11 Reacties

4 dagen geleden

Ik luister veel geboorteverhalen op spotify en luisterde afgelopen week 1 die ook vaginisme heeft en hoe dat voor haar tijdens de bevalling was. Misschien heb je er wat aan: https://open.spotify.com/episode/39gA3ub8JBVcMAGeaK2Kpz?si=lt6ChNpTTsWh4yn7XsMPrA

4 dagen geleden

Reactie op Pindaklaasje

Ik luister veel geboorteverhalen op spotify en luisterde afgelopen week 1 d ...
Overigens is dit een positief verhaal rondom vaginisme. Dus dan stelt je vast gerust

4 dagen geleden

Wat vervelend dat je de zwangerschap zo ervaart! Heb je dit ook goed besproken met de verloskundige of arts? Wat je kan verwachten en hoe dit mogelijk voor jou kan zijn vanwege je vaginisme? Ik heb zelf geen vaginisme maar kreeg bij mijn eerste wel een ballonnetje geplaatst omdat ik ook werd ingeleid. Ik voelde hier letterlijk niets van. Dus misschien valt dat gedeelte in elk geval ook wel mee ondanks je vaginisme? Veel sterkte en succes in elk geval!

4 dagen geleden

Ik heb geen ervaring maar zou dit zeker uitgebreid en op tijd bespreken met je zorgverleners. Zij maken dit vaker mee en kunnen je vast beter helpen als jullie er op tijd mee aan de slag gaan.

4 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Wat vervelend dat je de zwangerschap zo ervaart! Heb je dit ook goed bespro ...
Hey Laura, dank voor je reactie. Ik heb dit zowel met de arts als met de verloskundige besproken.. Hoe was je ervaring na het plaatsen van de ballon en hoe verliep de bevalling voor je? Ik ben namelijk bang dat ik het plaatsen van een ballonnetje als pijnlijk ga ervaren en ik op die manier onbewust niet ga meewerken. Ik ben helaas verplicht om ingeleid te worden omdat m’n meisje aan de kleine kant is en de artsen hebben besloten dat ze dan beter af is om buiten m’n baarmoeder te leven rond dat termijn. Het is mentaal enorm zwaar en verdrietig tegelijkertijd. Ik praat er dagelijks over, maar toch valt t me heel zwaar.

4 dagen geleden

Reactie op Pindaklaasje

Overigens is dit een positief verhaal rondom vaginisme. Dus dan stelt je va ...
Dankjewel!❤️

4 dagen geleden

Hey Laura, dank voor je reactie. Ik heb dit zowel met de arts als met de v ...
Hi! Wat gaven de arts en de verloskundige erover aan? Mijn ervaring met dat stuk van de bevalling is echt wel positief hoor! Gezorgd voor goede nachtrust van te voren en zo ontspannen mogelijk alles op me af laten komen. Na het plaatsen van het ballonnetje kreeg ik wat krampjes, dit bleken weeën te zijn. Heb toen ook zo veel mogelijk afleiding gezocht (even naar buiten, hapje eten in het restaurant etc.). Toen het ballonnetje eruit viel (dat gebeurt bij genoeg ontsluiting) hebben ze de vliezen gebroken (voelde ik ook niets van) en toen ging het snel, Fleur is toen na een paar uurtjes geboren. Gezien jouw termijn zal dat vast wat minder soepel gaan, het is voor jouw kindje natuurlijk wat minder logisch om te komen (ik was al 40+6). Ik kan dus niet echt meepraten over weeënopwekkers en heftige weeën. Ook zal het toucheren bij jou denk ik wat minder soepel gaan, maar daar kunnen ze vast wel rekening mee houden. Ik hoor bijvoorbeeld ook wel eens dat ze zo min mogelijk toucheren en meer afgaan op de waardes op de monitor als het toucheren onprettig of moeizaam verloopt. Probeer er echt zo ontspannen en nuchter mogelijk in te gaan hoor, ook al is dat moeilijk. Je bent daar in goede handen!

4 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Hi! Wat gaven de arts en de verloskundige erover aan? Mijn ervaring met dat ...
Ik ben 2 keer eerder bevallen. Er werd steeds met mij overlegd of ik getoucheerd wilde worden of niet. Ze gaven aan wanneer het echt nodig was (dat is niet zo vaak), en soms vroegen ze of ik het wilde als indicatie van hoe ver ik was.

4 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Ik ben 2 keer eerder bevallen. Er werd steeds met mij overlegd of ik getouc ...
Ik vond toucheren overigens totaal niet pijnlijk maar ik kan me voorstellen dat het voor jou anders is.

4 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Hi! Wat gaven de arts en de verloskundige erover aan? Mijn ervaring met dat ...
Ik train m’n bekkenbodemspieren en ik oefen dagelijks om m’n ademhaling te balanceren op moment dat ik in paniek raak bij het idee van mijn vaginisme. Het is voor nu te laat om naar een seksuoloog te gaan. Dit is iets voor na de bevalling en uiteraard ga ik dan naar de fysio. Wat fijn dat je het als positief had ervaren en er nog steeds positief naar terugkijkt🥰 Dat stelt mij iets gerust, desondanks het verschil met het termijn waarin jij beviel.

4 dagen geleden

Hooi! Wat naar hoe je zwangerschap is verlopen tot nu toe! Ik had bij mijn vorige zwangerschap heel erg vaginistische klachten en ben ook ingeleid.. Mag ik vragen waarom je met ballonnetje wordt ingeleid? Ik kreeg n.l. ook als optie om oraal misoprostoltabletten te nemen, zodat ik juist geen ballonnetje hoefde. Ook werd er zo min mogelijk getoucheerd. Toucheren vond ik in het beginstadium pijnlijk, maar later toen de weeën veel heviger waren, had ik hier niet echt erg meer in en wilde ik weten waar ik stond..