946 Reacties

6 maanden geleden

Hier is het ook begonnen, na het doorslapen van 22:00-7:00 naar elk half uur miepen en weer 30 min slapen weer miepen enz. Willen rollen meer spugen. Alleen maar huilen. Werd er gewoon onzeker. Hij is tussen door wel gewoon blij op momenten. Hij is nu 3 maandjes zaterdag maar loopt met veel al voor. Hoelang duurt zo’n sprong😅

6 maanden geleden

Reactie op MumOfTwo

Gaat het bij iemand am iets beter? I need hope .. ik zit met m'n handen in ...
Ik juich nog niet te hard…. Maar hier gaat het na 11 nachten dra-ma, nu weer 2 nachten goed/oude ritme. En ze is ook weer oké op de opvang, daar heeft ze een week bijna niet willen drinken 😅. Ik geloof dat ik zelf ook langzaam weer een beetje mens aan het worden ben. Duimen dat dit een stijgende lijn blijft.

6 maanden geleden

Ik vroeg me af of bij jullie deze sprong en regressie ook echt samenvalt met het kunnen rollen? Of als ze nog niet echt rollen of proberen te rollen, dan zit je er nog niet in? 🙊

6 maanden geleden

Reactie op Moowtje89

Ik vroeg me af of bij jullie deze sprong en regressie ook echt samenvalt me ...
Meestal kunnen ze dat tijdens of na de sprong☺️

6 maanden geleden

Reactie op MommytobeMHK

Meestal kunnen ze dat tijdens of na de sprong☺️
Aah dankje! Oke dan weten we een beetje wanneer we er echt in zitten. 🤗

6 maanden geleden

Dochtertje (14 weken) huilt zowel in de ochtend als wanneer de dag eindigt echt hysterisch overstuur. Ze is ontroostbaar en je ziet de paniek in haar ogen. Krijsen, voor soms wel een half uur lang. Savonds als we haar naar bed brengen slaapt ze direct nadat ze zo hard heeft gehuild. Kan dit sprong 4 zijn? Overdag slaapt ze wel oké. In de draagzak kan ze zo 2,5 uur achter elkaar slapen. In de wandelwagen zijn het wel hazenslaapjes.

6 maanden geleden

Rode wangen, maar geen koorts, en meer spugen. Soms een uur na een fles ineens een mondje terug. Die kleren gaan hard zo 😂. Ik dacht is die nou ziek aan het worden of is het sprong 4.. lastig wel hoor! En met het omrollen wat bij deze periode hoort... Kan hij dat zegmaar dan gewoon ineens? Mn zoontje is nu 15 weken, en wij doen regelmatig tummy time en omrollen maar dat is echt nog wel met hulp.. heb hem het nog niet zelf zien doen. En hoe werkt dat dan met slapen en omrollen? Is dat niet gevaarlijk ivm stikkings gevaar of zijn we die periode dan nu voorbij? Sprong 4 zou hier 7 mei op zn hoogste punt moeten zijn, maar we merken nu al dingen er van! Soms ook echt dat krijsen om niks.. en je ziet hem dan zo machteloos naar mij kijken, maarja ik kan ook niks kleintjes! Zou zoveel makkelijker zijn als ze gelijk kunnen praten vanaf de geboorte he 😬

6 maanden geleden

Dit boek heb ik al ruim 3 jaar gebruik m nu weer. Oei ik groei. Dacht maak even een foto van het onderwerp. Alles komt weer goed,het is even hard werken voor ons en vooral voor de kleintjes!

6 maanden geleden

Wij zitten ook sinds een paar dagen in de slaapregressie. Overdag is ze hangerig en zoekt ze veel contact. De dutjes zijn vaak maar 30 tot 45 minuten. In de avond naar bed gaan gaat wel goed, maar ze meldt zich wel in de nacht vaker. Soms is ze wakker aan het babbelen en soms is ze flink overstuur aan het huilen. Ik merk dat er over lezen me erg onzeker maakt. Vooral over dingen “die je niet moet doen” “geen associaties opbouwen” “oefenen met zelfstandig in slaap vallen”. In de artikelen online zal vast een kern van waarheid zitten, maar het is zo gemakkelijk opgeschreven. In de praktijk met een baby die flink overstuur is, ligt het toch allemaal anders. Ik probeer dan ook tegen mezelf te zeggen dat het goed komt en dat ik vooral mijn gevoel moet volgen. Maar ook dat is lastig. Toch dat schuldgevoel van ‘Doe ik het wel goed’ Mijn meisje heeft nu even wat meer steun nodig, dus die wil ik haar ook geven. En voor de rest, gaan we het wel zien.

6 maanden geleden

Reactie op Bcv

Dit boek heb ik al ruim 3 jaar gebruik m nu weer. Oei ik groei. Dacht maak ...
Dit bevestigd voor mij echt dat we in Sprong 4 zitten! Finley slaapt nog wel bij ons op de slaapkamer 's nachts en overdag in zijn eigen bed. Alleen wil ik hem ook naar zijn eigen kamertje hebben in de nacht... Hier wilde ik vanavond mee beginnen, maar wat denken jullie? Is dat te veel tijdens een sprong? Overdag slaapt hij goed in zijn bed en ik wil een duidelijke bedroutine aan gaan brengen. Ik denk ook namelijk dat hij minder goed slaapt in zijn co sleeper, omdat zijn armen soms tegen de zijkanten slaan en hij ons hoort 's avonds en 's nachts...

6 maanden geleden

Reactie op gigi8

Wij zitten ook sinds een paar dagen in de slaapregressie. Overdag is ze han ...
Ik begrijp je helemaal. Onze jongen sliep altijd heerlijk door waardoor de hoeveelheid flesjes overdag prima was. Nu hij snachts weer komt krijgt hij officieel teveel voeding in 24 uur. Hij is van zichzelf al wat steviger en wil hem niet overvoeden. Ik ben heel onzeker hierover. Hij wil ook geen speentje dus ook geen idee hoe ik hem verder weer in slaap kan krijgen. White noise helpt wel maar niet altijd. Ik laat het los en probeer erop te letten. Meer kan ik niet doen. Hopen dat het snel goedkomt. Tips altijd welkom😊

6 maanden geleden

Reactie op gigi8

Wij zitten ook sinds een paar dagen in de slaapregressie. Overdag is ze han ...
Zo herkenbaar. Ik heb me bij de eerste ook zo druk gemaakt door alle slaapcoaches etc. Hier nu ook de regressie + griep. Het gaat dubbelop en ook ik pak onze dochter gewoon lekker bij me. Verkeerde associaties lijkt me eerder wanneer we onze kindjes laten huilen, hoe onveilig voelt dat. En ook bij de oudste is het met veel troosten gewoon goed gekomen hahaha

6 maanden geleden

Ook mensen die het herkennen dat jullie kindje zo aan het krijsen is? Hier hazenslaapjes en compleet overstuur in haar slaap en wordt wakker en valt ook niet meer in slaap. De nachten waren al absoluut niet top, nu nog erger! Ook nog griep erbij dankzij haar grote broer, lekker dubbelop gaat het nu. Ze maakt wel nieuwe geluidjes en gooit haar beetjes in de lucht en probeer opzij te rollen maar lukt nog niet haha

6 maanden geleden

O en het hele dagritme volledig kwijt. We hadden best een lekker ritme qua tijden van voeden en slapen (met half uur speling), maar nu een puinhoop

6 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Ook mensen die het herkennen dat jullie kindje zo aan het krijsen is? Hier ...
Hier ook een hoor! Krijsen krijsen krijsen, valt moeilijk in slaap, slaapt een halfuurtje en daarna weer krijsen. Hij heeft ook vrolijke momenten waarbij hij ook nieuwe geluidjes maakt enz. En inderdaad, ritme is heeeelemaal ondersteboven. 😖😭

6 maanden geleden

Reactie op ssuu

Hier ook een hoor! Krijsen krijsen krijsen, valt moeilijk in slaap, slaapt ...
O dit is het preciessss! Zo dubbel, want grote broer en mijn man hebben beide ook last van de keel en zijn zieltjes net als opa en oma. Dus dat zal ook meespelen, zal dubbelop gaan nu. Ook nieuwe geluidjes inderdaad hahah

6 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Rode wangen, maar geen koorts, en meer spugen. Soms een uur na een fles ine ...
Dit is hier ook gaande, precies net zo! Grote broer, vader, opa en oma ziek dus ik dacht ook dat onze dochter ziek was. Ook rode wangen en meer spugen en veel krijsen. Maar ik merk ook nieuwe geluidjes en ze gooit haar beentjes in de lucht en probeert om te rollen op haar zij, maar dat lukt nog niet hoor hahah. Alleen met hulp wat jij ook zegt. 2 mei is ze 4 maanden. Ik herken dit heel ergm kan ook dubbelop gaan ziek en regressie/sprong

6 maanden geleden

Stomme vraag hoor, maar bestaat er een soort van piek met de sprong/slaap regressie? Welke dag enz?🫣

6 maanden geleden

Hier ook duidelijk sprongetje 4. Ze is enorm lastig. Laat haar constant horen en je kan haar maar moeilijk entertainen. Enorm vermoeiend. Maar ik vrees ook tandjes op komst. Ze heeft een temperatuur van bij 37 graden, wil het liefst op alles bijten, Krijst het uit als ze bv krijgt. Vreemd vind ik wel dat de melk soms door haar neus komt.

6 maanden geleden

Hier al een poos onrust. Ze maakt nog geen tekenen van rollen, betekent dit dat we er nog lang in zitten? Kortom; als je baby rolt is de regressie dan ook klaar?😂