659 Reacties

één jaar geleden

Ook even klagen hoor. Waarom blijven mensen die weten dat ik pijn heb, slecht slaap en niet mobiel ben een beroep op me doen? En als ik nee zeg blijven doordrammen en proberen van hun probleem mijn probleem te maken. Welke letter snap je nou niet?! De N of de EE?! Laat me gewoon met rust en ga iemand anders lastig vallen met je gedoe. Klaagmodus uit.

één jaar geleden

Ook even klagen hoor. Waarom blijven mensen die weten dat ik pijn heb, slec ...
ik heb daar dus geen last van want mensen weten dat mijn nee dus geen ja meer wordt 😅 maar wel vervelend. Grenzen stellen hoor ;) want gaat helaas nog meer gebeuren als je straks een tijdje thuis bent met verlof 😇

één jaar geleden

Ook even klagen hoor. Waarom blijven mensen die weten dat ik pijn heb, slec ...
Ohhhh dit is zo herkenbaar alsof je je voor je plezier zo voelt

één jaar geleden

Oke de communicatie van mijn verloskundigenpraktijk is redelijk slecht waardoor ik nu geen idee heb wat er aan de hand is. Drie weken geleden werd tijdens een afspraak gezegd dat 2 van de 4 VK's daar gestopt waren, en gisteren zie ik op insta dat nummer 3 haar vertrek per direct aankondigde. Zijn ze echt van 4 naar 1 verloskundige gegaan? Maar die kan toch nooit in haar uppie alle bevallingen doen? Of zal ze straks bij mijn bevalling ook constant de telefoon moeten aannemen of wegmoeten omdat ze de gewone spreekuur/controles moet doen? Morgen even achteraan bellen maar voor nu (39+1) alles behalve geruststellend 😥

één jaar geleden

Reactie op Es_92

Oke de communicatie van mijn verloskundigenpraktijk is redelijk slecht waar ...
Ik ga er van uit dat ze dan eerder samen werkt met andere verloskundige want met een bevalling moet je volle focus hebben lijkt me

één jaar geleden

Familie, die niet snapt dat we bepaalde dingen niet willen of anders doen. Nee, ik wil niet dat je aan mn buik zit. Nee, we willen de eerste tijd na de geboorte geen bezoek (nee, ook geen ouders en ook niet voor even). Ja, ik wil mn baby graag terug als tie huilt. Echt zucht, ik snap dat ze het "vroeger" allemaal anders deden, maar dingen veranderen.

één jaar geleden

Reactie op AnnaSuus

Familie, die niet snapt dat we bepaalde dingen niet willen of anders doen. ...
Herkenbaar. Ik vind de meningen van familie leden zo vervelend. Laat mij gewoon met rust 😂 ik ben bang dat het straks alleen nog maar erger wordt. Kijk daar best wel tegen op.

één jaar geleden

Oh god. Hier maak ik me ook zo druk om! Mijn schoonmoeder zegt iedere keer dat ze met volle spanning wacht (eerste kleinkind nl.), maar ben gewoon enorm bang dat ze onnodige en ongevraagde mening gaat geven over dingen die ik niet op die manier wil doen… Waarschijnlijk is het goed bedoeld, maar toch ik dit irritant vinden 😅 Of dat ze meteen eerste dag al uuuuren blijft zitten bij ons. Dan moet ik uit respect haar als ‘gast’ behandelen en kan natuurlijk niet zomaar haar alleen in de woonkamer laten (weet niet wat ze hiervan gaat vinden). Ik wil het liefst wennen aan mijn ‘nieuwe’ gezinssituatie waar ik recht op heb lijkt me. Als ik ook nog eens rekening met haar moet houden, kan ik toch niet genieten/focussen op mijn baby 😩 Moet er zelf nog aan wennen lijkt me. En dan hebben we het niet eens over hoe mijn bevalling gaat verlopen.. Misschien heb ik gewoon meer rust nodig (vanwege bijv. een hechting). Al met al: ik krijg nachtmerries hierdoor 😂

één jaar geleden

Reactie op vanille_a

Oh god. Hier maak ik me ook zo druk om! Mijn schoonmoeder zegt iedere keer ...
Dit herken ik wel hoor... Mijn schoonmoeder bedoelt het ook allemaal goed, maar ik ben inderdaad ook bang dat ik vooral van haar ongevraagde adviezen en meningen zal krijgen. Mijn moeder weet dat ze dit bij mij niet hoeft te doen, maar mijn schoonmoeder... ik ben 23 januari uitgerekend en ze vertelde de vorige keer al dat ze eigenlijk plannen had op 3 en 4 februari, maar dat ze die heeft afgezegd zodat ze ons eventueel kan helpen. Wie heeft gezegd dat ik je hulp op die dagen uberhaupt nodig heb of wil? 😅 Van mij had ze die plannen namelijk echt niet af hoeven zeggen...

één jaar geleden

Reactie op ZoeManka

Herkenbaar. Ik vind de meningen van familie leden zo vervelend. Laat mij ge ...
Je wordt enkel beter in je grenzen aangeven als je mama bent omdat je voor je kind opkomt. Wij hebben de regel; op de dag van de keizersnede is niemand welkom, die is voor ons. Dag erna is familie en close vrienden welkom in het ziekenhuis, de rest kan een afspraak maken thuis. Maar ik vond het heerlijk om in de kraamtijd aanspraak te hebben. Wil je tijd als gezin, gewoon op het kaartje zetten. Maar bedenk wel dat deze mensen ook fijn kunnen zijn om te helpen in die kraamtijd. Mijn papa’s vrouw deed voor mij de was bij de eerste

één jaar geleden

Reactie op vanille_a

Oh, ik word hier helemaal kriebelig van! Wat vervelend zeg! Wat betreft het bezoek: bespreek dit met je partner en ook met de kraamzorg straks. Dan kunnen zij tegen je schoonmoeder zeggen dat jullie bijvoorbeeld pas na een paar dagen (kort!) bezoek ontvangen of haar eruit bonjouren wanneer ze al te lang op visite is. Dan hoef jij je daar niet druk om te maken. Ik snap trouwens heel goed dat je schoonmoeder graag haar kleinkind wil zien en dat ze ook super trots is enzo, maar als het goed is kan ze hierna nog jaren genieten van haar kleinkind. Het gaat nu even niet om haar, maar om jullie nieuwe gezin waar jullie logischerwijs aan moeten wennen! Dat heeft ze maar te accepteren vind ik 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op vanille_a

Zo herkenbaar, die van mij was al toen ik nog maar net zwanger was aan het zeggen hoe ze het wel kort zou houden en wat we wel en niet allemaal mochten doen qua opvoeding. Laats was ze hier en zei ze gwn ik wil het eerste geboorte pakje hebben .. Nu begint ze dat ze mijn strijk wel doet( die doe ik normaal naar een alleenstaande moeder die het niet zo breed heeft zodat ze een extra centje heeft ) en dat ze dat wel bij mijn thuis komt doen zodat ze wat wilt genieten. Hèb haar dan ook verteld dat ik deze naar iemand breng die het niet breed heeft en dat boeide haar niet. Al twee maand vr men uitgerekende datum zeggen da ze zo snel mogelijk in het ziekenhuis wilt zijn voor een foto met de baby voor op fb.. En nog tientallen dingen in men zwangerschap zoals dit, krijg er de kriebels van. Ben achter zes dagen uitgerekend en heb al enorm veel zenuwen en stress voor wat gaat komen.. Succes meid

één jaar geleden

Reactie op Mommy to bee/

Zo herkenbaar, die van mij was al toen ik nog maar net zwanger was aan het ...
Jullie kind ;) jullie grenzen. Meteen duidelijk aangeven is echt het beste. Misschien niet fijn voor schoonmoeder maar als je ze een vinger geeft, dan nemen ze vaak je hand.

één jaar geleden

Reactie op Yunalessica1984

Je wordt enkel beter in je grenzen aangeven als je mama bent omdat je voor ...
Wat fijn dat je je grenzen hebt aangegeven! Probleem is dat ik tot heden niet echt hulp heb gezien van mijn schoonmoeder. Zij is daar erg passief in. Ze biedt het soms aan (toen ik bijv. enorm ziek was), maar er komt weinig van. Dus lijkt meer om het maar gezegd te hebben. Ben bang dat ze dan dus wel uuuren aanwezig is, maar ik niks aan d’r heb behalve dat ik rekening moet houden om met haar te blijven zitten (bij ons is het een taboe als je je schoonmoeder bepaalde aandacht niet geeft😂). Het blijft ook mijn man’s moeder.. Ik hoop dat ik dat als mama ook kan (grenzen keihard aangeven als ik merk dat ik me aan iets of iemand stoor).

één jaar geleden

Even klagen over mijn man, die heel lief is, maar niet met geld om kan gaan. En vandaag dus weer de zoveelste deurwaarder aan de deur… Voelt lekker veilig met een baby op komst. Wat een zak hooi is het soms.

één jaar geleden

Reactie op BrattBratt

Even klagen over mijn man, die heel lief is, maar niet met geld om kan gaan ...
Ah wat balen! Dat soort hoofdpijn zit je nu niet op te wachten nee. Hoop dat het qua kosten mee gaat vallen voor je.

één jaar geleden

Even klagen over m'n schoonzusjes.. Onze jongste is met 38+3 via inleiding geboren. Maar met dag 4 merkten we voor de zoveelste keer dat hij zich verslikt en dan ook stopt met ademen. De kraamverzorgster had eerder gezegd dat het kon komen omdat hij misschien vruchtwater had ingeslikt en daardoor misselijk was. Maar ik vond het eng en stuurde in de app groep of iemand een co-sleeper voor mij te leen had, mijn andere kinderen sliepen altijd vanaf dag 1 in hun eigen kamer en heb dus zelf nooit een co sleeper aangeschaft. Mijn schoonzusjes waren toevallig bij elkaar en bij het zien van mijn berichtje hebben ze meteen een co sleeper besteld en dit via een appje aan mij doorgegeven. (Mind you dit was op 24 december). En mijn eerste reactie was; waarom overleggen ze niet, bestellen kan ik zelf ook wel, ik heb er NU 1 nodig en niet over evt een week (met al die feestdagen ertussen). Diezelfde avond is ons zoontje opgenomen op de neonatologie vanwege deze klachten. Ik heb de 2e dag van zijn opname met een van mijn schoonzusjes gesproken en vertelde haar eerlijk wat mijn eerste reactie was. Zij heeft toen met oud en nieuw bij mijn man lopen klagen dat zij mijn reactie niet leuk vond. Ze is zelf een psycholoog maar ik vond dat ze nu een gebrek aan inlevingsvermogen en empathie had. Terwijl ik zit te stressen over een kindje van 4 dagen oud(!!!) wat geen adem haalt moet ik rekening houden met hun? Ik vind het heel aardig dat ze meteen eentje hebben besteld maar had eerst even overlegd. Of zit ik heel verkeerd en zie ik dat zelf niet? Is mijn reactie op dat moment begrijpelijk of overdrijf ik nou heel erg..

één jaar geleden

Oh en daarnaast het ziekenhuis 🤦‍♀️ Toen ik belde voor onze zoon moest er even overlegd worden of hij wel naar het ziekenhuis mocht komen omdat hij nog geen BSN had. Een baby van 4 dagen wat stopt met ademen?? Waar hebben we het over..

één jaar geleden

Reactie op Esma55

Even klagen over m'n schoonzusjes.. Onze jongste is met 38+3 via inleiding ...
Ik snap je reactie, maar denk dat het uit een goed hart kwam, maar handig was het niet. Hopelijk valt het mee en is je zoontje snel weer terug bij jullie.

één jaar geleden

Reactie op vanille_a

Wat fijn dat je je grenzen hebt aangegeven! Probleem is dat ik tot heden n ...
Het geeft je zoveel meer rust en tijd voor je kindje als je je niet druk hoeft te maken om anderen. Het belangrijkste is je gezin. Mijn man geeft gelukkig ook goed de grenzen aan bij zijn moeder, want mijn man is enig kind en zijn vader helaas overleden. Dus haar kleinkinderen zijn haar wereld. Maar wij bepalen de regels.