16 Reacties
één maand geleden
Gentle iron werkt een stuk beter dan gewone ijzer pillen. En slik je nog andere supplementen misschien? Ik slikte bijvoorbeeld m’n gentle iron tegelijk met mn calcium/D3, dat bleek een slechte combinatie want daardoor word het ijzer niet optimaal opgenomen door mn lichaam.
Misschien heb je er wat aan! Voor rusteloze benen helpt magnesium citraat echt heel goed, paar uur voor je gaat slapen slikken dan. Max 200mg per dag als je zwanger bent.
één maand geleden
Reactie op EsAaEn
Gentle iron werkt een stuk beter dan gewone ijzer pillen. En slik je nog an ...
Ik neem vloeibare Blue iron en slik davitamon mamafit. Zie wel dat daar D3 in zit.. is gentle iron denk je beter dan blue iron?
één maand geleden
Reactie op shanna11ring
Ik ken blue iron niet sorry, ik kreeg als tip van de vk om gentle iron te nemen. En toen het niet genoeg werkte, ik ben m’n hele tweede trimester net zo moe geweest als het eerste namelijk, ben ik gaan zoeken waar het nog meer aan kon liggen. En kwam ik er dus achter dat m’n calcium/vitD tegelijk innemen averechts werkte. Gewoon door Google eigenlijk.
Google maar even naar de voordelen van gentle iron, misschien kun je dan vergelijken met blue iron.
één maand geleden
Hello!
Ijzer (gemeten door de bepaling ferritine in je bloed) en Hb zijn verschillend! Ijzer is een bouwstof voor je Hb. Maar je kan dus een laag ijzer en normaal Hb hebben; dan heb je dus geen anemie/bloedarmoede en kom je niet in aanmerking voor een infuus.
- er is geen verschil in effecticiteit van ferrofumaraat of ijzerbisglycinqaat uit de onderzoeken die zijn gedaan; laat je informeren door je verloskundige en er zijn fijne folders hierover
- calcium en melk remmen inderdaad de opname! Zorg dat je de uren voor en na inname van je ijzersupplement dit vermijd. Vitamine C stimuleert de opname dus een slokje sinaassappelsap erbij is een goed idee!
Ik heb een ferritine van 5 (is heel laag) met Hb 7.4, wel duidelijke vermoeidheidsklachten maar niet duidelijk of het van ijzer komt of gewoon van zwanger zijn.
één maand geleden
Reactie op VnesVburg
Hello!
Ijzer (gemeten door de bepaling ferritine in je bloed) en Hb zijn v ...
Ik heb hetzelfde. Ferritine 8 maar Hb 7.5.
25 dagen geleden
Reactie op VnesVburg
Hello!
Ijzer (gemeten door de bepaling ferritine in je bloed) en Hb zijn v ...
Ja ik had dus beide. M'n hb zat op 5.3 en is nu gelukkig weer naar 7.5. Na dus een ferinject voelde ik mij echt stukken beter.
Ik slik wel ijzer tabletjes omdat m'n ijzer in m'n hb tegen het randje zit.
25 dagen geleden
Reactie op Jojo1990
Ik heb een ferritine van 3 en ijzer van 4.6 ijzer infuus gehad masr jeetje ...
Wow! Heel heftig
25 dagen geleden
Ik ben in Amerika en heb nu 2x een zwangerschapsinfuus gehad. Serieus dat ze dit niet in NL toestaan vind ik echt bizar. Hoeveel beter ik mij voel nu vergeleken toen is van een 1/2 naar een 8/9. Mijn verloskundige test mijn vitamines maar beperkt merk ik want zie alleen HB staan en die was 8.2. Lage bloeddruk heb ik wel maar ik hier zwangerschapsmassage. Misschien een idee als je ook het geld hebt om een zwangerschapsmassage te nemen. Dat stimuleert ook en herlaad je wel echt (mijn ervaring). Want ik kon echt niet meer functioneren in NL. Nu na infuus werd ik ineens helderder en weer krachtiger. Na 2e infuus en 90 min massage voel ik mij lichamelijk wel qua conditie minder goed maar niet die uitputting en het niet kunnen functioneren. Ik vind NL hierin echt naar in hoe ze dat niet doen.