659 Reacties
één jaar geleden
Mijn man en ik hebben een kleine van 1.5 en we zijn net verhuisd. Ik ben 12 weken zwanger en hormonaal. Ik ben even helemaal klaar met mijn man en zijn vreselijk luie houding. Alles duurt altijd een eeuwigheid voordat hij eens een keer iets oppakt. Ik heb letterlijk álles uitgepakt in het nieuwe huis. Na mijn fulltime baan ben ik meteen weer bezig. En hij zit maar te gamen. Vandaag zo ruzie gehad dat hij zelfs zei dat hij bij me weg zou gaan. Ik vind dat we een goede relatie hebben, maar sinds onze eerste is geboren voelt het alsof zoveel meer op mij aankomt en ik begin steeds meer afgeknapt te raken op zijn luie houding. Ik wil absoluut niet scheiden, maar ik merk steeds meer dat ik op deze manier ook niet door wil.
één jaar geleden
Reactie op Lydia01
Al het haar groeit zo ontzettend snel!
Normaal moest ik 1x per week, in uit ...
Ik gebruik zo’n epilator en dat werkt echt super! Doet wel zeer 😩 benen is nog wel te handelen maar bikini lijn…. Oeeeiiiiiii! Erg pijnlijk. Maar moet wel zeggen dat het haar dan ook heel erg lang weg blijft. Minimaal 1 maand bij mij en ideaal voor de zomertijd.
één jaar geleden
Reactie op Bébé
Mijn man en ik hebben een kleine van 1.5 en we zijn net verhuisd. Ik ben 12 ...
Oh Bébé, wat vind ik dit klote voor je. Ik heb het hier heel vaak met vriendinnen over: óf het overgrote deel komt op jouw schouders terecht óf de ander helpt maar uiteindelijk draag jij de mentale last (boodschappenlijst maken, vragen of hij x of y wil doen, herinneren dat hij dit weekend x of y zou doen, etc.). Dat is zó frustrerend en niet oké. Mocht je (naast het van je af typen) behoefte hebben aan advies dan doorlezen en anders vooral niet en vooral verder klagen als je daar behoefte aan hebt.
Mijn advies zou zijn om er op een moment dat het helemaal niet speelt (dus niet al nadat jullie zijn afgekoeld, maar echt een paar dagen later) aan te geven dat je behoefte hebt om te praten, wanneer heeft hij daar ruimte voor. Dan aangeven wat het met jou doet dat het voelt alsof alles op jou terecht komt (evt met 1 of 2 voorbeelden zoals het huis uitpakken). Probeer hierin echt bij jezelf te blijven, geen verwijten maken: “Toen ik thuiskwam en er nog helemaal niets uitgepakt was, voelde het voor mij alsof je mij of onze relatie helemaal niet belangrijk vind.” Ook ruimte maken om te checken of hij zich erin herkent. Misschien voelt het voor hem alsof hij al heel veel doet omdat hij de financiën bijhoudt of de auto naar garage brengt oid. Als je het in je hebt kun je daar waardering voor uitspreken maar aangeven dat het voor jou nog steeds scheef voelt en dat je echt (zeker met de zwangerschap maar ook los daarvan) meer hulp nodig heeft, want het begint z’n tol te eisen. Je kunt erop terugkomen dat hij dreigde met een scheiding en dat je dat absoluut niet wilt maar dat je wel merkt dat het je opbreekt. En dan afspreken om even de tijd te nemen om er allebei over na te denken en er een paar dagen later op terug te komen.
Kleine kanttekening: je noemt gamen. In m’n werk (psycholoog) zie ik dat best veel mensen gamen gebruiken om nare gevoelens tijdelijk uit te zetten. Bijv als ze zich overweldigd voelen, gestrest, somber etc. Als hij echt overmatig veel gamet kun je dat ook in het gesprek noemen, dat je weet dat het iets is waardoor hij ontspant en hoe belangrijk dat is, maar dat je je er ook zorgen over begint te maken. Hoop dat je hier iets aan hebt. En verder: sterkte! Dit is gewoon kut.
één jaar geleden
Ah ja lekker, even klagen. Wij hebben een dochter van bijna 3. Ze is geweldig en ik houd zielsveel van haar. Maarrrr .. de laatste tijd zit ze echt aan me vast geplakt terwijl ik dat nu echt niet kan hebben met die vermoeidheid en misselijkheid. 🙃 Ze eet ook altijd alles wat ik eet wat normaal geen probleem is, maar nu ik de hele dag zo misselijk ben en maar weinig dingen kan eten zonder boven de wc te hangen voelt het echt alsof z'n m'n eten steelt. 😅 Dat eerste trimester is echt de hel op aarde. 🥲
één jaar geleden
Reactie op fienss
Oh Bébé, wat vind ik dit klote voor je. Ik heb het hier heel vaak met vrien ...
Wat een lieve en fijne reactie Fienss! Ja ik maak me ook zorgen dat hij niet helemaal happy is met hoe zijn leven er nu uit ziet. Ik heb al wel met hem gepraat hierover op een rustige en serieuze manier. Hij zegt ook dat hij de baby-fase niks vindt en hij geeft ook vaak toe dat hij weet dat hij lui(er) is en meer kan doen. Hij houdt heel veel van onze dochter en hij doet ook wel wat. Soms leeft ie weer even op, maar het kakt snel weer in. Ik heb hem ook vaker gevraagd of hij wel gelukkig is zo, of hij misschien niet een keer met een psycholoog moet praten. Maar ik vind het te ver gaan als ík de afspraak maak voor hem. Dit is iets wat uit hem zelf moet komen. Echt lastig soms, want ik wil echt dat hij gelukkig is en hem de ruimte geven, maar ik wil mezelf ook niet tekort doen en alles maar blijven oppakken!
één jaar geleden
Ik moet sinds 2 weken direct overgeven als ik in 1 keer 'te veel' drink. En te veel is een half glas water in een paar slokken opdrinken. Ik wil graag aan mn vocht komen, maar dat lukt dus alleen als ik de hele dag door 'onthoud' om steeds een slokje te drinken.
Het gaat vast weer over, maar nu even doodvermoeiend :)
één jaar geleden
Reactie op Es_92
Ik moet sinds 2 weken direct overgeven als ik in 1 keer 'te veel' drink. En ...
Hier helpt sinaasappelsap! En dan specifiek die uit concentraat hahah dus Coolbest of Appelsientje pakken… en het liefst ijskoud met veel ijs en een geperste citroen erin 🤣 k kreeg de tip om sap dingen te drinken bij HG omdat het minder “op de maag” ligt! Weet niet of je het geprobeerd hebt maar wilde het delen!🍀 sterkte 🫶🏼
één jaar geleden
Oh en sprite met appel troebel en citroen(ja ik ben al even aan het experimenteren) beide zijn op andere momenten goed te doen🤭 en die sinaasappelsap vind ik ook heeel fijn als ik 50/50 gewone doe en bloedsinasappel of grapefruit! Zou me niet te druk maken om echt water op dit punt (is mij verteld) want met braken ervan verlies je meer vocht dan dat je t krijgt dan 😭🤭
één jaar geleden
Al drie dagen koppijn en zwakjes … gisterenavond voelde ik me gewoon echt zo duizelig … ik wil terug naar Griekenland 😭😂
één jaar geleden
Ik heb echt vreselijke jeuk!! Allemaal plekjes op m’n lijf en ik weet dat ik niet moet krabben maar de jeuk is echt heel irritant! En ik vergeet de hele tijd de huisarts te bellen 😅