481 Reacties
5 maanden geleden
10 weken zwanger van mn tweede kindje. Alleen ‘s avonds beetje opgezet zoals hier, verder weinig te merken😅
Bij m’n eerste ging je het pas écht een beetje zien vanaf week 20, maar tot het laatst heb ik regelmatig mensen horen zeggen: “HUH! Ben je al bijna uitgerekend? Waar zit je baby dan?” 🤣🤣
5 maanden geleden
Reactie op Lies737
Dit heb ik dus ook! Normaal eet ik best gezond en sport ik maar nu door de ...
Ik eet inderdaad minder gezond, en meer 😰. Maar probeer wel erop te letten. Er zijn dagen dat ik netjes 3 maaltijden eet waarvan 1 alleen een gezonde salade. En er zijn dagen dat ik snaai 🙈 want ik heb de combinatie trek in zoetigheid (en kaas) en misselijk. En op dagen dat ik snaai ben ik alleen niet misselijk als ik eet… op het moment dat ik ook eet. Daarna namelijk wel weer.
Ik rij nog 3x per week paard, bootcamp 1x per week ende overige dagen wandel ik met het paard of ben ik ‘s avonds op stal bezig. Dus ik beweeg wel nog aardig (zeker 8000-10.000 stappen per dag).
Maar m’n muffintop maakt me erg onzeker :( had van de eerste al 5 kg te veel op m’n ribben en ben nu +/- 1 kg bijgekomen en ben zo chubby. Ben nooit super slank geweest en heb altijd hard moeten knokken voor een “normaal” figuur. Dus hoe ga ik er mee om? Ik maak me er mega druk om 🙈 niet beste voorbeeld denk ik
5 maanden geleden
Reactie op mies1804
Mooie buiken allemaal! Ik ben zelf 10 weken, maar bij mij zie nog niets, he ...
Ik ben 8 weken en bij mij zie je ook niets. Ben juist 2 kilo afgevallen 😅. Maandag eerste echo, zo spannend!
5 maanden geleden
Reactie op mies1804
Mooie buiken allemaal! Ik ben zelf 10 weken, maar bij mij zie nog niets, he ...
Ja , ik begreep dat de embryo/foetus eerst nog achter het schaambeen zit en als je dus al wel vroeg een buikje ziet, dat dat met name opgezette darmen en opgezette buik is. Niet zozeer een babybuikje dus. Geen zorgen!
5 maanden geleden
Wat veel buikjes al ik ben 10+3 vandaag maar niks tebekennen nog hihi is onze 2de
5 maanden geleden
Reactie op lisa213
Ja , ik begreep dat de embryo/foetus eerst nog achter het schaambeen zit en ...
Ja, bij mij is het echt gewoon darmen (en vet 🤣🫣), maar toch leuk om foto's te maken. Die darmen komen indirect natuurlijk ook door de baby, dus ik vind dat het telt 😅
5 maanden geleden
Reactie op Jimmi91
Inderdaad. Als je niet zwanger was geweest had je ook dit buikje niet gehad ...
Nou ja, bij mij deels wel (vind al vrij lang dat mijn buik er zwanger uit ziet, maar dat was echt van een foodbaby) maar idd een deel is ook echt door de zwangerschap
5 maanden geleden
Reactie op Lietje28
Ik eet inderdaad minder gezond, en meer 😰. Maar probeer wel erop te letten ...
Lieve Lietje, ik herken je zorgen om je lijf, mijn hele leven is al een gevecht tegen overgewicht en een beetje een buikje maakt gelijk onzeker. Wat ik je zou gunnen is waardering voor je geweldige lichaam! Hoe geweldig is het dat het zo hard aan het werken is om een minimensje te maken en dat je dat aan de buitenkant al een beetje kunt zien:) het klinkt alsof je veel beweegt en bewust met eten bezig bent. En tja, de cravings zijn echt heen grap en soms moeilijk te weerstaan.. Misschien kun je proberen wat meer liefdevol naar jezelf en je buik te kijken, wat er is zo'n mooi proces gaande...