946 Reacties

5 maanden geleden

Hier elke avond anderhalf uur bezig vanaf het in bed leggen - telkens voed of wieg ik hem in slaap, dan na wegleggen schrikt hij na 5-10 mjnuten wakker en moeten we weer opnieuw… maar als hij dan echt slaapt (rond 20:00) dan slaapt hij wel tot 5:00 door wat hij voorheen nooit deed 😱 soms zelfs tot 6 of 7. En dan na de ochtendvoeding op de dagen dat ik niet werk neem ik hem bij me in bed en slapen we samen zo weer tot 8.30. Ik weet niet wat deze omgekeerde wereld is maar we genieten ervan zolang het duurt. Overdag dutjes gaan alleen in de wandelwagen, draagzak of op schoot helaas…

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Hier ook huilen met naar bed brengen… ik ga daar ook slecht op. Hier helpt ...
Werkt dit echt? Als hij diep slaapt dat je dan de speen eruit kan halen en heeft hij hem dan heel de nacht niet meer nodig?

5 maanden geleden

Ik heb deze sprong letterlijk bijna hernia opgelopen (omdat de kleine ALLEEN MAAR op schoot wil en slecht slaapt). Ik heb Oxycodon als pijnstiller gekregen.. Wanneer gaat dit over 🥹 Vind het ook zo zielig. We zijn nu al 1,5 uur bezig om hem in slaap te krijgen. Niets helpt, niets… Ik ben OP.

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Werkt dit echt? Als hij diep slaapt dat je dan de speen eruit kan halen en ...
Hij slaapt in de nacht altijd zonder speen. Ook inslapen met speen is dan niet nodig. Hier lukt het de laatste dagen niet om het inslapen zonder speen te doen. Hiervoor lukte het overigens wel en had hij eigenlijk alleen een speentje in de maxi cosi. Nadat hij diep slaapt trekken we de speen er voorzichtig uit. Als hij dan na 1 slaapcyclus wakker is geworden pakt hij vaak zijn duim erbij om weer opnieuw in slaap te vallen voor een 2e slaapcyclus.

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Hij slaapt in de nacht altijd zonder speen. Ook inslapen met speen is dan n ...
Okeee, mijn dochter valt ook in slaap zonder speen, ook in de nacht. Maar het lijkt wel sinds een tijdje dat ze de speen nodig heeft om weer in slaap te komen, ook wel eens in de nacht.. ze slaapt nog in een slaapzak met haar handjes niet vrij dus haar duimpje kan ze niet pakken. Ik hoop dat ze na deze sprong weer zichzelf beetje in slaap kan krijgen na een cyclus.

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Okeee, mijn dochter valt ook in slaap zonder speen, ook in de nacht. Maar h ...
Misschien toch de handjes vrij laten? Misschien pakt ze dan de duim om zichzelf weer in slaap te helpen. Scheelt weer een ritje met de speen/opstaan voor de speen?

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Misschien toch de handjes vrij laten? Misschien pakt ze dan de duim om zich ...
Ja overdag pakt ze hem ook niet, heb haar nog nooit echt op haar duim zien zuigen, ze vind haar vingers overigens wel interresant en heeft ze ook al echt ontdekt. Misschien eens proberen, vind het spannend want sinds ze dus met haar handjes in de slaapzak ligt slaapt ze veel beter 🙈 misschien overdag eens mee beginnen en dan de nachten ;)

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Misschien toch de handjes vrij laten? Misschien pakt ze dan de duim om zich ...
Aanvulling! Onze zoon heeft tijdens sprong 3 ook een tijdje gehad dat het koppelen van de slaapcyclussen moeilijk ging. Het was toen veel erger dan nu. Werd echt gillend wakker. Nu lost hij het het meestal zelf op maar er zijn ook hele periodes geweest dat hij eigenlijk niet wakker werd tussen 2 slaapcyclussen. Ik heb dus de hoop dat dit wel weer gaat komen. Gaat bij jouw dochter ook goedkomen!

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Aanvulling! Onze zoon heeft tijdens sprong 3 ook een tijdje gehad dat het k ...
Ja, als ze dan alleen haar speen nodig heeft en weer verder slaapt is het voor nu prima, maar uiteindelijk wel fijn als ze het zelf beetje op kan lossen. Ze huilt verder niet :)

5 maanden geleden

Is het tijdelijk (ca. 1 week) van 6 naar 5 en weer terug naar 6 voedingen iets wat past bij sprong 4? (borstvoeding)

5 maanden geleden

Reactie op Hermelijn

Hier nu zo'n dag, het ochtenddutje ging redelijk (wel uiteindelijk op mij g ...
Nou, de avond was nog rampzaliger 😅 we hebben er ruim 2u over gedaan om em in slaap te krijgen, met veel gehuil/gekrijs. Uiteindelijk viel ie middenin een huilbui op mn arm in slaap, arm ventje (en arme wij, mijn oren tuiten er nog van). Hopelijk morgen een betere dag!

5 maanden geleden

Hier gaat het zo op en af! Al denk ik dat als dit de sprong is wij echt niet mogen klagen, lees veel over kindjes die heel veel huilen, nachten wakker zijn en niet in slaap kunnen komen. Ze vertoont zeker ander gedrag maar nog steeds valt ze goed zelf in slaap en slaapt de meeste nachten door! Ze kan sinds gisteren wel rollen, ze klinkt anders qua geluid en is veel levendiger. Moet wel zeggen dat ik merk dat de nachten heel erg op en af gaan, de ene nacht super goed; worden we wakker om 7:00 en slaapt ze nog, en soms vanaf 4:00 om het uur te uit voor een speentje! 💕

5 maanden geleden

Hoe gaan jullie om met flessen die niet opgedronken worden? Probeer je het dan een uurtje later nog eens? Of gewoon weer wachten tot de volgende ronde ?

5 maanden geleden

Poh 15 weken en zooo onrustig snachts en eigenlijk continu aan de borst willen (speen of vinger is niet meer genoeg). Pfff

5 maanden geleden

Reactie op NicoleB1019

Is het tijdelijk (ca. 1 week) van 6 naar 5 en weer terug naar 6 voedingen i ...
Bij ons gebeurd precies hetzelfde dus ik denk het wel!

5 maanden geleden

Reactie op LisaLL

Hoe gaan jullie om met flessen die niet opgedronken worden? Probeer je het ...
Gewoon wachten tot de volgende ronde. Ik laat hem wel altijd boeren om te kijken of een boertje niet dwarszit en hij daardoor niet meer wilt drinken, dus biedt hem wel nog aan. Maar als hij echt genoeg heeft draait hij zijn hoofd weg, of duwt de speen weg met zijn tong en dan laat ik het!

5 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

Gewoon wachten tot de volgende ronde. Ik laat hem wel altijd boeren om te k ...
Zo doe ik het ook inderdaad. Ze wordt ook echt boos hier als ik door blijf pushen om te drinken. Dus of wachten op de volgende ronde of als ze eerder komt gewoon een klein beetje “extra” geven.

5 maanden geleden

Reactie op LisaLL

Ik bied de volgende ronde pas weer wat aan, om toch beetje het ritme erin te houden :) dit gaat hier prima!

5 maanden geleden

Ik heb het ochtend slaapje opgegeven, zij wil gewoon niet slapen 🤷‍♀️. De slaapjes in de middag gaan een stuk beter. Flesjes gaan ook weer goed. Merk dat ze opeens harder en meet brabbelt. En mevrouw kan een soort van schreeuwen sinds een paar dagen als ze het ergens niet mee eens is. 😆

5 maanden geleden

Reactie op LisaLL

Hier bieden we gekolfde bv of bied ik live de borst nogmaals aan. Ik denk altijd soms drink ik om 10 iets en soms om 11, maar dat is ieder voor zich. Waarom tussendoor niet wat extra geven als ze dan zin hebben.