946 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op dcs12
Hij slaapt in de nacht altijd zonder speen. Ook inslapen met speen is dan n ...
Bestaat dat? En 2de slaapcyclus? Mijn kind is geprogrammeerd om vanaf zijn 2de week op aarde na 30mim wakker te worden..28min..33min..heel soms 43min..1x in de 3weken kan hij ergens een x 2u slapen..haha.
5 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Bestaat dat? En 2de slaapcyclus? Mijn kind is geprogrammeerd om vanaf zijn ...
Hahahaha same here! Je zal bijna denken dat die 2de slaapcyclus dan niet bestaat he. Maar toch slaapt ze bij ons in de nacht sinds 2 dagen wel 10/11u door en hiervoor ook 7/8u dus ze kunnen het wel.. Is het bij jou in de nacht ook korte slaapjes?
5 maanden geleden
Reactie op DD94
Hahahaha same here! Je zal bijna denken dat die 2de slaapcyclus dan niet be ...
Nee .. dan slaapt hij gelukkig wel door.. vanaf 21u ongeveer.. hij krijgt dan nog een nachvoeding en wordt rond 5 a 6u wakker voor een voeding en dan weer slapen tot 8 of 9.. maar nu erg onrustig door sprong 4..love life!
5 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Bestaat dat? En 2de slaapcyclus? Mijn kind is geprogrammeerd om vanaf zijn ...
Wij hebben hier ook een meisje dat overdag altijd al Max 30 minuten slaapt en dan altijd wakker wordt! Soms lukt het met sssh-en, aaien over haar hoofd om haar langer te laten slapen. Ik vind het best vermoeiend soms, zou het graag anders willen, maar weet niet goed hoe.
5 maanden geleden
Al sinds begin april onrust, vooral de nachten. Toen speen weg gedaan en ging t een paar nachten goed (wel altijd nog 1-2x wakker voor fles. Ze kan zelf in slaap vallen maar nu sinds een poos is dit ook wisselend. Soms komt ze 6, en soms 2 keer snachts. Maakt nooit een lekkere lange ruk slaap. Is ontroostbaar dus geven we de fles maar als die op is ook weer overstuur. Aangezien dit al zo lang duurt vraag ik me serieus af of dit nog slaapregressie of sprong is.. iemand tips? Zou een slaapcoach helpen? We zijn hier kapot en beginnen ons ook te irriteren uit wanhoop😓 overdag slaapt ze trouwens redelijk.
5 maanden geleden
Al sinds begin april onrust, vooral de nachten. Toen speen weg gedaan en gi ...
Ik heb bij de oudste 2x een slaapconsult geboekt bij bureau van slaap om ze even mee te laten denken. Nooit spijt van gehad. Net even wat meer overtuiging hoe je het het beste aan kan pakken icm een begripvol hart onder de riem
5 maanden geleden
Al sinds begin april onrust, vooral de nachten. Toen speen weg gedaan en gi ...
Wij hebben een traject van 3 weken gehad met een slaapcoach en ben haar eeuwig dankbaar 🙏🏻 Los van het praktische traject, ik zat er aardig doorheen. Vanaf het traject voelen wij ons als ouders ook 100x beter en gaat het met de kleine meid ook veel beter. Maar was ook wel pittig hoor, er wordt wel verwacht dat je kritisch naar jezelf kijkt en er wat mee doet ☺️.
5 maanden geleden
Reactie op Moowtje89
Wij hebben een traject van 3 weken gehad met een slaapcoach en ben haar eeu ...
Oke! Ook bij je baby van 4 maanden dus? Dat is niet te vroeg?
Bedankt voor je reactie, dit geeft weer moed😁
5 maanden geleden
Gisteravond was ze totaal 3 uur en 15m wakker voordat ik haar uiteindelijk in slaap kreeg.
Moe, niet willen slapen, lang bezig om in slaap te laten vallen. Zou dit het begin van die slaapregressie kunnen zijn? Volgens de app “oei ik groei” kan het inderdaad begonnen zijn. Gecorrigeerd is ze nu 14 weken.
5 maanden geleden
Gekke vraag misschien, maar is omrollen echt dé maatstaaf van Sprong 4? Of te wel.. ben je pas uit de lastige fase wanneer je baby kan omrollen? Dit aangezien ik overal lees dat dat de grote vaardigheid is die ze leren met Sprong 4. Wij hebben nml een paar weken met onrustige nachten, hazenslaapjes en slecht drinken achter de rug (zit ook nu ruim 2 weken in de sprong volgens Oei ik groei) en nu wordt alles weer wat stabieler. Hij kan ook echt wel nieuwe dingen zoals brabbelen en gericht grijpen en vasthouden, maar hij rolt nog niet om. Ben dus huiverig dat er nog een soort 2e golf aan gaat komen haha!
5 maanden geleden
Oke! Ook bij je baby van 4 maanden dus? Dat is niet te vroeg?
Bedankt voo ...
Nee hoor is niet te vroeg 😊 Bij haar kon het zelfs vanaf 8 weken. Uiteraard is niet alles “op te lossen” want de kleintjes doen het natuurlijk gewoon op hun manier. Maar we hebben zoveel van haar geleerd en dan krijg je overal ook gewoon vertrouwen in. En als wij ons goed voelen als ouders helpt dat natuurlijk ook mee haha 🙊.
5 maanden geleden
Reactie op mdd2024
Gekke vraag misschien, maar is omrollen echt dé maatstaaf van Sprong 4? Of ...
Ik denk dat het per baby verschilt. Zoontje van mijn zus rolde met 6 maanden pas terwijl de mijne met 3,5 maand al rolde. Denk niet dat het verstandig is babys met elkaar te vergelijken.