32 Reacties

één maand geleden

Dat is heel normaal! Gemiddeld gebeurt het tussen 30 en 38 weken. https://www.24baby.nl/geboorte/de-bevalling/indalen-baby/

één maand geleden

Bij mij is de baby ook al ingedaald 29+2 weken. De druk is inderdaad erg vervelend. Maar wel fijn dat de kleine z'n weg op een goede manier al heeft gevonden!

één maand geleden

Nou ik dus ook 3 dagen nu al last van pijn tussen mijn benen. Druk en steken. Ben 28+3. Het is inderdaad pittiger nu. Waggel waggel meer🤣

één maand geleden

Hier gaf de verloskundige afgelopen woensdag ook aan dat de baby is ingedaald.. verklaart wel dat vervelende, drukkende gevoel...

één maand geleden

Hier ook al ingedaald met 29 weken! Ons vierde kindje, de verloskundige gaf aan dat dit wel vroeg is omdat juist bij een 4e de baby lekker veel ruimte heeft, merk idd ook veel druk bij lang staan, en heeel vaak naar toilet.

één maand geleden

Hier ook met 27+5 ingedaald en in stuitligging. Herken het gevoel inderdaad! Het wordt allemaal toch een stuk zwaarder en onprettig. Ben nu een week verder en merk dat het drukkende gevoel wat verdwijnt. Hopelijk is het bij jou ook een kwestie van wennen en heb je er straks minder last van.

één maand geleden

Ik heb ook het gevoel, zeker wanneer ik aan het plassen ben, dat er enorm druk (zwaarte) naar beneden zit. Voelt alsof hij al is ingedaald, maar dat is naar mijn ervaring heel vroeg! Merk ook dat het een stuk zwaarder is

één maand geleden

Hier bij 28w ook al ingedaald gezien op de echo. Merk er weinig van nog ☺️

één maand geleden

Ik had bij mijn vorige controle bij de vk (was toen 26wk) ook dat ze al heel diep lag met het hoofdje oftewel was ingedaald. Dat kon ik toen ook goed voelen, heel zwaar gevoel beneden en heeeel vaak plassen inderdaad. Ben inmiddels 29 weken en moet komende dinsdag weer voor controle, heel benieuwd of ze dan nog steeds ingedaald ligt. De vk gaf bij de vorige controle nog wel aan dat de baby nog prima kon draaien dus dat het toen nog niets zei over de uiteindelijke ligging. Maar wel herkenbaar hier dus, en zelf benieuwd naar dinsdag mn volgende controle!

één maand geleden

Ik ben 27 weken +6 en onze jongen licht nog dwars hoop dat hij nog op tijd goed gaat liggen

één maand geleden

Reactie op Luna1988

Ik ben 27 weken +6 en onze jongen licht nog dwars hoop dat hij nog op tijd ...
Joh nog super veel tijd voor

één maand geleden

Hoe weten jullie dat de baby al ingedaald id? Is dit toevallig tijdens de VK afspraken? Want dan voelen ze en geven aan hoe ze denken dat de baby ligt?

25 dagen geleden

Reactie op Tantebieb

Hoe weten jullie dat de baby al ingedaald id? Is dit toevallig tijdens de V ...
Ja bij mij wel

25 dagen geleden

Reactie op Tantebieb

Gevraagd tijdens afspraak idd. Ik merk het nu ook aan mijn blaas 😅

25 dagen geleden

Reactie op Tantebieb

Ik had veel last, waardoor ze een extra echo hadden gedaan en toen zagen ze het.

25 dagen geleden

Ik vind juist nu ze niet ingedaald is het dragen vrij naar. Ze ligt helemaal dwars en zooo hoog 🥹 Vond het indalen bij mijn zoon zo fijn want toen kon ik weer ademen 😂

25 dagen geleden

30 weken en hij ligt in juiste positie maar nog niet ingedaald. Dus heerlijk steeds de voetjes en het kontje in mijn ribben gedrukt 🤣

25 dagen geleden

Ja de eerste met 28+4 ingedaald. Baby 2 rond 27+3 ingedaald. Niet veel last van verder

25 dagen geleden

Hooi! Ik ben 30 weken en heb al Poosje last van druk in me onderbuik vooral als je bezig bent geweest, is dit normaal? Doe al veel dingen minder en pak rust tussen door!

24 dagen geleden

Net controle gehad; waar ze met 26 wk diep ingedaald lag is mijn baby inmiddels weer helemaal gedraaid en ligt ze nu met het hoofdje linksboven 😅 Wil dus nog niet zoveel zeggen dat indalen rond deze termijn..