40 Reacties

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Had ook geen plan, wordt in het zh toch niet naar gekeken helaas.
Hier ook een zkh bevalling (geen keuze, was/ben medisch), maar aan mijn bevalplan werd door het ziekenhuis meer waarde gehecht dan dat ik zelf deed. Werd tijdens de bevalling ook gevraagd; wij zien dat je aangegeven hebt in bad te willen, wil je dat nog doen (als voorbeeld). Dus dat is denk ik heel erg ziekenhuis afhankelijk.

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Hier echt wel hoor, ook bij wisseling van de wacht werd al eerste na bevalwensen gevraagd. Deze werd overgedragen en echt helemaal eerst gelezen. En ook echt overal rekening mee gehouden

één maand geleden

Reactie op Liindaa91

Bij mij in het ziekenhuis werd er weldegelijk rekening mee gehouden. Zo wou ...
Bij wie geef je het aan als je geen mannelijke arts wilt? Ik wil dat namelijk ook niet

één maand geleden

Reactie op CynthiaR

Ik heb bij onze eerste de bevalling in bad gehad, behalve door omstandighed ...
Ben je toen thuis in bad of in het ziekenhuis in bad bevallen? Ik zat namelijk te denken om evt dan in bad in het ziekenhuis te bevallen omdat ze daar misschien meer hulpmiddelen hebben ofzo

één maand geleden

Bij wie geef je het aan als je geen mannelijke arts wilt? Ik wil dat nameli ...
In eerste instantie dit met de verloskundige besproken toen we de afspraak hadden over bevalwensen. Later is dit in her ziekenhuis gecommuniceerd omdat ik tijdens de eerste bevalling medisch werd. En nu heel de zwangerschap medisch dus ga dit ook weer in het ziekenhuis aangeven als het ter sprake komt bij de gynaecoloog

één maand geleden

Een bevalplan vind ik zo lastig! Ik weet niet hoe het loopt en ben "nog maar" 26 weken zwanger. Afgesproken met verloskundige dat ik het een beetje aanzie hoe het verloopt. Ook gezien ik het liefst thuis wil bevallen, maar met mn vorige 2 zwangerschappen hals over kop toch naar het ziekenhuis moest. (Beide waren wel pas met 41+4 en 41+5 geboren) Wel ga ik waarschijnlijk een bevalbad huren bij mn verloskundige. Vorige bevalling in ziekenhuis even in bad geweest, en dat was wel echt heel fijn! Pijn voel je wel natuurlijk, maar een of andere manier is het wel goed onder controle te houden (als je helemaal in je eigen cocon zit). Het warme water vond ik heerlijk! Ik mocht toen helaas niet in bad bevallen, ivm meconium eerder ontdekt

één maand geleden

Reactie op Mirrtie

Ik ben 2x uiteindelijk medisch bevallen. Bevallen werd opgehangen op een bord bij de deur. Iedereen die binnenkwam keek en vroeg eerst naar dat plan. Er stond niet echt veel bijzonders op, maar toch. Nu bij de 3e ga ik er denk ik meer werk van maken. 🙂

één maand geleden

Ben je toen thuis in bad of in het ziekenhuis in bad bevallen? Ik zat namel ...
Wij wilden vooraf al gaan voor een ziekenhuis bevalling. Achter af bij mij en het kindje complicaties, dus blij dat we er al waren. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze twee baden. Aan elk bad zitten twee suites gekoppeld. Je weet dus alleen vooraf niet of er een kamer met bad vrij is. Bad was enorm, dus veel bewegingsvrijheid. Nadeel wel dat het dan heel lang duurt voor hij leeg en weer gevuld is (moest ververst worden ivm veel bloedverlies) In het vruchtwater vonden ze ontlasting. In principe kon ik nog steeds in bad omdat ze draadloze apparatuur hadden voor het monitoren vd hartslag. Helaas viel de verbinding steeds weg dus moest ik er op het eind toch uit.

één maand geleden

Ik heb nog geen ervaring, maar van wat ik lees en hoor kan een bevalbad wel prettig zijn. Als je dit niet prettig vind, zou je ook kunnen nadenken over bijv. Een bevalkruk. In ieder geval persen met de zwaartekracht mee zou prettiger en makkelijker zijn dan persen op bed, want dan pers je tegen de zwaartekracht in.

één maand geleden

Reactie op Blackiejj

Ik heb nog geen ervaring, maar van wat ik lees en hoor kan een bevalbad wel ...
Bevalkruk werd bij ons bij de eerste afgeraden en raden ze pas aan vanaf de tweede. Dit omdat het schijnt dat de tweede etc sneller komt dan de eerste. Dus ik ben nu benieuwd. Eerste bevalling duurde 17 uur.

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Bevalkruk werd bij ons bij de eerste afgeraden en raden ze pas aan vanaf de ...
Oh nog nooit van gehoord, dat is bij ons niet zo. . Volgens mij heeft iedere verloskundige die wel standaard bij zich. Ze bieden het ook aan als ze denken dat het goed kan helpen. Alleen je kunt er niet oneindig lang op persen. Dan is de kans op inschatten groter.

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Oh nog nooit van gehoord, dat is bij ons niet zo. . Volgens mij heeft ieder ...
Inschatten =Inscheuren Ik moest er op een gegeven moment weer af

één maand geleden

Reactie op sytskeanne

Inschatten =Inscheuren Ik moest er op een gegeven moment weer af
Ja, ik wilde dit heel graag nadat in bad niks voor mij was, maar ze raadde mij het dus af omdat ik een lang bevalling voor de boeg had. Uiteindelijk was dit ook prima. Ik vond uiteindelijk niks meer fijn🤣🤣🤣 dacht alleen haal haar eruit nu🤭🤣

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Ja, ik wilde dit heel graag nadat in bad niks voor mij was, maar ze raadde ...
Haha herkenbaar hoor ik ben blijkbaar ook niet helemaal gemaakt voor een soepele bevalling.

één maand geleden

Reactie op Blackiejj

Ik heb nog geen ervaring, maar van wat ik lees en hoor kan een bevalbad wel ...
Hier wordt bevalkruk ook afgeraden bij de eerste bevalling. De verloskundige van mij vriendin raadde hem wel aan maar dat ging niet helemaal goed. De baby vloog bij de wee eruit, ze konden de baby nog net opvangen. Ze volledig uitgescheurd was, direct geopereerd is na de bevalling, 6 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege het bloedverlies en 2 bloedtransfusies heeft ondergaan. Ze kon pas na anderhalve week haar baby vasthouden. Mijn verloskundige zegt dat dit veel voorkomt en dat ze dit daarom afraden.

één maand geleden

Geen ervaring met het bad zelf, maar mij leek het idee ook prettig vooraf.. tijdens de bevalling zelf moest ik er echter niet aan denken.. ook niet aan een warme douche, want had het ZO HEET.. dus je kan het evt. als optie in je plan zetten, maar je weet pas hoe't loopt, als je't meemaakt.. wat ik probeer te zeggen, probeer je niet te veel te fixeren op je plan, want het zal vaak anders lopen! Ik had overigens gewoon simpele dingen (die ook wel vaak standaard zijn) erin als gebruik cordring, partner navelstreng doorknippen, evt. open staan voor ruggenprik, poliklinisch ipv thuis etc..

11 dagen geleden

Bevallingsplan prima, maar op het moment zelf lopen dingen ineens zo anders dat je er ook niet eens meer bezig mee bent.

11 dagen geleden

Reactie op Nesxx

Bevallingsplan prima, maar op het moment zelf lopen dingen ineens zo anders ...
Bevallingsplan is ook wel een beetje een ongelukkige naam misschien. Denk dat bevalwensen o.i.d. beter is. Het kan wel juist goed zijn om op te schrijven wat je het liefste zou willen als dingen anders lopen. Juist als je er niet meer zo mee bezig bent.

11 dagen geleden

Reactie op Nesxx

Bevallingsplan prima, maar op het moment zelf lopen dingen ineens zo anders ...
Juist dan is het handig. De Verloskundige heeft echt goed gekeken naar mijn wensen. Overigens noemende ik het geboorte wensen.

8 dagen geleden

Je hebt op internet heel veel voorbeelden en invuldocumentjes dan hoef je er niet echt over na te denken. Je weet nooit hoe je bevalling loopt daar is een bevalplan ook niet voor het is om je voorkeuren aan te geven. Tijdens het bevallen heb je daar vaak de puf niet voor dus dan is het fijn als medici een document hebben waar ze het kunnen teruglezen wat je zou willen. Betreft badbevalling: dit wordt inderdaad vaak als fijner ervaren voor zowel moeder als baby. Hier lees je online ook heeel veel over. Zelf kies ik daarom ook voor badbevallingen. Let op, er zijn scenario's waar dit niet meer kan afhankelijk van welke stadium bevalling en wel of geen complicaties.