45 Reacties

24 dagen geleden

Probeer het los te laten! Dat probeert deze stresskip ook 😅 Het loopt anders dan je nu in je hoofd hebt, dat is mijn ervaring meestal 😘

4 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Ken je het boek Geboorte vol Vertrouwen? Dat vind ik heel fijn
Nee dat ken ik niet! Dank voor de tip.

4 dagen geleden

Ahhh wat lastig dat je er zo gespannen voor bent! Ik weet niet of het helpt, maar oooooit was ‘een bevalling’ de reden voor mij om geen kind te willen… Nu… na een eerste bevalling gehad te hebben: wauw. Ik kijk gewoon uit naar de volgende, die over een paar weken zal zijn! De weeën vond ik echt prrrrrima te doen, ik zat super snel op 9 cm ontsluiting en zelfs de angst voor een knip(je) ging om in: joh, doe maar lekker! Het was super relaxed allemaal, ik had een bad thuis en muziek op. De beste tip kwam van de verloskundige: tijdens een wee 3x puffen. Kort-kort-lannnng. Heb de bevalling (op het moment dat ze wat vastzat na dan) echt als enorm mooi en zou haast zeggen bijna pijnloos ervaren. Ik ging er wel heeeel nuchter in van: ik zie het allemaal wel. Maakte me nergens druk om en vertrouwde op de mensen om me heen. Zo kan het dus ook! Je leest natuurlijk veeeeel horrorverhalen online, maar misschien is dat helemaal niet zoals het bij jou gaat! Probeer het los te laten en vooral, hoe gek ook, probeer te genieten, want dit doe je niet iedere dag😅 en het is écht heel bijzonder! Ook al had ik een heftige start ivm veel bloedverlies terwijl ik springend en dansend door de zwangerschap ging tot de geboorte en er misschien dus helemaal nog niet klaar voor was, ik zei direct; zo wil ik er wel 10! Ik hoop dat dit je wat kan gerust stellen!