36 Reacties

één maand geleden

24-9-24 Nu al 1990gram geboren met 830 gram 25+4 dagen Bevalling begon spontaan, op 23-9 rond 8 uur, proberen te stoppen met weeenremmers maar helaas in de nacht waren me vliezen gebroken. 24-9 om 8 uur is ze uiteindelijk met spoedkeizersnede gehaald omdat tijdens het persen haar hartslag laag bleef. In het begin zat ze paar weken aan de intubatie daarna paar weken op nippv en nu op cpap. Helaas hadden de longrijpers geen tijd om in te werken. Ze is een sterke en dappere meisje. Helaas veel hersenschade waarbij ze de behandeling wouden stoppen maar wij dat niet hebben geaccepteerd. 8 weken op de intensieve care gelegen en nu paar dagen op highcare.

één maand geleden

🩵23-11-2024 🩵Bram 🩵33+4 🩵1746 gram 🩵Stuit bevalling 🩵2de kindje Vliezen waren al gebroken met 30+4 en meneer is nog 3 weken blijven zitten. Op 23-11 begon in de ochtend wat krampjes in mijn onderbuik waarvan ik nog niks dacht. Rond 11:15 contact opgenomen met het WKZ want ik zat in de thuis monitor en we moesten toch maar voor de zekerheid langskomen. In de auto rond 11:45 werden de krampjes regelmatiger, uurtje aan de CTG gelegen. Hier waren de weeën/harde buiken al zichtbaar om de 5 minuten. Alleen ze vonden mij nog erg rustig ogen. Ontsluiting gemeten rond 13:45. Toen zat ik op 2 cm. Naar de verloskamers gebracht, hier waren ze nog bezig met infusen prikken en toen voelde ik al veel druk beneden. Ontsluiting opgemeten en toen had ik al volledige ontsluiting, 3 minuten pers weeën gehad en toen is Bram geboren om 14:57. Gezien mijn gebruik van bloedverdunners en vorige bevalling werd er goed gecontroleerd om het bloed verlies maar dit ging gelukkig goed dit keer. Bram ligt op de medium care afdeling maar heeft alleen sondevoeding nodig qua extra hulp🩵

één maand geleden

Neo 🩵 22 november 2024 2128gr 43,5cm 34+2 weken *foto vandaag 24 november Bevallingsverhaal: Tsja.. onverwachts, kort maar krachtig, typische stortbevalling. Ondanks dat hij 6 weekjes te vroeg is geboren doet hij het heel goed 🩵

één maand geleden

🩵 Olivier 17-11 1520 gr 37 cm Geboren met 30 weken en 6 dagen Al vanaf 20 weken gebroken vliezen Bevalling spontaan begonnen. Uiteindelijk een spoed keizersnede gehad vanwege loslatende placenta. Olivier ligt nog op de ic neonatologie, maar mag over naar de high care als er plek is. Doet het echt heel goed.

één maand geleden

🩷 25-11-2024 🩷 Evelyn 🩷 36.0 🩷 2915 gram 🩷 normale bevalling 🩷 2e kindje Zondag op maandag nacht om 04.05 uur braken spontaan mijn vliezen, om 04.45 uur waren we in het ziekenhuis en om 06.42 uur is onze dochter geboren. Het ging allemaal zo snel dat op het moment dat ik pijnstilling wilde, geen pijnstilling meer kon krijgen omdat ik op de 9cm ontsluiting zat.

25 dagen geleden

Lovie 🩷 02-11-2024 1450 gram 30 weken 6 dagen Spoed keizersnede. Placenta praevia (placenta voor de uitgang). Bij 28 weken hevig bloedverlies en zelf opgenomen, uiteindelijk nog bijna 3 weken kunnen rekken (weeënremmers / longrijpers). Inmiddels is Lovie 4 weken oud en weegt ze 2020 gram. De eerste 10 dagen lag ze op de Nicu (IC) en inmiddels op de medium care! Voorlopig nog even in het ziekenhuis blijven, maar ze doet het goed voor haar termijn! 🥰

19 dagen geleden

Gijs Onno is op 6 dec geboren ❤️ Een ruime maand te vroeg, want deze meneer was 9 januari uitgerekend. Uiteindelijk gooide een heftige zwangerschapsvergiftiging roet in het eten, en moest hij toch gehaald worden. Dat ging met een keizersnede en was een rustige en goede ervaring waarbij hij meteen huilde en lekker roze werd. Hij is 2224 gram en doet het echt ontzettend goed voor zijn termijn. Tot nu toe zonder extra ondersteuning zuurstof of een neussonde. Hij lijkt mega op zijn grote zus en we zijn helemaal in de wolken met dit kleine ventje ❤️

17 dagen geleden

Welkom kleine lieve Cas 9-12-2024 3:46 vond jij het met 35 weken een goed idee om ons alvast te leren kennen. 2115 gram Spontaan gebroken vliezen en 12 uur later begon de bevalling. ZO TROTS😍 hij doet het goed, alleen een sonde voor de voeding.

15 dagen geleden

Emmy! 🩷 Geboren met 34+2 06-12-2024 2500g 45cm Met keizersnede gehaald vanwege meerdere complicaties bij haarzelf en bij mij. Nu na 5 nachtjes van de NICU in AmC af, en naar de Neo in Alkmaar, ze doet het zo goed 🫶

12 dagen geleden

Onze zoon is op 4-12 geboren na 32 weken 2 dagen zwangerschap. Uitgerekende datum was pas eind januari. Het was volledig onverwachts dus het is een echte rollercoaster geweest. Hij mocht echter de dag van de geboorte al van de beademing en NICU af en hij doet het supergoed. We blijven voorlopig nog in het ziekenhuis voor verdere controle. Hopelijk mogen we met 36 weken naar huis.

12 dagen geleden

Bo Yara 👶🏼🩷 Geborgen met 37+1 op vrijdag de 13e. Uitgerekende datum was 2 januari 2025. 3090 gram en 48 cm. Bo is binnen een kwartier geboren. We hadden een zware maar super snelle bevalling. Toen de bevalling begon had ik al 4 cm en een kwartier later was Bo al geboren.

9 dagen geleden

🩵 Rayan 🩵 14 december 2024 🩵 3106 gram 🩵 37.0 weken Vrijdagavond 13 december rond 23 uur braken spontaan mijn vliezen. De weeën begonnen pas de volgende dag en nog erg onregelmatig. Rond een uur of 17 ben ik twee uur onder de douche gaan zitten. Dit hielp heel goed en mijn weeën kwamen om de 4-5 minuten. Helaas had de baby in het vruchtwater gepoept en gingen we daarom naar het ziekenhuis. Aangekomen in het ziekenhuis en na de CTG scan had ik al 7 cm ontsluiting. Ik heb om pijnstilling gevraagd en ik zou een morfine pompje krijgen, maar door spoed dingen tussendoor bleef dat maar uit. Uiteindelijk had ik 10 cm ontsluiting en moest ik al persen. We hebben gewacht op persdrang en na ruim een half uur actief persen is ons wondertje geboren om 22.58 uur.🩵 Nadat alle controles goed waren mochten we rond 3:30 uur naar huis. We maken het goed samen en zijn dolverliefd op de kleine 🥰

9 dagen geleden

💗 Emma 💗 15-12-2024 💗 2860 gram 💗 Geboren met 37 weken (na langdurig gebroken vliezen vanaf 35.6) Wegens langdurig gebroken vliezen ben ik afgelopen zondag ingeleid bij 37 weken. Eerst 2 tabletjes misoprostol en na een paar uur hebben ze de vliezen verder gebroken. Daarna zijn de weeën spontaan begonnen. Ze is om 20.02 uur geboren en het is allemaal heel voorspoedig verlopen! We zijn nog opgenomen in het ziekenhuis en wachten op uitslagen van de kweken. Als die goed zijn mogen we vanmiddag eindelijk naar huis! 🥰 Emma doet het super goed en we zijn helemaal verliefd!

8 dagen geleden

🩷 Eleanor Giulia 🩷 15-12 om 14:01 uur 🩷 2066 gram, 34.1 weken Vliezen vroegtijdig en spontaan gebroken bij 33.1 weken. Elke dag een rit naar het zh voor cgt , doorgestuurd naar 3 zh ivm plek te kort.. weeën begonnen in de nacht om 01:30 uur elke 6 minuten gelijk. Bij 6 cm gevraagd voor refentrill, maar voor de tweede druk op de knop was ze er al.🩷 Ze is super klein maar doet het fantastisch!

8 dagen geleden

🩷 Imme 🩷 28-11 🩷 2466 gram, 35.1 weken Gebroken vliezen met 33.3 weken, veel opgenomen geweest in het ziekenhuis en een paar dagen Thuismonitoring. Spontane weeën met 35.1 weken. Een bevalling van 8,5 uur. Meest heftige maar ook het meest mooie wat ik ooit heb meegemaakt 🩷 Een week op de afdeling neonatologie moeten blijven, nu al ruim een week thuis aan het genieten

7 dagen geleden

🤍 Veerle Yaël 🤍 17’12’2024 🤍 3250 gr 🤍 geboren met 37+2 Spontaan gebroken vliezen maandag avond en omdat ze in het vruchtwater gepoept had werden we medisch en mochten we de spullen pakken en naar het ziekenhuis. In de ochtend stond ik nog op Schiphol mijn vriend op te halen na 5 maand uitzending te zijn geweest dus ze heeft goed getimed🙉 Na een heftige bevalling waarbij de ontsluiting niet opschoot gekozen voor de ruggenprik. Deze wou ik op voorhand niet maar de was zeker de beste keuze ooit en zou hem zo weer nemen! Vanaf 7 uur volledige ontsluiting (ik dacht op dit punt top dan is ze er binnen een uurtje wel😂 why idk) Maar van 8 tot 10:21 geperst en toen is ze geboren! Super trotse ouders op dit kleine wonder, wat kan je verlieft zijn🤍

6 dagen geleden

🩷Livana 🩷20-12-2024 🩷05:25 🩷2600 gram 🩷35+3 Ons kleine prinsesje is na een lange bevalling die begon op woensdagavond om 19:00 met lichte weeën uiteindelijk op 20-12 om 05:25 geboren. 33+5 vliezen gebroken maar gelukkig is ze nog anderhalve week blijven zitten en heeft ze nog goed kunnen groeien. Ze doet het super goed. Heeft wel wat extra hulp maar kan alles zelf standing. Het is voor nu alleen nog een beetje te zwaar voor haar omdat ze heel moe is. We zijn super trots en helemaal verliefd op dr. Hopen dat ze snel mee naar huis mag al zullen we voorlopig nog even in het ziekenhuis blijven.

6 dagen geleden

*Lexie *20-12-2024 *04:15 *2195 gram *37+1 Ingeleide bevalling i.v.m. zwangerschapsvergifiting. Alles geprobeerd en na 1,5 dag kwam de bevalling niet op gang en is ze via een keizersnede geboren. Ze doet het goed maar mag nog flink wat aansterken 🩷

5 dagen geleden

♡ Charlie ♡ 19-12-2024 ♡ 3140 gram ♡ 37+4 met 37+3 spontaan gebroken vliezen, dag later zijn ze verder gebroken door de VK omdat de weeën maar niet begonnen. Tegen de avond begon het dan eindelijk en is onze kleine meid thuis geboren. Wij zijn heerlijk aan het genieten van onze dochter/zusje ❤️

5 dagen geleden

Doris 20 12 2024 3865 gram 37+2 Op 19 december braken toen ik in bed hoestte rond 22:30 mijn vliezen. Vanwege laagliggende placenta direct naar ziekenhuis, waar de weeen op gang kwamen uit zichzelf. Zat rond 4u op 5cm en trok t niet meer dus wilde een ruggenprik maar moest tijdens het wachten daarop flink weeen blijven opvangen. Alles stond stond rond 6u klaar om geprikt te worden maar ontsluiting bleek toen volledig Na ongeveer half uur persen is Doris geborgen Die had ik ook niet later willen baren qua formaat 😅 Dolgelukkig om kerst met zn viertjes te gaan vieren ❤️