37 Reacties

17 dagen geleden

Hier alleen mijn partner. Mijn schoonmoeder is er als het goed is rond de bevalling bij, maar niet bij de bevalling zelf. Ze logeert bij ons om op onze dochter te passen als wij naar het ziekenhuis moeten en wat te ondersteunen in de kraamperiode. Vorige keer was ze er ook in de kraamperiode. Nou is de band die ik heb met haar goed, ze doet lekker haar ding en helpt waar nodig. Geen poespas. Als dat niet zo was geweest hadden we denk ik een andere oplossing gezocht 😅

17 dagen geleden

Alleen mijn partner en moeder zullen aanwezig zijn bij de bevalling, ik heb een fantastische band met mijn schoonouders dus die zijn wel gelijk welkom daarna🩷

17 dagen geleden

Mijn partner, kids en schoonmoeder. Ik heb een hele fijne band met mijn schoonmoeder en wil haar er juist bij hebben.

17 dagen geleden

Ik ga alleen. Vorige bevalling was te druk zonder mijn toestemming trauma aan over gehouden..

17 dagen geleden

Reactie op Eylin 🌸

Ik ga alleen. Vorige bevalling was te druk zonder mijn toestemming trauma a ...
Zonder partner?

17 dagen geleden

Hier ook alleen partner aanwezig. Mijn moeder wilt het ook heel graag en vraagt er geregeld eens naar, maar voel ook zelf de behoefte er niet toe, met ons dochtertje ook enkel partner gedaan en was juist een heel mooi moment samen om te hebben met je partner vond ik, brengt je ook echt meer naar elkaar toe

17 dagen geleden

Reactie op Lietje28

Alleen m’n man is erbij en na de bevalling mijn eigen ouders ivm onze oudst ...
Ik wil ook echt zo veel mogelijk alleen met m'n gezin zijn en iedereen pas vertellen na een week, maar ik ben bang dat ze dan gaan zeiken waarom we t niet eerder hebben gezegd en ben ook bang voor m'n eigen reactie uit irritatie hier op. Ik wil het zo positief mogelijk hebben maar het lijkt alsof het hoe dan ook negatief gaat lopen door m'n schoonmoeder haar opdringerigheid 🥲

17 dagen geleden

Wat vervelend die dwangmatige reactie van je schoonmoeder en de stempel die ze drukt. Hoe egoïstisch zij is in haar wens, mag jij ook zijn. Jouw bevalling. Jouw gezin. Wij willen pas na 2 mnd visite. Ouders wellicht eerder maar op uitnodiging wanneer wij denken dat wij er klaar voor zijn. De reden is de hygiene en dat wij willen wennen op ons eigen tempo aan onze kleine, we hebben ook 2 honden die we moeten betrekken bij het gezin. Dit is een keuze van mijn vriend en mij. We doen ook samen de bevalling. We zetten dit ook op het geboortekaartje, na 2 mnd een grote babyborrel met zijn alle :)

16 dagen geleden

Zonder partner?
Ja zonder partner ivm dat ik een alleenstaande moeder ben..

16 dagen geleden

Reactie op Eylin 🌸

Ja zonder partner ivm dat ik een alleenstaande moeder ben..
Ow dan begrijp ik het.

16 dagen geleden

Ik zou vooral luisteren naar je eigen gevoel. Jij weet vaak al goed wat fijn voelt en wie je erbij wilt hebben! Veiligheid en rust zijn erg belangrijk tijdens de bevalling dus kies vooral daarvoor! Er komen vast nog zat momenten waarop ze kan komen helpen, maar dicht bij jezelf blijven.

16 dagen geleden

Sorry maar jij bepaald nog altijd wie bij de bevalling aanwezig is! Als jij je er niet prettig bij voelt, gewoon niet bellen! Wat vind je man ervan? Ik zal samen met mijn man zijn, wanneer ik moet bevallen. Zo hebben wij het de voorgaande keren ook gedaan. Bezoek ontvangen in het ziekenhuis mocht toen niet ivm corona. Onze oudere dochtertjes zullen ook bij de opa's en oma's logeren tijdens de bevalling.

16 dagen geleden

Hier ook alleen partner aanwezig. Als het zover is wil ik het ook niemand vertellen totdat ze geboren is. Buiten het feit dat ik het persoonlijk iets intiems vind tussen mijn partner en mij, kan ik op dat moment sowieso waarschijnlijk al niet tegen de drukte van teveel mensen op de kamer of dat ze zitten te wachten op de gang. 😅

16 dagen geleden

Reactie op Anouk Michelle

Sorry maar jij bepaald nog altijd wie bij de bevalling aanwezig is! Als jij ...
M'n ma respecteert m'n keuze en we hebben afgesproken dat hij ze niet gaat bellen. De hoofdreden dat ik ze nog niet erbij wil hebben is ook vanwege angst dat ze de baby gaan besmetten of kusjes gaan geven zonder dat ik dat wil. Van m'n eigen familie weet ik dat ze me gaan respecteren .

16 dagen geleden

Reactie op nmarw

Hier ook alleen partner aanwezig. Als het zover is wil ik het ook niemand v ...
Ja het is ook echt n intiem moment ik zou ook niet tegen kunnen als ik weet dat mensen wachten. Je weet mr nooit hoe lang een bevalling duurt

15 dagen geleden

M'n ma respecteert m'n keuze en we hebben afgesproken dat hij ze niet gaat ...
Fijn dat je man achter je staat, dan sta je toch wat zekerder in je schoenen. Gewoon duidelijk je grenzen aangeven bij je schoonfamilie, en eventueel bespreken met je man dat hij hun aanspreekt wanneer ze de grenzen overschrijden! Snap sowieso al dat kussen niet, mijn familie en schoonfamilie deden dat uit zichzelf al niet. Mijn zusje had in de kraamweek last van koortslip, die is pas veel later op bezoek geweest omdat ze wist dat het voor een baby levensgevaarlijk is.