Hoi dames, wie gaan jullie bij de bevalling aanwezig laten zijn? Ik dacht in eerste instantie alleen mijn man, maar ik twijfel nu ook om mijn moeder erbij te hebben zodat ze mij kan steunen. Ik roep al naar m'n mama toen ik bv pijn kreeg bij een blaasontsteking hahah.
Mijn schoonmoeder zei gisteren dat we haar moesten bellen als de weeën beginnen zodat ze ook aanwezig is (ze vroeg het niet ze zei het alsof het een opdracht was). Ik weet niet hoe ik me daarbij moet voelen aangezien ze er niet voor me was tijdens de hele zwangerschap en het me ook nog een paar keer moeilijk maakte met beledigingen (tijdens de gender reveal). Voor de rest is ze mij ook niet komen bezoeken of heeft ze bv geen eten of hulp aangeboden. Ik heb aangegeven dat ik waarschijnlijk te moe ga zijn en pijn ga hebben na de bevalling en dat ik liever wil dat ze komt wanneer we thuis zijn, maar dit respecteerde ze niet...
Ik weet dus niet of ik nu overdrijf of dat ik haar gwn moet bellen en het haar moet gunnen om aanwezig te zijn, omdat m'n baby haar eerste kleinkind wordt.
M'n man en mijn eigen moeder zijn de enigen die mij tijdens de zwangerschap vanaf het begin hebben gesteund.
Hoe denken jullie hierover of hoe zouden jullie hiermee omgaan?