946 Reacties

5 maanden geleden

Elke keer wanneer ik denk dat het iets beter gaat is het de dag erna drama pff,mijn zoontje weigert te gaan slapen zoals hij eerst deed, slaapritueeltje en dan in bed leggen en viel altijd zelfstandig in slaap. Nu krijst hij alles aan elkaar en wil alleen maar drinken (krijgt de fles) om in slaap te vallen help??? Hij valt al zelfstandig in slaap sinds hij 7 weken is, en heb hem nog nooit voedend in slaap geholpen overdag.. meestal was het speentje of even wiegen als het hem.zelf niet lukt voldoende nu dus niet.. wil dit ook niet aanwennen tips? Help 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Lisse84

Wat is jouw voedingsschema als ik het vragen mag? Hier krijgt ze 5x180 en d ...
Hier is het schema ongeveer: 07:00-11:00-14:00-17:00-20:00 5x 170 (150/5) en dan gaat ze rond 20:30 naar bed, en slaapt tot uurtje of 6/7. Maar ik merk hier de laatste tijd dat ze rond 19:30 echt al zo moe is ook al laat ik haar nog even slapen van 18;00 tot 19;00.. dus wil proberen de flesjes iets anders in te gaan delen, en dan rond 19:30 naar bed te doen! Maar ik lees dat de baby’s die rond 19:00 naar bed gaan nog wel een droomvoeding krijgen om 23:00 maar die heeft ze al heel lang niet meer hier omdat ze dan vaak juist onrustiger sliep daarna..

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Hier is het schema ongeveer: 07:00-11:00-14:00-17:00-20:00 5x 170 (150/5) ...
Thanx! Ja het is soms puzzelen en ook kijken ieder voor zich wat een kindje nodig heeft…..🤍

5 maanden geleden

Reactie op Lisse84

Thanx! Ja het is soms puzzelen en ook kijken ieder voor zich wat een kindje ...
Ja en het veranderd iedere keer weer! Als je denk dat je net een fijn ritme gevonden hebt veranderd er weer iets waardoor je weer samen je weg moet vinden na een nieuw fijn ritme 🧡

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ja en het veranderd iedere keer weer! Als je denk dat je net een fijn ritme ...
😂 never a dull moment!

5 maanden geleden

Zou het kunnen dat ze tegen het eind van het sprongetje opeens weer wat minder gaat drinken? Normaal dronk ze altijd 150ml en afgelopen tijd waren de meeste flesje 180. Maar ik merk dat ze nu toch weer terug gaat naar de 150.

5 maanden geleden

Drinken ze bij jullie ook nog steeds zo slecht? Hier nog steeds maar halve flesjes..

5 maanden geleden

Reactie op KimM0390

Zou het kunnen dat ze tegen het eind van het sprongetje opeens weer wat min ...
Ik herken dit heel erg! Bij ons blijven soms halve flessen staan. Ik maak me zorgen..

5 maanden geleden

Reactie op MumOfTwo

Drinken ze bij jullie ook nog steeds zo slecht? Hier nog steeds maar halve ...
Hier gaat het drinken ook erg slecht….

5 maanden geleden

Reactie op dcs12

Ik herken dit heel erg! Bij ons blijven soms halve flessen staan. Ik maak m ...
Misschien hebben ze nu de extra melk niet meer nodig? Zou dat kunnen?

5 maanden geleden

Reactie op KimM0390

Misschien hebben ze nu de extra melk niet meer nodig? Zou dat kunnen?
Dat denk ik ook weleens. Hij krijgt nu een fruithapje en groentehapje dus misschien toch minder trek/honger voor de fles. Moet wel zeggen dat wij dit in sprong 3 ook een tijdje hebben gehad maar wel minder dan nu. Het is nu echt flessen eruit slaan, zich uit de houding wurmen, fles eruit duwen met tong etc

5 maanden geleden

Het begint hier wat rustiger te worden! Hij kan er ineens een blok van 3 uur en 4 uur tussen laten

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Het begint hier wat rustiger te worden! Hij kan er ineens een blok van 3 uu ...
Wat fijn voor jullie! Vannacht slapeloze nacht gehad. Hij was elk uur wakker!! En onrustig liggen doen in zijn co-sleper. Vreselijk dit. 😩Voel me als een zombie. Manlief moet ook nog gaan werken.

5 maanden geleden

Kwam bij jullie de sprong tegelijk met de slaap regressie? Heb het gevoel alsof de sprong hier ongeveer 2 weken geleden klaar was en nu de slaapregressie begint!

5 maanden geleden

Wat fijn voor jullie! Vannacht slapeloze nacht gehad. Hij was elk uur wakke ...
Dit heb ik 3 weken lang gehad. Geef je borstvoeding? Ik legde hem gewoon elke keer als hij wakker werd aan. Dan viel hij na een minuut of 10 weer in slaap

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Dit heb ik 3 weken lang gehad. Geef je borstvoeding? Ik legde hem gewoon el ...
Heb je het nu niet meer? Alles goed gekomen ?

5 maanden geleden

Ik denk dat wij hier nu voor het eerst mee te maken hebben. Ik was alweer zo gewend dat mijn dochtertje ( a.s. zondag 17 weken ) lekker door sliep. Veel te verwend haha. Natuurlijk had ik al wel verwacht dat het een keer anders zou lopen ze zijn ook nog zo klein. Maar mijn dochtertje heeft gisteren zo weinig geslapen, helemaal niet gewend van haar. Gister avond kon ze ook totaal de slaap niet vatten. Na ons etenstijd heeft ze nog even een powernap gedaan want ze kon niet meer wakker blijven en na ( normaal de laatste )fles sliep ze maar een half uurtje. De rest de hele avond en begin van de nacht wakker en huilen. Uiteindelijk nog maar een klein flesje gegeven, is normaal niet nodig maar zelfs hierna duurde het nog even voordat ze sliep. Ze is vooral bezig om zichzelf continu te verplaatsen in bed. Dan ligt ze ineens helemaal boven in, dwars in bed of ineens helemaal andersom. Ze was zo druk en onrustig. Vanochtend melde ze zich ook al heel vroeg wat ze meestal niet doet. Flesje gegeven en gelukkig sliep ze daarna wel weer. Ik ben benieuwd wat ze vandaag allemaal van plan is😂

5 maanden geleden

Hier lijkt het na een paar weken al iets beter te worden. Vannacht sliep ze eindelijk weer door. Overdag slapen gaat ook al iets beter, al blijft het einde middag in bed leggen nog steeds drama en zijn de slaapjes nog steeds iets korter.

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Nee helaas geen borstvoeding ging niet goed… maar hij komt wel vaker voor de fles en drinkt steeds kleine beetjes 40 cc ongeveer 😞

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Hij valt ook meteen weer in slaap, soms komt hij voor de fles met ogen dicht en blijft zo slapend drinken. Maar in zijn co-sleeper blijft hij bewegen en heen en weer schudden met zijn hoofdje, zo maakt hij zichzelf wakker. En dit bijna om het ene uur…. ☹️