24 Reacties

één maand geleden

Nou, m'n dochter slaapt tegenwoordig niet meer voor 23u. Dus geen tips helaas. 🥹

één maand geleden

Wij zijn ook nog bezig haha.... Al vanaf begin ander ritme gehad. Toen altijd pas rond 0100 diepe slaap. Langzaam kregen we dat geschoven naar 19.30... heel fijn! Toen was hij een week ziek en sindsdien is het elke avond anders maar vooral laat. Geen tips. Alleen misschien niet druk maken. Je kunt het niet afdwingen.

één maand geleden

Reactie op Ann9319

Wij zijn ook nog bezig haha.... Al vanaf begin ander ritme gehad. Toen alti ...
Dat niet druk om maken probeer ik echt, maar het is lastig al je er elke avond meer dan een uur mee bezig bent om haar telkens in slaap te proberen krijgen en dat het dan na een paar minuten weer mislukt 🥹 zucht

één maand geleden

ons zoontje is ook bijna 6,5 maand en hij slaapt van 19:30 - 6/7:00 uur Dit is ons schema, misschien heb je er iets aan. 7:30 uur fles 210 cc Hierna slapen van 8:30 uur tot 9:30 uur 10:00 uur fruithapje 11:00 uur broodje en hierna nog flesje 180. Daarna slapen van 12:00 tot 14-15:00 uur. Daarna flesje 180 cc afh hoelaat hij wakker wordt kijk ik of hij rond 16/16:30 uur nog even te bed moet. Rond 17:00 uur groentehapje Rond 18:45 uur fles 210 cc en daarna lekker naar bed 🙂 Tijdens het slapen gebruiken wij white noise apparaatje, dit staat zachtjes aan. En het is de ‘kunst’ om je kindje precies op de juiste momenten op bed te liggen, zodra ons zoontje gaat gapen hup lekker naar bedje. Wij hebben een heerlijk, vrolijk kindje wat het super goed doet en tevreden is 💙

één maand geleden

Reactie op sissy123

Dat niet druk om maken probeer ik echt, maar het is lastig al je er elke av ...
Dat is frustrerend he? Ik zeg het wel makkelijk, maar ook een beetje tegen mezelf eigenlijk. Want hier is het precies dat waar we tegenaan lopen. En iedereen om ons heen heeft allerlei adviezen. Maar het werkt allemaal niet. Hoop dat het straks ineens betrr gaat. Wij gaan komende week naar een osteopaat. Kijken of dat wat uithaalt.

één maand geleden

Reactie op Ann9319

Dat is frustrerend he? Ik zeg het wel makkelijk, maar ook een beetje tegen ...
Ja, ik zeg het ook vaak tegen mezelf🙈. Ik moet ze vaak gewoon weer meenemen naar beneden, voor mijn eigen goed ook. Heb nog een zoontje ook en het voelt vaak alsof mijn hele avond enkel bestaat uit kinderen naar bed brengen 🥲

één maand geleden

Reactie op AmberrOliviaa

Nou, m'n dochter slaapt tegenwoordig niet meer voor 23u. Dus geen tips hela ...
De laatste 2 nachten ook na 23u 😫 maar het is ook te warm op de kamer. Heel lastig…

één maand geleden

Hier ook! Alle dutjes overdag gaan super en ze slaapt supersnel. Maar in de avond duurt het soms uren en gaat ze uiteindelijk pas rond 22.00/23.00 de nacht in 😱

één maand geleden

Reactie op LTRO

Hier ook! Alle dutjes overdag gaan super en ze slaapt supersnel. Maar in de ...
Identiek hetzelfde hier 😢 en jammer genoeg slaapt ze dan ook niet door. Mama is moe 🫠🫠

één maand geleden

Misschien een kleine groeispurt. Hier ook wel eens met de oudste en extra nabijheid en sabbelen/drinken aan de borst hielp dan. Met de jongste neem ik dit al mee in het ritme: naar boven, verschonen, pyjama en slaapzak aan en dan lekker knuffelen en borstvoeding. De ene keer is het een uurtje, soms 30 minuten, maar meestal 1,5 uur. Het hoort erbij en gaat vanzelf over. Ook onze oudste zoekt nog veel nabijheid bij het naar bed gaan.

één maand geleden

Mijn dochtertje gaat ook pas om 22.00/22.30 uur echt de nacht in. We brengen haar net als haar broer om 20.00 uur naar bed, ze wordt dan alleen na 30 min/45 min weer wakker. Dan halen we haar weer naar beneden en gaat ze naar bed wanneer wij gaan. Ik vind het jammer dat we onze avonden nog niet terug hebben, maat het zal vast ooit wel beter gaan.... Misschien helpt het als je een poosje naast haar bedje blijft zitten, tot dat ze wat dieper in slaap is?

één maand geleden

Tot hoe laat doe je het laatste dutje? Wakkertijd is rond deze leeftijd niet meer leidend en sommige kids kunnen vanaf middag dutje wakker zijn tot bedtijd? Misschien is ze niet moe genoeg voor bedtijd? 😘 wij zijn op dit moment op vakantie en daardoor is het ritme wat opgeschoven waardoor ze ‘‘s avonds later naar bed gaat en ‘s ochtends later wakker is, hier kan ze ook ineens langer wakker zijn savonds 😘

één maand geleden

Reactie op sissy123

Dat niet druk om maken probeer ik echt, maar het is lastig al je er elke av ...
Pittig hè! Hier net zo hoor, we zien elke keer ook een beetje tegen de avond op omdat we soms uren bezig zijn. Tussendoor stoppen we ook wel met proberen en gaan we even met hem knuffelen om hem uit de frustratie te halen. Maar het is heel vermoeiend soms 😘 Voorheen konden we hem rond 19:00 naar bed brengen zonder al teveel moeite, nu is het vaak tussen 21:00 en 22:00 dat slaapt. En laatst zelfs een paar dagen pas tussen 23:00 en 00:00, wat we ook deden, niets werkte.. 😳 wiegen, draagzak, wandelen, rijden.. daarom voelt 21:00 soms al als een stap in de goede richting 😅 dus het wordt uiteindelijk ook wel weer beter denk ik! Maar zitten al drie weken in deze fase

één maand geleden

Reactie op sissy123

Identiek hetzelfde hier 😢 en jammer genoeg slaapt ze dan ook niet door. Ma ...
Oh zo herkenbaar! Ik ben vandaag ook nog eens aangestoken met een virus van de opvang en ik wil gewoon slapen. Maar mijn dochtertje ligt nu al een uur naast mij in de cosleeper te kletsen en wil nog lang niet slapen 🫠

één maand geleden

Ja hier ook precies hetzelfde, eerst sliep hij altijd van 19:00 tot 07:00 en sinds dat hij ongeveer 5,5 maanden is, brengen wij om hem om 19:00 naar bed en word hij alweer om 19:30 wakker en slaapt hij pas rond 22:00. En word vaak om 06:00 alweer wakker. Hij is nu 6,5 maanden.

één maand geleden

Reactie op D T

Ja hier ook precies hetzelfde, eerst sliep hij altijd van 19:00 tot 07:00 e ...
Ik heb toevallig net gelezen dat dit kan komen doordat je kindje niet moe genoeg is? 🤷🏻‍♀️ toevallig heeft slaaptipsvoorbaby’s hier net een verhaal over gepost!

één maand geleden

Wij hadden precies hetzelfde! We hebben nu het late middagslaapje laten vervallen en ineens sliep ze gisteravond om 19.30 😴

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Ik heb toevallig net gelezen dat dit kan komen doordat je kindje niet moe g ...
Ik heb net even gekeken op Instagram, ik ga proberen om het late middagslaapje te laten vallen. Hopelijk werkt het 😁

één maand geleden

Onze zoon sliep vandaag pas om.23:15. Ik ben kapot en ik mag morge weer lekker tussen de babys werken #hetiseenfase pffff😂

één maand geleden

Reactie op Caroline1999

Onze zoon sliep vandaag pas om.23:15. Ik ben kapot en ik mag morge weer lek ...
En vannacht sliep hij vanaf 21:00 tot 06:00 😂 echt wat een mannetje😂❤️