heftig ja. Dan kan je bijna helemaal niet slapen, ik kan vaak nog een uurtje pakken tussendoor.

5 maanden geleden

Even van me afschrijven. Ons meisje is morgen 18 weken. Ze zit (denk ik) al een paar weken in sprong 4, gezien alle ontwikkelingen die ik bij haar zie. Daarnaast is ze ook een nogal alerte baby, die licht slaapt, snel schrikt en alles wil meemaken. Door de sprong en ook die slaapregressie zorgt dat er allemaal voor dat ze echt ruk slaapt. Met geluk doet ze nog haar ochtenddutje (al lukte dat vanochtend ook niet meer), maar die duurt ook max 45 minuten want ze is van de hazenslaapjes. En sowieso in dr eigen bedje slapen lukt haast niet meer. Overdag zit ze nu altijd bij mij in de draagzak, wat fysiek soms ook best zwaar is. In de avond zet ze het nu sinds een paar dagen echt standaard op een krijsen en is ze volledig ontroostbaar en waarschijnlijk ook oververmoeid/overprikkeld doordat ze amper slaapt. We zijn dan echt wel zo'n 2 á 3 uur bezig om haar in slaap te krijgen. In de nacht komt ze dan nu meestal 1 tot 2 keer voor een voeding, maar tussendoor is het wel 100x speen in en uit, want die slaat ze nu graag uit dr mond 😂 Ik merk dat ik hier helemaal onzeker van word. Na volgende week ik weer met werken en gaat ze 2 dagen naar de opvang en gaan de oma's om de week oppassen. Tijdens haar wendag op kdv heeft ze al niet geslapen en van de oma's kan ik ook niet echt verwachten dat zij haar uren in slaap gaan wiegen. Nu neem ik mezelf haast kwalijk dat ik niet zelf voor een beter ritme heb gezorgd en haar niet heb geleerd zelfstandig in slaap te vallen. En puur (mega) egoïstisch gezien kan ik dan nu het eindelijk mooi weer is er echt van balen dat ik een soort van opgesloten binnen zit, omdat ik haar wil laten slapen. Want hoe slechter ze overdag slaapt, hoe slechter we de nacht weer ingaan. Ik wil zo graag nog genieten van mijn laatste dagen verlof, maar het gaat nu zo moeizaam en met veel frustratie. Kan ook oprecht jaloers worden als ik lees dat sommigen die echt strakke ritmes met vaste tijden hebben of die hun kindje overal mee naartoe kunnen nemen en hij/zij gewoon lekker slaapt. Of gewoon chill wakker is (die van mij huilt nogal snel als ze wakker is). En dat ik deze gedachtes heb daar kan ik me dan ook weer schuldig over voelen richting haar 😓 Tips, adviezen of herkenning? Ik kan het vandaag goed gebruiken!

5 maanden geleden

Reactie op Maxmia

Och heftig ja. Dan kan je bijna helemaal niet slapen, ik kan vaak nog een u ...
Ja dat scheelt. Mijn man neemt nu steeds rond 05:30/06:00 me zoontje mee naar beneden zodat ik even 2 uurtje nog kan slapen

5 maanden geleden

Reactie op KP88

Even van me afschrijven. Ons meisje is morgen 18 weken. Ze zit (denk ik) al ...
Ik heb een zoontje van nu 14 weken en is ook zeer alert. Doet al sinds hij 3 weken oud is alleen hazenslaapjes overdag. Hij kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. Heb dagen dat ik langer in zijn kamer sta te wiegen dan dat ik iets gedaan krijg op een dag. Het is super frusterend af en toe! Ik snap heel goed dat je je opgesloten voelt en ik blijf ook veel thuis omdat ik wil dat hij slaapt. Als ik in de zon wil zitten en hij is wakker zet ik hem maar in de maxicosi in de tuin. Dan kan ik even 20 minuten buiten zitten. Verder wandel ik veel met hem buiten in de draagzak (daar slaapt hij het beste in). Ik heb echt elke slaapmethode die er is geprobeerd om hem zelfstandig in slaap te laten vallen maar niks werkt. Wat wel werkt bij mij is stap 5 van de 5S methode. Dan heb ik hem in max 15 min in slaap. Dit is fysiek niet zwaar dus wellicht wat voor de oma’s ook. Hier een link naar het filmpje: https://youtu.be/5vxxaX-0uk4?si=0EDiB-M9g9YOSln9 Ik baker hem trouwens niet in dat vind hij echt verschrikkelijk.

5 maanden geleden

Meer kleintjes die tijdens de sprong ook meer en dunnere/andere ontlasting hebben? Hier al 3 dagen op rij 3 volle poepluiers (t.o.v 1 normaal). Het is behoorlijk aan de dunne kant maar soms lijken er ook wel een soort zaadjes/ pitjes in te zitten (sorry voor de TMI) maar vind het zo apart. Is dit herkenbaar? Dit gaat nu bij ons tevens ook samen met hangerig, huilerig en humeurig zijn overdag.

5 maanden geleden

Reactie op mdd2024

Meer kleintjes die tijdens de sprong ook meer en dunnere/andere ontlasting ...
Ja! Hier ook! Zit vandaag zelfs al op 5 poepluiers, de een dun de ander normaal.. Is ook erg hangerig, huilerig en slaapt max 45 minuten

5 maanden geleden

Reactie op KP88

Even van me afschrijven. Ons meisje is morgen 18 weken. Ze zit (denk ik) al ...
Hii Mommy! Je bent totaaaaal niet egoïstisch..happy momma..happy baby..je doet je best! En je leert je baby niets aan tot ze 6mnd zijn..dus slapen in de draagzak..so be it! Ik heb juist spijt dat ik een te strakke schema had met mijn dochtertje van nu 2 jaar..vanaf week 3..sliep zij op een eigen kamer..dit door wat ik allemaal meemaakte op de kinderopvang waar ik werk..ze sliep vanaf dag in haar bed.. Ze kreeg haar flesjes in haar slaapkamer..toen ze 2 a 3 maanden was..ze was harstikke allert en dronk absoluut niet als afleiding was..ze dronkt de honger ervan af..en dat was dat.. Daardoor een kleine maag tot oo de dag van vandaag.. ze dronk en at de helft van wat ik op de opvang zag..ze sliep 35min..STIPTTTT! En laat haar broertje van 16 weken precies hetzelfde doen..maar de slaapt nog lekker bij mij op de kamer..en slaapt op de arm wanneer hij dat wil.. De truc is de baby tijdens de sprong vooral niet overstuur maken..dus doe je best om haar te geven wat ze nu wil..wil ze op jou slapen..laar haar op jou slapen..wil ze ieder uur drinken.. biedt haar dat aan..wil ze 3u lang krijsen..laat haar krijsen..maar blijft haar vasthouden..word het te gek..doe haar lekker in bad. Tijdens het krijsen..blijf zelf vooral niet een donkere kamer..neem haar mee naar de huiskamer of pak je tablet erbij..schemerlichtje en ga wat kijken.. al is ze aan t krijsen..zo kan jij je aandacht wat verzetten.. Je hoeft je niet op te sluiten in bed..want het sprongetje leer je ze niks aan..of af..dus ga met haar wandelen buiten..neem t ervan..vertrouw erop dat het echt voorbij gaat.. Ik kan het jou beloven! Ik dacht..er komt geen einde aan! Maar we zitten er bijna doorheen.. Ik was helemaal de weg kwijt geraakt..weeeeeeken lang.. ik haatte mezelf als het ochtend werd..en k weer kon beginnen aan de dag..samen met een peuter erbij..die 80% van de tijd voor de tv zit..want door haar gegil en spelen.. slaapt hij ook niet langer dan 29min. Ooit vertelde mijn zus mij (psychologe) dat wat zij leren in 1 jaar..zou ons op onze leeftijd in een gekkenhuis zetten.. dus heb geduld met haar.. Nu haar leren slapen in bed gaat niet lukken..tenzij je haar slapend in bed legt..zorg er wel voor dat het bedje lekker warm is.. You can do this .. Op de opvang kun je alleen meegeven dat hij in een sprong zit en daardoor niet alleen kan slapen..en dat hij hulp nodig heeft..neem een kleding stuk van jezelf mee die hebt aan gehad die nacht..en laat ze hem dat in zijn handjes geven..zodat hij je door de dag heen kan ruiken..dat geef ik nieuwe ouders ook als advies.. slapen hoeft op de opvang nog niet in bed..bij ons slapen alle nieuwelingen in de hangwieg op de groep.. Met mijn dochter was ik heel strikt..qua slapen en eten.. Ik ging nooit weg..bezoek deed ik tussen de slaapjes door..ik was helemaal doorgeslagen..uit angst dat ze niet in bed ging slapen..slapen in de kinderwagen als het niet anders kon.. Het komt echt goed..ik beloof het je. Geef haar nu vooral de nabijheid die ze nodig heeft..

5 maanden geleden

Reactie op mdd2024

Meer kleintjes die tijdens de sprong ook meer en dunnere/andere ontlasting ...
Ja, hier precies zo! Vandaag ook alweer 2 poepluiers. Hij is alleen niet echt meer hangerig of huilerig. Het gaat eigenlijk best goed, alleen is hij wat vaker wakker in de nacht. Wel had ik gelezen dat het ritme waarmee je kindje gaat poepen gaat veranderen. Er komt meer regelmaat in naarmate ze ouder worden, dus het zou zomaar kunnen zijn dat dit aanhoudt!
Hebben jullie dat ook dat je kind elke keer anders ligt. Ze lag eerst recht en dan ineens horizontaal in haar bed😂. Elke keer met die voetjes van dr heen en weer zwaaien. Ook als ze beneden op de speelmat ligt dan na 5 min ligt ze ergens anders 🙈

5 maanden geleden

Hier is het denk ik ook begonnen. Hoe doen jullie het qua flessen hoeveelheid als er meer om gevraagd wordt?