946 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Horen meerdere poepluiers per dag ook bij sprong 4? Hij lijkt geen krampjes ...
Wij hier ook nu en ook in de avond/nacht terwijl ze net weer terug in bed ligt. Whyyyyyy

5 maanden geleden

Help… wordt dit nog beter? Het slapen gaat zó slecht! Overdag huilen en korte slaapjes, in slaap moeten helpen. Snachts om het half uur wakker en huilen. Als we haar uiteindelijk een fles geven slaapt ze maar 1,5 uur ofzo. Ze rolt al, maakt veel geluiden. Is dit dan nog slaapregressie? Aangezien ik overal lees en hoor dat ze bijvoorbeeld tegen t rollen aan zitten tijdens een sprong/regressie en als ze het dan eenmaal kunnen ze weer beter slapen.. ben echt moedeloos. Slaapcoach heeft niks geholpen, eigenlijk het ritme wat we nog een ieniemimie beetje hadden helemaal over de kop gehaald😅. Iemand positieve ervaringen dat het toch beter zal worden? 🥹

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Wij hier ook nu en ook in de avond/nacht terwijl ze net weer terug in bed l ...
Ik schrok gewoon wakker vannacht van het geluid 😪. 3x verschoont vannacht en amper geslapen. En zo naar werk pffff 💀

5 maanden geleden

Help… wordt dit nog beter? Het slapen gaat zó slecht! Overdag huilen en kor ...
Hier nu al 5 weken elke 1,5 uur wakker in de nacht.. zou max 6 weken duren maar lijkt me bijzonder als hij volgende week ineens normaal slaapt

5 maanden geleden

Na bijna 4 weken met ups en heel veel downs lijkt het hier voorbij te zijn. Ik wil het eigenlijk nog niet te hard roepen haha. Hij heeft nu voor de 3e nacht doorgeslapen, dit deed hij eerst niet. Hij is de afgelopen dagen weer helemaal happy en kletst nóg meer. Rollen doet hij trouwens nog steeds niet. Heel af en toe van buik naar rug, maar ik denk dat dit niet echt bewust is.

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Hier nu al 5 weken elke 1,5 uur wakker in de nacht.. zou max 6 weken duren ...
Omg 5 weken 🥲🥲🥲. Dit is bij ons dag 5 en ik voel me weer net zo brak als toen die net geboren was en elke drie uur voeding nodig had. Echt zombie modus op werk 😬

5 maanden geleden

Reactie op Tuttebel93

Na bijna 4 weken met ups en heel veel downs lijkt het hier voorbij te zijn. ...
Zo leek het bij mij vorige week ook en heeft 4 nachten geduurd😓 nu weer elke nacht om de 1,5 uur😭😭😭

5 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Omg 5 weken 🥲🥲🥲. Dit is bij ons dag 5 en ik voel me weer net zo brak als ...
Ja ik ben ook echt he-le-maal gesloopt. Gelukkig pakt elke ochtend mijn man hem om 06:00 zodat ik nog 2 uurtjes kam slapen. En ik ga af en toe tegelijk met mijn zoontje om 19:30 naar bed om wat uren te maken.

5 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Ik schrok gewoon wakker vannacht van het geluid 😪. 3x verschoont vannacht ...
Oh man wat een ellende he? Ooit wordt het beter hahahah

5 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Horen meerdere poepluiers per dag ook bij sprong 4? Hij lijkt geen krampjes ...
Ik herken dit ook van mijn dochter.. 6 a 7 per dag, terwijl dit eerst 1 en soms 2 waren.. maar dit lijkt bij ons sinds een paar dagen minder te zijn ;)

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Zo leek het bij mij vorige week ook en heeft 4 nachten geduurd😓 nu weer el ...
Dan ben ik blij dat ik vanaf morgen 3 nachten weg ben met vriendinnen haha. Maar ik houd goede hoop. 😊

5 maanden geleden

Hier zitten we er geloof ik ook echt in, al een week zo vaak wakker in de nachten terwijl we net een periode hadden dat ze door begon te slapen. Ze slaapt nu tot een uur of 2 en begint dan te spoken... is vandaag 4 maanden😅

5 maanden geleden

Pff hier eindelijk een beetje verbetering na 6 weken (nu jinx ik het vast) 2 nachten waarbij hij 19:45 ging slapen, rond 00:15 en rond 03:15 kwam voor voeding maar tussendoor meteen weer sliep en om 07:00 wakker werd (voor ons zijn dit prima nachten 🤡)

5 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Ja ik ben ook echt he-le-maal gesloopt. Gelukkig pakt elke ochtend mijn man ...
Ik heb echt nu ook al zoooo'n zin om om 19 uur naar bed te gaan vanavond 🤣

5 maanden geleden

Wat ons heel erg helpt is juist niet te bewust bezig te zijn met sprongetjes en groeispurts etc. Vooropgesteld, het zal natuurlijk voor iedere ouder en ieder kindje anders zijn, dus dit geldt vast niet voor iedereen. Aan mezelf merk ik een (on)bewuste spanning als ik er teveel mee bezig ben, van oh, dit is een sprong, dit wordt voorlopig slecht slapen enz. En ik merk dat mijn zoontje (rond de 4 maanden) dan onrustiger is. Voorbeeld, de laatste dagen slaapt hij overdag moeilijk en kort (vast sprong 4 dacht ik gelijk, onrust bij mezelf van help, wordt vermoeiend etc.). Vandaag heb ik de knop weee omgezet, van niet mee bezig zijn, ben ik heel relax en leg ik me er bij neer dat ik weinig kan doen in huis enz., niet te veel plannen en ben ik extra alert op zijn wakkertijd. Gevolg, ik ben super ontspannen, gevolg, mijn zoontje gaat vandaag weer veel makkelijker slapen. Ik noem nu als voorbeeld vandaag, maar zo werkt het bij ons al vanaf het begin. Zodra ik de knop omzet en de dag per moment over me heen laat komen in plaats van met een gevoel van - hoelang gaat dit duren, ik ben moe, pleaaaaseee ga slapen - dan gaat het veel makkelijker. Klinkt super simpel, maar hier werkt het. En nee, ik heb er ook geen invloed op dat ons zoontje 's nachts vaker wakker is, maar hij meer ontspannen ik daarmee om ga, hoe sneller hij 's nachts weer verder slaapt. Hoe meer ik 's nachts gespannen ben en gefocust op, hij MOET slapen, hoe meer wakker hij lijkt te worden. Wie weet heeft iemand er wat aan, daarom wilde ik het toch even delen. :)

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Wie zit er nog meer in de regressie?
Ja 16 weken spookt in de nacht

5 maanden geleden

Reactie op Babyy01

Wat ons heel erg helpt is juist niet te bewust bezig te zijn met sprongetje ...
Ik merk juist als ik de sprongetjes in de gaten hou, dat ik een soort rust bij mezelf ervaar dat het slechte slapen, slechte drinken, veel bij je willen zijn te wijten is aan de sprong! En niet bijvoorbeeld dat het er aan ligt dat ze ziekjes is, of iets anders waardoor ze niet lekker in haar vel zit! Zo vind iedereen weer z’n weg in het moederschap en is iedereen weer anders 🧡

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ik merk juist als ik de sprongetjes in de gaten hou, dat ik een soort rust ...
Ja, ik snap het. Ons zoontje drinkt ook nooit minder/slechter van sprongetjes. Dus wij hebben die zorg dan ook niet zo snel dat hij ziekjes is denk ik. En hij is tijdens sprongetjes ook altijd wel heel vrolijk in de wakkertijd. Dus het verschilt ook per kindje inderdaad denk ik wat het beste werkt. Vandaar ook dat ik noemde dat het vast niet voor iedereen geldt. :) Maar ik kan me jouw beredenering ook goed voorstellen! Ik check ook altijd wel of het een sprongetje kan zijn, maar daarna laat ik het dan weer los zeg maar. :) Ik snap je gevoel. Leuk ook om al die verschillende benaderingen te lezen. :)

5 maanden geleden

De hazenslaapjes overdag zijn aangebroken. Zeg me a.u.b. dat het einde in zicht is 🤣

5 maanden geleden

Koorts/verhoging en heel erg huilerig kan dat bij sprong 4?