482 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op viciidviix
Wat veel buikjes al ik ben 10+3 vandaag maar niks tebekennen nog hihi is on ...
Zo verschillend! Mijn baarmoeder komt al boven mijn schaambot uit. Denk dat het echt ook daaraan licht!
5 maanden geleden
Reactie op Lietje28
Ik eet inderdaad minder gezond, en meer 😰. Maar probeer wel erop te letten ...
Wat onwijs rot om te lezen. Ik hoop dat het je afentoe toch lukt om je lichaam mooi te vinden en er natuurlijk mega trots op te zijn!!
Je verhaal is wel onwijs herkenbaar (behalve de beweging je beweegt onwijs veel en ik snap dat het dan extra rot is) misschien hou je ook al wat vocht vast dan lijkt het nu misschien meer/erger dan het straks na de bevalling is ❤️ ik hoop dat je je draai erin kan vinden, ik merk dat het voor mezelf helpt om dan juist een jurk aan te trekken dan duwt een broek het niet omhoog en zie je een rondere buik en daar kan ik dan wel al stiekem een beetje trots op zijn , of een wat wijder uitlopende jurk (en ik droeg nooit jurken)
5 maanden geleden
Reactie op Lies737
Wat onwijs rot om te lezen. Ik hoop dat het je afentoe toch lukt om je lich ...
Trots op m’n lichaam zijn is op dit moment heel erg moeilijk. Ik vind het echt oprecht vreselijk. Mijn man zegt dat ie niet ziet dat ik bijkom, maar ik zie en voel het echt.
Vorige zwangerschap in totaal maar 10 kg bijgekomen, kwam na de zwangerschap ineens aan. Tijdens nauwelijks.
Maar nu het warmere en betere weer komt sinds een dag of 2 zie je mijn gewicht oplopen. Heb ook ontzettend stijve “dikke” handen en tenen ‘s ochtends. Sinds 1e zwangerschap altijd veel last van vocht vasthouden gehad. Krijg snachts er slapende handen en armen van alt het te erg wordt. Daar heb ik nu ook heel veel last van. Dus vermoed dat er ook vocht bij zit, maar het maakt me wel erg onzeker.
Eten gaat beter. Eet al een paar dagen netjes 3x per dag en probeer veel rauwkost erbij te eten. Snaaien wordt minder tot bijna niks meer.
Een jurk helpt wel, dat herken ik. Maar is niet altijd praktisch met verbouwen, bij het paard enz haha. Mijn buik vind ik ook nog niet zo erg, maar mn rug, armen en benen groeien voor mijn gevoel harder en dat vind ik vreselijk 🙈. Mijn vorige zwangerschap had ik ook geen echt ronde buik haha, dus dat moest ik ook altijd camoufleren 😂
Hoop stiekem dat ik nu met gezond eten en de komende tijd nog flink sporten dat ik het bijkomen in trimester 2 in de hand kan houden. Kindje komt niks te kort 😊.
5 maanden geleden
Reactie op Lietje28
Trots op m’n lichaam zijn is op dit moment heel erg moeilijk. Ik vind het e ...
Heb je al aangegeven bij de VK dat je vocht vasthoudt? Want volgens mij moet je dat wel goed in de gaten houden 🍀
5 maanden geleden
Reactie op bumblebeedc
Heb je al aangegeven bij de VK dat je vocht vasthoudt? Want volgens mij moe ...
Ik hield voor de zwangerschap al veel vocht vast, gynaecoloog zei dat er niks was. Maar heb dus echt slapende armen en voeten er van. Voora ‘s nachts maar ook met autorijden, werken enz.
Ga het wel aankaarten. Sinds het warme weer er is, wordt het helemaal bizar. Zie de weegschaal stijgen, m’n handen zijn stijf en bijv vuist maken is moeizaam. M’n ringen krijg ik niet om mn vingers. Terwijl deze meestal te ruim zijn. Ik drink me een ongeluk in de hoop dat ik vocht afdrijf maar er lijkt niet veel meer uit te komen 😔. Gaat wat beloven voor de komende weken. Ben pas 12 weken verdorie.
Zal het idd gaan bespreken, want dit is niet te doen straks.
5 maanden geleden
Reactie op Lietje28
Ik hield voor de zwangerschap al veel vocht vast, gynaecoloog zei dat er ni ...
Jemig, hopelijk kunnen ze iets doen, want hier wordt je niet vrolijk van 🫂
5 maanden geleden
Reactie op Lietje28
Ik hield voor de zwangerschap al veel vocht vast, gynaecoloog zei dat er ni ...
Wat ontzettend vervelend! Ik heb eerder trombose gehad en draag om die reden standaard steunkousen. Anders hou ik ook veel vocht vast. Maar is het geen optie om 'standaard steunkousen' te krijgen? Die krijgen vrouwen vaker als ze tijdens de zwangerschap vocht vasthouden.
Een tip om eerst uit te proberen: kousen van de HEMA.
https://www.hema.nl/dames/beenmode/pantys/kniekousen/2-pak-kniekousen-licht-ondersteunend-40-denier-naturel-1000000880.html?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsuSzBhCLARIsAIcdLm6Hyenu4KtuG3qPKPXPCmbGZ9zU1jifvQreCfxrJnESwgjXeFPKEscaAtKwEALw_wcB
5 maanden geleden
Reactie op Lietje28
Trots op m’n lichaam zijn is op dit moment heel erg moeilijk. Ik vind het e ...
Onwijs rot om te lezen, hopelijk kan je iets met de tips van de andere vrouwen ❤️
En dat een jurk niet altijd praktisch is is heeeel herkenbaar 😅 maar soms mogen we ons even mooi voelen toch 😊
4 maanden geleden
Let niet op mij zieke hoofd ( corona is dus blijkbaar nog een ding 🫠) maar volgens mij ben ik al gepopt! 11+2 vandaag :)
4 maanden geleden
Reactie op mies1804
Mooie buiken allemaal! Ik ben zelf 10 weken, maar bij mij zie nog niets, he ...
Ben nu 11+4 en je ziet nog helemaal niets. Aan het eind van de dag zitten mn broeken wel wat strak maar verder dan dat ziet het eruit als ervoor. Bij een vriendinnetje van me zag je het ook pas met 16 weken. Dus maak me geen zorgen 🍀