37 Reacties
21 dagen geleden
Jou lichaam jou keuze… als jij alleen je moeder en je man wilt dan zijn hun er punt jij moet bevallen en moet je vooral op je gemakt voelen! Doe waar jij je fijn bij voelt en doe het niet voor een ander
21 dagen geleden
Doen wat jij wil! Jouw lichaam, jouw keuze
Hier alleen mijn man erbij
21 dagen geleden
Naar mijn mening bepaal jij zelf wie je aanwezig wil hebben bij je bevalling om je te steunen. Een bevalling is een intense ervaring waarin de moeder erg kwetsbaar is. Je moet je zo goed mogelijk kunnen ontspannen, dat lukt het best met de mensen om je heen waar je je prettig bij voelt en gesteund door voelt.
Als dit niet je schoonmoeder is, zou ik haar niet bij de bevalling aanwezig laten zijn. Ik vind dat zij dan kan wachten op jullie telefoontje om langs te komen, wanneer jij daar aan toe bent. Als zij daar moeite mee heeft is dat een emotie waar zij zelf wat mee moet...
21 dagen geleden
Jouw lichaam en jouw keuze! Elke stress en trigger van spanning gaat ten koste van een fijne bevalling en levert jou meer pijn op; ontspanning = fijnere bevallingservaring.
Als schoonmoeder jou stress oplevert is ze pas welkom wanneer jij haar belt, dat mag ook gewoon éen of meer dagen ná de bevalling zijn.
Hier alleen m'n partner erbij, lekker samen een bubbel is de hoop
21 dagen geleden
Ik sluit me volledig aan bij wat er al gezegd is.
En ik zou mijn man vragen om deze grens heel helder aan te geven en bewaken bij zijn moeder, zodat jij er geen energie meer aan kwijt bent.
21 dagen geleden
Al was jouw schoonmoeder er wél de hele zwangerschap voor je geweest op alle mogelijke manieren, als jij je het meest op je gemak voelt als zij er niet bij is, dan is dat jouw keuze en heeft ze dit te respecteren.
Eens met dat dit overigens een taak van je man is.
Jij bepaalt wie erbij aanwezig zijn!
21 dagen geleden
Reactie op dromerige_dromer
Ik sluit me volledig aan bij wat er al gezegd is.
En ik zou mijn man vrage ...
Je hebt helemaal gelijk want t stoort me t meest dat ik hier energie aan kwijt raak terwijl ik belangrijkere dingen heb om aan te denken, dankjewel!
21 dagen geleden
Zeker jouw keuze! Jij bent de gene die dalijk gaat bevallen.
Ik ben daar in mijn eigen situatie ook heel duidelijk in naar mijn partner. Zijn ouders wilde in het begin dat we het kindje weg lieten halen (want carrière maken bla bla bla). Uiteindelijk steunen ze ons gelukkig wel, maar mijn schoonmoeder gaat zeker niet bij de bevalling zijn. Mijn partner, moeder en tante zijn erbij. Mijn moeder puur voor steun en mijn tante gaat geboorte foto’s maken.
Ik wil ook niet dat andere mensen worden ingelicht dat mijn weeën begonnen zijn, ze horen het wel wanneer ons zoontje geboren is en het goed gaat met hem en mij.
Ik wil gewoon in alle rust kunnen bevallen, zonder dat mijn vriend constant updates moet versturen of iets. Maar hier denkt iedereen anders over en het is ook iedereen z’n eigen keuze. Dus doe zeker waar JIJ je goed bij voelt! Jij ligt daar hard te werken ten slotte 😘
21 dagen geleden
Om energieverspilling te voorkomen wil ik alleen mijn partner bij de bevalling hebben en melden wij de geboorte ook pas 1 dag later aan de familie.
21 dagen geleden
Reactie op Linssen
Zeker jouw keuze! Jij bent de gene die dalijk gaat bevallen.
Ik ben daar i ...
Wow wat erg dat ze dat in het begin wilde. Wanneer ben je van plan je schoonmoeder in te lichten?
21 dagen geleden
Hier alleen partner er bij, eerste kindje. Onze hond gaat naar zijn ouders, die zullen dus op de hoogte zijn van het begin van de bevalling. Hun zeggen ook tegen niemand iets!
De rest laten we het wel weten als de baby geboren is, eerste drie dagen willen wij ook geen bezoek. Heb er eigenlijk lak aan of iemand dat bevalt of niet, moet hun leven en regels toch ook respecteren en tenslotte ik ben degene die bevalt en zelf wel bepaal hoe ik me voel 🤷♀️😂
21 dagen geleden
Enkel papa is erbij hier...
Ik snap heel goed dat je je mama erbij wilt hebben. Weet niet wat het is maar schoonmoeders worden zo vervelend tijdens zwangerschap... ik kan die van mij ook echt even niet handelen.
Jouw keuze. Jouw bevalling, daar heeft niemand wat over te zeggen. Wat mensen ook vinden of denken, het is jouw ervaring.
En zeker die respectloze manier van vragen zou ik aankaarten. Belachelijk haha. Ik word daar gewoon boos van.
Bij ons krijgen ze het pas te weten als ik het wil. Ik wil eerst mijn eigen ouders zien en dan pas m'n schoonfamilie 😀
21 dagen geleden
Reactie op Anano12
Enkel papa is erbij hier...
Ik snap heel goed dat je je mama erbij wilt heb ...
Ja ik snap het ook echt niet met schoonmoeders. Mijn moeder herkende het vanwege d'r eigen schoonmoeder en stelde me gerust dat ze ervoor zou zorgen dat m'n schoonmoeder het pas zou weten wanneer ik het wil en dat ik eigenlijk idd schijt aan moet hebben. Gelukkig staat m'n man er zelf ook achter dat ik het niet gelijk wil doorgeven aan zijn familie als ik ga bevallen. Ben nu wel echt opgelucht.
17 dagen geleden
Alleen m’n man is erbij en na de bevalling mijn eigen ouders ivm onze oudste die daar is tijdens de bevalling. 1e week zit ik niet op m’n schoonfamilie te wachten, met alle respect. Ik wil dan gewoon alleen met m’n gezin zijn, zo veel mogelijk. En ja dan vind ik m’n eigen ouders toch echt anders dan die van mijn man. Heel vervelend maar mijn lijf, mijn keus. Overigens is mijn man daar nog strikter in als ik denk ik 😅 die zit er ook niet op te wachten.
Dus ik denk dat je best mag zeggen dat je dat niet wilt. En ja, dan stoot je haar voor het hoofd, maar de relatie zal er niet op vooruit gaan als zij zich opdringt en jij het toelaat met een naar gevoel.
17 dagen geleden
Hier alleen man aanwezig. Mijn moeder wil ook heel graag aanwezig zijn maar ik voel die behoefte totaal niet. En de eerste dag(en) wil ik met mijn man en onze dochter zijn zodat ook zij rustig kan wennen aan de gezinsverandering. Wil niet dat onze dochter zich achtergesteld voelt omdat er allemaal visite bovenop de newborn duikt. Wij hebben besloten pas enkele dagen later het nieuws te delen dat hij geboren is. We lichten hier niemand over in behalve de oppas van onze dochter. Geen zin om discussies aan te gaan het is mijn keus.
Trek je niks aan van wat een ander wil dat levert alleen maar onnodig stress op lekker doen wat jij wil het is jou lichaam en bevalling die doe je maar 1x . Je wilt geen spijt achteraf dat je aan een andermans wensen hebt voldaan ipv je eigen.